50z Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 CompactFlash er et bra medium til å lagre filer på, man kan lagre filer og bilder omverandre, og det finnes interne/eksterne stasjoner å få kjøt til pc slik at man kan lese/skrive bilder og andre filer. har selv en slik stasjon innebygd på min bærbare ibm Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hvor mye koste disse stasjonene da? Altså, til CompactFlash-kort? *Sjekker på PSDataWeb'en!* Må, tross alt, kjøpe sånne kort til skolebruk neste år, så... Kan være likesågreit å kunne bruke dem til filer, og lese dem hjemme... Blir nok også nødt til å kjøpe meg digital-kamera en gang i tida også... Er slike kort&lesere kjappe? En kortleser+skriver, hadde vært noe jeg faktisk kunne tenkt meg å betale for. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hva med kassetter? Vi har vel alle noen av disse gamle traverne liggende. Kanskje verdt et forsøk å koble den gode gamle C64-kassettspilleren til HD'en? Sikkert god plass på en frekk liten kassett, da! ... ps, for de som ikke skjønte det, så kødda jeg. Kassetter har jo noe nostalgisk ved seg, men det er vel en grunn til at en sjeldent ser originalinnspilninger på kassetter i dagens platesjapper... OT: Det var da litt spennende å spole fram og tilbake på en C64-kassett og til stadighet oppdage nye spill, samt håpe på å finne det kule spillet en fant ved forrige leteaksjon?! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Floppy burde vært borte for lenge siden. Som sagt brukes det fortsatt litt til booting, men det har vi jo mange andre alternativer til i dag. Og til alle fjortisene som sier "minidisc på pc hadde vært så fett da! for en utroli ide" kan jeg bare si huff.. Det største problemet med cd'er og brenning er å få opp plastikkembalasjen som omgir tomme CD-er.. Jeg gleder meg til fremtiden..:wink: Lenke til kommentar
rusle Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Litt overasket at ingen nevner floptical når det nevnes gamle medier som kunne ha erstattet floppyen. 10 Meg disketter, kunne lese vanlige disketter, og var altfor dyr. mener den forsvant tidlig på 90 tallet. Tror nok det eneste realistiske alternative mediet i dag er CDR eventuelt CDRW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå