Anders Leipsland Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hva er det egentlig du vil ha svar på? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 30/01/2004 : 14:54) Kan jeg komme med et ønske om at forumstyret uttaler seg om hvilke kriterier de tre personene er valgt ut fra?Jeg bare lurer hva som skal til for at man skal bli moderator her på forumet. Hvilket kriterier dere legger til grunn? Dette. Og jeg håper de har en god forklaring. Så vidt jeg kan se er den SirHartage som er leder av forumstyret og jeg regner med at det er han som medeler oss denne informasjonen. Faktisk syns jeg forumstyret stort sett er stille i alle saker, og jeg bruker min rett som bruker til å kreve et svar fra disse. Får jeg ikke dette i dag vil jeg ta opp saken personlig med Howard i morgen tidlig. Dette er blitt min personlige kjepphest, og jeg stiller meg uforstående til at forumstyret aldri uttaler seg om noe. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (Egil.B @ 28/01/2004 : 20:00) Er alltid bra med flere (forhåpentligvis) dyktige moderatorer, men hvem sa at postcount ikke var oppskrytt? Vel, hadde en relativt stor andel av postene deres vært fjortissposter (som det dessverre er for mange av på dette forumet... jmf. en tidligere i denne posten), så hadde de neppe fått moderatorstatus. Synes det er bra at noen med lang fartstid her inne, som har opptrådt saklig og fornuftig, får moderatorstatus og ikke en med 200 poster som truer med å forlate forumet så fort noen andre enn han blir tilbud moderatortittelen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) QUOTE (Afseth @ 01/02/2004 : 11:49) Synes det er bra at noen med lang fartstid her inne, som har opptrådt saklig og fornuftig, får moderatorstatus og ikke en med 200 poster som truer med å forlate forumet så fort noen andre enn han blir tilbud moderatortittelen. Vi er tildeles enige. Finner du det da ikke bemerkelsenverdig at de leter etter moderatorer i OT delen ? Når de først skal ha noen som har opptrådt saklig og fornuftig? Skal ikke si mer før forumstyret uttaler seg... Endret 1. februar 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 01/02/2004 : 11:56) Finner du det da ikke bemerkelsenverdig at de leter etter moderatorer i OT delen ?Når de først skal ha noen som har opptrådt saklig og fornuftig? Man kan da oppføre seg saklig og fornuftig i OT delen også? Eller at man oppfører seg meget bra og saklig i de andre delene av forumet, selv om man kanskje ikke skriver verdens mest interessante innlegg i OT delen? Synes ikke det at man henger en del der inne, skal være ett argument for ikke å bli moderator. Man kan da ha andre interesser enn data, og likevel være en god moderator. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) må kommenterere den: Jeg vil ha folk jeg møter i datadelen som moderatorer. Nå er det kanskje bare jeg som er uheldig. Men jeg har ALDRI møtt noen av de (nye)i skjermer/ skjermkortforumet, bortsett fra en gang denne uken, og der tror jeg ikke den moderatoren vil at jeg linker til den tråden. Jeg saumfarer det forumet daglig og må si at deres tilstedværelse er en manglevare, Når det gjelder øvrige forum har vi sett en del tilbake meldinger på at ingen vet hvem de er. Mystyisk eller tiilfeldighet? Jeg har nevnt en del navn på folk jeg kunne tenke meg som moderatorer, og disse personen er folk som er aktive i datadelen av forumet. Endret 1. februar 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 01/02/2004 : 12:06) Jeg vil ha folk jeg møter i datadelen som moderatorer. Nå er det kanskje bare jeg som er uheldig. Men jeg har ALDRI møtt noen av de (nye)i skjermer/ skjermkortforumet, bortsett fra en gang denne uken, og der tror jeg ikke den moderatoren vil at jeg linker til den tråden. Jeg saumfarer det forumet daglig og må si at deres tilstedværelse er en manglevare, Når det gjelder øvrige forum har vi sett en del tilbake meldinger på at ingen vet hvem de er. Mystyisk eller tiilfeldighet?Jeg har nevnt en del navn på folk jeg kunne tenke meg som moderatorer, og disse personen er folk som er aktive i datadelen av forumet. Skjønner argumentasjonen din. Men det er sjelden at alle er fornøyde, så vi får bare finne oss i at de som har mer å si enn oss, bestemmer. Slik er det over alt, og slik må det være. De setter helt sikkert pris på innspill, men de kan aldri gjøre alle til lags. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 01/02/2004 : 12:31) ....Opplyser om at dagen er kommet da vi venter på tilbakemelding fra forumstyret....Og dette er IKKE fleip fra min side. Er det flere en deg som venter på forumstyret Den som venter på noe godt Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 01/02/2004 : 12:06) må kommenterere den:Jeg vil ha folk jeg møter i datadelen som moderatorer. Nå er det kanskje bare jeg som er uheldig. Men jeg har ALDRI møtt noen av de (nye)i skjermer/ skjermkortforumet, Helt og totalt enig! Derfor vil jeg gjerne ha tilbakemelding på forslaget mitt om flere minimodder med begrenset område til der de henger mest! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Jeg trur at moderatorene sitter i møte nå, klokken er 14:16 og jeg opserverer at ingen moderatorer er "online". Kanskje Øivind får svar snart - venter Endret 1. februar 2004 av John Kr Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (CFD @ 31/01/2004 : 21:46) Såklart.. Jeg kjenner de fleste moderatorene (av betydning) ved fornavn og det burde du også. Grunnen er kanskje at jeg har god kontakt med dem igjennom IRC og andre steder ,men uansett.. Spørsmålet mitt var: "...av betydning?" Dette er en qoute fra CFD som nettopp er blitt bruker-moderator: "Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt.. " Hvis det er slik en moderator svarer da han/hun(var ikke sikker ut i fra avataret) svarer på et seriøst spørsmål fra en bruker, så begynner kanskje folk å lure? Har hatt VELDIG god erfaring med alle moderatorene her ellers, og hva er en bruker-moderator egentlig? Jeg tar dette opp igjen her, for slik barnehage-svar må vel HW stille seg for god. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (oivind_dahle @ 01/02/2004 : 12:06) må kommenterere den:Jeg vil ha folk jeg møter i datadelen som moderatorer. Nå er det kanskje bare jeg som er uheldig. Men jeg har ALDRI møtt noen av de (nye)i skjermer/ skjermkortforumet Da har du ikke sett godt nok etter. Pleide, og pleier av og til henge der, ivertfall for 2 måneder siden, da posta jeg hver dag, helt til jeg gikk mer over på CPU, hovedkort og ram siden. Det er sikkert mange som har sett meg, bare ikke lagt merke til meg. Jeg legger heller ikke mye merke til alle med mye poster og kunnskap osv. Men de siste månedene så har jeg blitt kjent med ett par folk på ok.no i forbindelse med overklokking o.l. Jeg var daglig innom disse før jeg ble mod: Hovedkort, Prosessor og minne Tilbakemeldinger Annet om hardware Skjermkort, skjermer (poster ikke så mye der) Prosessor og overklokking Hovedkort / RAM (Overklokking) Data/overklokking generelt Benchmarks OK-baren (poster ikke så mye der) Forslag / tilbakemeldinger til Overklokking.no (poster ikke så mye der) Søppel (poster ikke så mye der) Annet (poster ikke så mye der) Humor (poster ikke så mye der) Nå henger jeg på alle jeg er moderator over, bare jeg ikke poster så mye, jeg leser mest og svarer hvis jeg kan svare. Så er det heller ikke Skjermkort og skjermer som er min "spesialitet", jeg kan mye om det, men det er CPU, hovedkort og ram (overklokking, modding) som opptar meg mest. Derfor poster jeg mest på deler av forumet som har med dette å gjøre. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Man bruker jo de kategoriene man kan mest om. Jeg holder meg somregel i OT ,men det hender ganske ofte at jeg tar meg en tur og velger ut 10poster hvor jeg har noe nyttig og komme med i Feks Lagringsmedier\skjermkort\HK,CPU,minne og litt inne i OK.no og elektronikk. Bedre og ikke tråle igjennom alle kategoriene og svare på ting man ikke har greie på (det har vi sett alt for masse av) stigen1: Beklager at det jeg skrev ikke hørtes så bra ut i dine ører. Det var jo ment som en spøk og hvis det ikke kom ut på den måten så beklager jeg det... Ordla meg nok litt feil ,men når jeg sier av betydning så mener jeg de som er av betydning for meg. I ettertid så ser jeg at jeg burde fjernet dette. Og hvis du lurer så er jeg nok en av det maskuline kjønn.. http://home.no.net/svaking/Wank/3elseaportrett.jpg Lenke til kommentar
jokki Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Nå ser jeg at CFD også er blitt moderator her Jeg må spørre litt her, hva skjer og hva legger forumstyret opp til? At forumet fremtidig skal bestå av dasspapir diskusjon og om det er homo og shave seg der nede?Han er mest aktiv på off-topic delen. Ikke ta det Ille opp CFD men jeg syns ikke du passer som moderator på et forum som "egenlig" skal bestå av DATA diskusjon. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 16:36)Ikke ta det Ille opp CFD men jeg syns ikke du passer som moderator på et forum som "egenlig" skal bestå av DATA diskusjon. Greit nok at jeg har vært aktiv i OT ,men hva skal det ha med saken og gjøre? De fleste (meg ,snowdog,b|real) er jo aktive i Offtopic. Og for og være helt ærlig. Ser du ingen av mine andre poster? EDIT: Og det er faktisk ikke alle som deltar i alle de latterlige trådene i søppel. Og for og si det slik så synes jeg det er med unødvendig at man får samme spørsmålet om og omigjen, Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Adawen henger ikke så mye på datadelen men hon er en glimrende og dyktig moderator. Så vi trenger en del mod. uten krav til noe datakunnskaper elns. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 16:36) Nå ser jeg at CFD også er blitt moderator her Jeg må spørre litt her, hva skjer og hva legger forumstyret opp til?At forumet fremtidig skal bestå av dasspapir diskusjon og om det er homo og shave seg der nede?Han er mest aktiv på off-topic delen.Ikke ta det Ille opp CFD men jeg syns ikke du passer som moderator på et forum som "egenlig" skal bestå av DATA diskusjon. CFD har min tillit hva gjelder datakunnskaper........ Lenke til kommentar
jokki Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 16:38) QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 16:36) Nå ser jeg at CFD også er blitt moderator her Jeg må spørre litt her, hva skjer og hva legger forumstyret opp til?At forumet fremtidig skal bestå av dasspapir diskusjon og om det er homo og shave seg der nede?Han er mest aktiv på off-topic delen.Ikke ta det Ille opp CFD men jeg syns ikke du passer som moderator på et forum som "egenlig" skal bestå av DATA diskusjon. Greit nok at jeg har vært aktiv i OT ,men hva skal det ha med saken og gjøre? De fleste (meg ,snowdog,b|real) er jo aktive i Offtopic. Og for og være helt ærlig. Ser du ingen av mine andre poster? Nettop det som er poenget. Jeg skjønner ikke hvorfor forumstyret velger ut moderatorer med lav inteligens på data når dette skal være et data-forum. For å være ærlig! Så har jeg knapt nok sett deg andre plasser en Off-topic. Dette er ikke et angrep mot deg personlig, men et angrep mot forumsstyre sine valg av bruker moderatorer som jeg ser svært uforsvarlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Tja, vet ikke om det behøver å bety noe som helst for en persons datakunnskaper for hvilken del av forumet vedkommende henger mest på . Det er vel greit at moderatorne har litt forskjellige inntresser og kan muligens få utdelt hovedannsvar for de forum som de vanker mest på Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 16:44) QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 16:38) Og for og være helt ærlig. Ser du ingen av mine andre poster? Nettop det som er poenget. Jeg skjønner ikke hvorfor forumstyret velger ut moderatorer med lav inteligens på data når dette skal være et data-forum. For å være ærlig! Så har jeg knapt nok sett deg andre plasser en Off-topic. Dette er ikke et angrep mot deg personlig, men et angrep mot forumsstyre sine valg av bruker moderatorer som jeg ser svært uforsvarlig. Da er du meget lite observant. Skal være ganske vanskelig og overse over 3000poster i andre forum med omtrent 1000 hos overklokking.no og resten andre steder. Men det er jo ikke min feil at mine innlegg er vanskelige og se (iflg deg) Greit nok at det ikke var ment som et person angrep ,men du er farlig nærme grensen imo. EDIT: Og det er bare og søke på mine innlegg feks under hardware seksjonen hvis du ikke ser dem blandt de andre postene. Endret 1. februar 2004 av CFD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg