Gå til innhold

Har vi fått brukermoderatorer

Anbefalte innlegg

QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 16:35)
stigen1: Beklager at det jeg skrev ikke hørtes så bra ut i dine ører. Det var jo ment som en spøk og hvis det ikke kom ut på den måten så beklager jeg det...
Ordla meg nok litt feil ,men når jeg sier av betydning så mener jeg de som er av betydning for meg. I ettertid så ser jeg at jeg burde fjernet dette.

Og hvis du lurer så er jeg nok en av det maskuline kjønn..
http://home.no.net/svaking/Wank/3elseaportrett.jpg

Så ikke skikkelig på avataret, beklager. Og det er også fint at du beklager uttalelsen, siden moderatorer er HW ansikt utad. Vil bare gi Gef skryt for godt arbeid og god service. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennom tidene så har man jo sett litt av hvert når det gjelder svar fra moderatorer.

Mitt syn på en moderator er at han/hun i hovedtrekk må følge opp retningslinjene til Forumet. Om vedkommende har superpeiling på hardware/software er av mindre betydning for meg.

Det viktigste for meg er at vedkommende moderator er voksen og har lært litt av livets realiteter, det jeg mener er at det passer seg ikke for en "fjortis" å være moderator. De svarer som regel i hytt å pine og har ofte en provoserende tone.

Dette er mitt personlige syn.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 01/02/2004 : 16:55)
Nå har jeg ikke sjekket alderen til noen av mod , men kan vere enig i at det var en aldersgrense , feks 16 eller 18 år.

Vet ikke om noen aldersgrense ,men jeg kan støtte det med over 18år. Selv er jeg 18 og det er en relativt vanlig alder her på forumet. Og de fleste jeg har sett er jo 18-25. så ser ikke noe galt med det.

Dimiles\Jensemann : Han får jo lov og mene hva han vil. Er jo derfor vi har forum.

Er ikke alle som synes det er så morsomt og høre på Politikk og Relgion hele tiden heller.

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 01/02/2004 : 16:47)
Tja, vet ikke om det behøver å bety noe som helst for en persons datakunnskaper for hvilken del av forumet vedkommende henger mest på . Det er vel greit at moderatorne har litt forskjellige inntresser og kan muligens få utdelt hovedannsvar for de forum som de vanker mest på

Jeg har ingenting imot deres interesser(hva enn det er)

Men når de har størst interesse av å henge på off-topic syns _jeg_ de har lite å gjøre med å moderere på skjermkort delen hvis de ikke har særlig kunnskaper om det å kan gi litt riktig informasjon.

Tross alt vil informasjonen de gir bli veid som mer nyttig en f.eks en ny bruker med 100 posts selv om det kansje er den nye brukeren som har rett.

Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 01/02/2004 : 16:44)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 16:36)
Nå ser jeg at CFD også er blitt moderator her :roll:
Jeg må spørre litt her, hva skjer og hva legger forumstyret opp til?
At forumet fremtidig skal bestå av dasspapir diskusjon og om det er homo og shave seg der nede?Han er mest aktiv på off-topic delen.

Ikke ta det Ille opp CFD men jeg syns ikke du passer som moderator på et forum som "egenlig" skal bestå av DATA diskusjon.

CFD har min tillit hva gjelder datakunnskaper........

I second that. :)

Lenke til kommentar

OK men en moderator kan vel vite mye om skjermkort selv om hans/hennes "lidenskap" er på off-topic delen .

Ser ikke problemet her, og dessuten må det vere fullt tillatt for en moderator å vere med i en diskusjon på et forum uansett om han/hun har rett eller ikke.

Lenke til kommentar

QUOTE (DiMiles @ 01/02/2004 : 16:57)
Bra sagt av jarmo! Totalt uenig med jokki, verdensmesterskap i dumhet? :p

Veeeeeeeldig saklig :roll:

hvorfor er jeg dum? Fordi jeg har mine egne meninger i motsettning til deg?

Du kunne jo ikke si hva du var enig med jarmo heller.

Lenke til kommentar

Eg forstår egentlig ikkje kvifor det er slik eit mas om at alle moderatorene må ha masse datakunnskaper. Forumet består av no av mange forskjellige temaer, ikkje berre data. Dessuten trur eg at grunnen til at det blir valgt ut bruker moderatorer er slik at dei kan halde orden på forumet slik at det blir meir tid til og jobbe med artikkler og slike ting. Hovud delen av moderator jobben går jo ut på og lese over alt som blir skrevet på forumet og passe på at det overhelder rettningslinjene.

Dei delane av forumet som har høg aktivitet treng mange moderatorer.

Lenke til kommentar

Hovedoppgaven til mod. er og bør bli moderering her i huset slik at

alt går pent og pyntelig for seg, uten flaming, mobbing og

annet tull og tøys, holde forumet fri for usaklige/ulovlige/feilposter osv.

Til den jobben kreves det ikke noe særlige datakunnskaper og

det kan ikke være krav heller, mener jeg..

Forumet har mange særdeles dyktige medlemmer som tar seg av

de fleste spm. på alle områder og slik bør en bra brukerforum være.

Hvis jeg har prob. med skjermkort, HK eller noe annet så

forventer jeg ikke at mod. skal være den første i køen for å

hjelpe meg......

Ellers så er jeg meget fornøyd med alle brukere og mod/admin

her i huset :thumbup: og det takket være bra moderering.....

Ps. Vi har mange særdeles dyktige mod/admin på data også, så det så....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at man ikke trenger all verdens datakunnskap,eller at det skal være en nødvendighet for å være moderator.

Så lenge moderatorene følger rettningslinjene,stopper flaming og trolling fjerner feilposter etc. så er det ikke noe problem.

Jeg skjønner også argumentene for at moderatorer på et dataforum bør ha en del faglig kompetanse med hensyn til signaleffekten,disse stoler vi på faglig sett.

Jeg ser at fler av de nye moderatorene for skryt for høy kompetanse,noe jeg ikke betviler i det hele tatt.

Men for å forsøke en slags tilnærming av begge leire her,kunne det vært en ide at bruker-moderatorene fikk en slags avatar som viste at de ikke uttaler seg som en ansatt i HW nettverket?

Slik at man på den måten kvalitetssikret Hardware.no,overklokking.no avatarene på et vis?(Jeg er klar over at de nye ikke bruker disse,men mitt forslag er at det blir laget nye til de nye)

Dette forslaget må sees på som et råutkast,jeg er klar over at det kan virke litt facistisk og har nok godt av litt mer gjennomtenkning :)

Edit:litt

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

QUOTE (HamiltonII @ 01/02/2004 : 17:23)
Slik at man på den måten kvalitetssikret Hardware.no,overklokking.no avatarene på et vis?(Jeg er klar over at de nye i bruker disse,men mitt forslag er at det blir laget nye til de nye)

Dette forslaget må sees på som et råutkast,jeg er klar over at det kan virke litt facistisk og har nok godt av litt mer gjennomtenkning :)

Er jeg helt på jordet når det høres ut at Brukermoderatorene skal bytte avartar istedet for den som blir brukt nå? Har surfet forumet i hele dag og begynner og bli litt sliten i hodet så må sikkert ha noe inn med tskjei

Lenke til kommentar

QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 16:38)
De fleste (meg ,snowdog,b|real) er jo aktive i Offtopic.

"Problemet", slik jeg ser det, er ikke at dere er aktive i Offtopic, men at dere alle er mest aktive samme plass. Jeg tror modereringen som en helhet ville vært på et høyere nivå om moderatorenes interesser var bedre spredt over hele forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Egil.B @ 01/02/2004 : 17:30)
QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 16:38)
De fleste (meg ,snowdog,b|real) er jo aktive i Offtopic.

"Problemet", slik jeg ser det, er ikke at dere er aktive i Offtopic, men at dere alle er mest aktive samme plass. Jeg tror modereringen som en helhet ville vært på et høyere nivå om moderatorenes interesser var bedre spredt over hele forumet.

Dette er greit ,men Snowdog er jo den som er mest aktiv i OT. Jeg er jo feks ikke så aktiv som jeg var (og godt er det. Man skal jo ha til til andre ting og andre personer :love: ) Men søker man på postene til personene ser dere at vi ikke bare er aktive i offtopic.

Lenke til kommentar

QUOTE (HamiltonII @ 01/02/2004 : 17:35)
QUOTE (dp @ 01/02/2004 : 17:28)
bare jeg som tror at snekkern ble litt arg når han ikke ble mod?

Snekker'n har etter det jeg har sett kun forsvart valget av de nye moderatorene så hvorfor du kommer med en sånn påstand skjønner jeg ikke....

For og forstå dette så tror jeg du må lese andre steder og ikke på dette forumet.

Snekker`n er ikke like populær overalt skjønner du.

Lenke til kommentar

QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 17:37)
QUOTE (HamiltonII @ 01/02/2004 : 17:35)
QUOTE (dp @ 01/02/2004 : 17:28)
bare jeg som tror at snekkern ble litt arg når han ikke ble mod?

Snekker'n har etter det jeg har sett kun forsvart valget av de nye moderatorene så hvorfor du kommer med en sånn påstand skjønner jeg ikke....

For og forstå dette så tror jeg du må lese andre steder og ikke på dette forumet.

Snekker`n er ikke like populær overalt skjønner du.

Nå får det være nok!!!! Nå bruker du Snowdog og i tillegg Snekker'n som eksempler, for hva? Dekke over at du ikke er like populær her. Greitt nok det at du ikke takler det, men ikke skyv andre foran deg på den måten. Tror at forumstyret bør vurdere din søknad som modarator på nytt.

Dette er ikke noe personlig angrep rettet mot deg, da jeg ikke kjenner deg. Men når du går på andre enkeltpersoner, er du ikke troverdig som moderator.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...