FoxM Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Heia! Har etter installering av ny hd, fått en noe ustabil maskin. Noen ganger begynner den å pipe 3 lange pip etter ett par sekunder. Virker altså som om den ikke kommer igjennom POST engang. Har MSI KT3 Ultra 333 hk, men kan ikke finne bruksanvisningen! Noen som vet hva 3 lange pip betyr? Skrur bare av maskinen og prøver igjen, så booter den som regel opp som vanlig..... Men noe er altså galt. Problemet oppstod etter montering av ny hd (Maxtor DiamondMax 9 160 GB) som står som master og en eldre 40 GB som slave. Disse fungerer ellers som de skal. Suggestions, anyone? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 The answer is out there => http://www.msicomputer.com/ Rådfør deg med google.com hvis du ikke finner noe hos msi. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Fulgte det ikke med en sånn "D-bracket/Diagnistic-LED-bracket" i pakken? Det gjorde det i hvertfall med meg. (MSI KT3 Ultra) D-bracket er en sånn dings som du setter i åpningen i kabinettet bak et ledig PCI-spor, og som inneholder 4 LED (lysdioder). Disse fire LED'ene lyser med røde eller grønne lys i en bestemt kombinasjon etter hvilken feil som oppstår. En oversikt over hva lyskombinasjonene betyr finner du i manualen. Dette har i hvertfall hjulpet meg en god del med feilsøkingen tidligere. Lenke til kommentar
FoxM Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Nei, den hadde selvsagt vært grei å ha, men fulgte ikke med mitt hk, dessverre. Har uansett rota bort manualen, så hadde vel ikke skjønt så mye av hva den hadde vist uansett... Men driver og jobber meg igjennom linken jeg fikk (Thanx! ) men finner masse forskjellige forklaringer på samme problemet.... ikke blitt så mye klokere ennå.... Men får fortsette å prøve.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå