Gå til innhold

Har vi fått brukermoderatorer

Anbefalte innlegg

bare så det er sagt; oivind_dahle er en person med høye kunnskaper om det han driver med, og han har hjulpet _mange_ her på forumet så jeg skal ha meg frabedt enhver form for uthenging eller utskjelling av han. Skal faktisk ikke ha uthenging eller utskjelling av noen her. Jeg er ganske nådeløs på akkurat dette, og jeg anbefaler ingen å teste tålmodigheten min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg pent lite om creds, noe som tydeligvis en viss person gjør.

Når han sier han ikke vil gi ut en test han selv har mast om lenge så kan ikke jeg se det annet enn hans måte å "true" for å få vi sin vilje.

Hvem bryr seg om vi er, kanskje jeg har splitta personlighet. Go figure.

Telcontar

Lenke til kommentar

Jokki: jeeez, han bruker HELT andre midler en å spørre pent, han truer, uansett hvordan du vrir og vender på det. Og om Alastor har "creds" eller ikke er da 110% uinteressant i denne sammenhengen... For min del synes jeg det er storveis at brukere tar seg tid til å gjøre slikt, og LCD-guiden er nyttig den, og godt skrevet. osv. osv. men det betyr ikke at de har noe mer de skulle ha sagt en alle andre, absolutt ikke.

oivind_dahle -> "Bruker"

Alastor -> "Bruker"

Ser DU noen forskjell?

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 01/02/2004 : 23:12)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:10)
QUOTE (HalTan @ 01/02/2004 : 23:06)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:05)
hvorfor er dere så voltsomt interesert i å hetse oivind_dahle?
Eneste han spør om er å få en begrunnelse om hvorfor de nye moderatorene ble valgt. Er det så altfor mye å be om etter alt det han har gjort for dette forumet og er i ferd med å gjøre?

oivind_dahle har opp igjennom vist en ENORM interesse for å stenge off-topic, og jeg/vi ser dette helhetlig. Han hadde ikke reagert om moderatorene hadde vært faste brukere av skjermer/skjermkort...

Nå er ikke jeg oivind_dahle, men han har jo tidligere i tråden gitt uttrykk for at han ønsker å ha moderatorer som er aktive på hardware forumet fil å moderere hardware forumet.

Vel, jeg synes faktisk at de moderatorene som nylig er utnenvt har fått gjort mye jeg, mye mer en enkelte andre mod's... Og ja, Øivind: det lyser _LITT_ for godt igjennom hva du mener med akkurat det... vel, du ødela nettopp DINE sjanser til å bli mod, skulle man tro...

oivind_dahle har sagt tidligere at han ikke ønsker å bli mod fordi han mener han ikke har kunskapene som trengs. Så han er nok ikke misunnelig, snarere dritt lei av å prøve å gjøre forumet til en bedre plass for hardware intreserte, for så og få en haug dritt i trynet.

Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:10)
Nå er ikke jeg oivind_dahle, men han har jo tidligere i tråden gitt uttrykk for at han ønsker å ha moderatorer som er aktive på hardware forumet fil å moderere hardware forumet.

Ja det er jeg enig i, men nå har det vel blitt sagt at dette foreløpig kun er en prøveordning?

Men en interessant teknisk løsning kunne jo vært å latt de 2-3 brukerne som postet mest innenfor en kategori, få tilbud om å være med å moderere den?

Altså "anarcho" og "commune" i "Anarcho-Syndicalist Commune"-måten å styre ting på.

EDIT:

user posted image

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:05)
hvorfor er dere så voltsomt interesert i å hetse oivind_dahle?
Eneste han spør om er å få en begrunnelse om hvorfor de nye moderatorene ble valgt. Er det så altfor mye å be om etter alt det han har gjort for dette forumet og er i ferd med å gjøre?

I næringslivet tar man bestemmelser etter kvalifikasjoner i forhold til

kunnskap, evne, vilje, tilgjennlighet og de mentale/sosiale antenner ;)

Altså ingen kverulanter eller personer som ikke har de rette kvaliteter

er ønsket. Dermed basta !

Når admin tar sine besluttninger og tilråder noen ( :cool: ) til å være

en mod. så skal det godtas/aksepteres av oppegående medlemmer her

i forum, mener jeg.......

Grunnen at jeg mener dette er enkelt og greit fordi forumet har gått i sin gang i alle årene uten større problemer, hvorfor skal alt bli så annenledes nå da ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Ja, men hvis han da forsøker så sterkt og inderlig å få forumet til en bedre plass for hardware interesserte hvorfor truer han da med å ikke gi ut en test hvis han ikke får det som han vil? Syns ikke det virker så veldig edelt gjort jeg. Han er ikke unik, han er ikke moderator / administrator, men han kan mye om LCD. Det betyr ikke at han kan gjøre hva han vil goddamnit.

Lenke til kommentar

QUOTE (invictus @ 01/02/2004 : 23:16)
bare så det er sagt; oivind_dahle er en person med høye kunnskaper om det han driver med, og han har hjulpet _mange_ her på forumet så jeg skal ha meg frabedt enhver form for uthenging eller utskjelling av han. Skal faktisk ikke ha uthenging eller utskjelling av noen her. Jeg er ganske nådeløs på akkurat dette, og jeg anbefaler ingen å teste tålmodigheten min.

Dette er å slikke oivind_dahle opp etter ryggen. Det at han er en ressurs gjør at han kan oppføre seg som han vil? Sant nok, uthenging skal ikke skje, uansett "status", men er oivind_dahle et "særtilfelle" fordi han har peil på LCD? :ermm:

Lenke til kommentar

Skjønner og støtter oivind_dahle 100% i denne saken. Spørsmålet han stiller burde jo vær relativt enkelt å svare på for den/de det gjelder, men det virker som om han/hun/de overser det totalt. Venter fortsatt på en 'offentlig' uttalelse, og begrunnelse, fra moderatoren(e) som står bak.

Lenke til kommentar

bare så det er sagt; oivind_dahle er en person med høye kunnskaper om det han driver med, og han har hjulpet _mange_ her på forumet så jeg skal ha meg frabedt enhver form for uthenging eller utskjelling av han.

Jokki da? Er det lov? :))

Lenke til kommentar

QUOTE (Snorre123 @ 01/02/2004 : 23:24)
Skjønner og støtter oivind_dahle 100% i denne saken. Spørsmålet han stiller burde jo vær relativt enkelt å svare på for den/de det gjelder, men det virker som om han/hun/de overser det totalt. Venter fortsatt på en 'offentlig' uttalelse, og begrunnelse, fra moderatoren(e) som står bak.

Spørsmålet er jo greit, fyren har peil på det han driver.

Måten han stiller spørsmålet på irriterer meg.

Han kan godt si at han ikke liker ditten og datten, jeg bryr meg pent lite om det.

Telcontar

Lenke til kommentar

Dette er mitt siste innlegg for kvelden

*invictus

hvis du leser de siste sidene så er det flere som jeg mener lever i grenseland for hetsing/uthening av oivind_dahle.

Det oivind_dahle ber om er å få et svar fra forumstyret hvorfor de som nå er medlem-mod ble valgt.Han står på sitt for å få en utalelse, men har ikke fått det.

Dette medfører han legger lcd-testen inn i bildet.

God Natt.

Lenke til kommentar

forumstyret har så lang tid de vil på å svare. Velger de å ikke svare i det hele tatt så er det deres valg.

Siden tråden ble opprettet for å få informasjon av forumstyret foreslår jeg at den stenges for vidre krangling inntil de velger å svare

edit; siden mange leser denne tråden vil jeg gjerne påpeke at enden skrives med lite e samme hva :realmad:

Endret av enden
Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:31)
Det oivind_dahle ber om er å få et svar fra forumstyret hvorfor de som nå er medlem-mod ble valgt.Han står på sitt for å få en utalelse, men har ikke fått det.
Dette medfører han legger lcd-testen inn i bildet.

God Natt.

Sant nok, forumstyret burde gi et skikkelig svar, jeg kan imidlertid gi det jeg tror er lagt til grunne for mod-utnevningen.

* Alle nye mod's er erfarne på forumet og "kjenner" opptil flere av de etablerte mod's. Ergo, de har god innsikt på forumet og kjenner "nøkkelpersonene" i nettverket.

* Alle nye mods som er utnevnt har god greier på, nettopp, Hardware. Selv om de ikke har postet _aktivt_ i disse kategoriene på en god stund betyr ikke det at de ikke har peil.

* Viktigst: De nye moderatorene er respekterte forumbrukere med lite på "rullebladet". Det er snakk om brukere som bruker MYE av sin tid på forumet, og derfor modererer effektivt.

Hva er så galt med å utnenvne disse?

Det at oivind_dahle "legger lcd-testen inn i bildet" beviser at det er snakk om en trussel.

QUOTE (ordbok.no)
"å true" - tvinge el. plage ved hjelp av skremsler

Det er akkurat det som skjer, han tvinger seg til noe ved hjelp av "skremsler", i dette tilfellet å trekke tilbake Den Store LCD-testen™.

God natt til deg også :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli rimlig lei av dette. Avgjørelsen om bruker mods har ikke noe med brukerene å bry seg om.

For det første er de utvalgte ikke valgt ut med kompis preg bare som det er sikkert. For all del - ta kontakt med Håvard eller PØ dere. Trur nok de forstår at det er misunnelse som gjør du bryr deg så mye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...