Gå til innhold

Null boot. 3 lange pip!

FoxM

Anbefalte innlegg

Heia!

Har etter installering av ny hd, fått en noe ustabil maskin. Noen ganger begynner den å pipe 3 lange pip etter ett par sekunder. Virker altså som om den ikke kommer igjennom POST engang. :(

Har MSI KT3 Ultra 333 hk, men kan ikke finne bruksanvisningen! Noen som vet hva 3 lange pip betyr? :dontgetit:

Skrur bare av maskinen og prøver igjen, så booter den som regel opp som vanlig..... Men noe er altså galt. Problemet oppstod etter montering av ny hd (Maxtor DiamondMax 9 160 GB) som står som master og en eldre 40 GB som slave. Disse fungerer ellers som de skal.

Suggestions, anyone? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgte det ikke med en sånn "D-bracket/Diagnistic-LED-bracket" i pakken? Det gjorde det i hvertfall med meg. (MSI KT3 Ultra) D-bracket er en sånn dings som du setter i åpningen i kabinettet bak et ledig PCI-spor, og som inneholder 4 LED (lysdioder). Disse fire LED'ene lyser med røde eller grønne lys i en bestemt kombinasjon etter hvilken feil som oppstår. En oversikt over hva lyskombinasjonene betyr finner du i manualen. Dette har i hvertfall hjulpet meg en god del med feilsøkingen tidligere.

Lenke til kommentar

Nei, den hadde selvsagt vært grei å ha, men fulgte ikke med mitt hk, dessverre. Har uansett rota bort manualen, så hadde vel ikke skjønt så mye av hva den hadde vist uansett... :blush:

Men driver og jobber meg igjennom linken jeg fikk (Thanx! :thumbup: ) men finner masse forskjellige forklaringer på samme problemet.... ikke blitt så mye klokere ennå.... Men får fortsette å prøve.... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...