Gå til innhold

Hvilken IDE kontroller er dette?

JKJK

Anbefalte innlegg

http://www.spot-reloaded.com/john/MS-6915/

Her finner du/dere bilder av en IDE kontroller jeg bruker. Har noen problemer med den, så jeg kunne ha tenkt med å finne produsentens drivere, og ikke Microsoft's drivere.

Windows XP detekterer den som: WinXP Promise Ultra100 IDE Controller (PDC20265)

Dette gjør den sansyneligvis fordi det eren Promise PDC 20265 brikke på den.

På selve kortet er det et klistremerke der det står skrevet: M69150008168688.

På siden av kortet står det: MS 6915 ver. 1

Promise benekter all kjenskap til kortet :p

Hvis noen kan finne drivere til denne / info om den ville jeg blitt meget takknemlig!

-John-

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vely itelesting :lol:

Hovedkortet mitt har sata raid og highpoint raid kontroller i tillegg til "standard" ide kontroller, så teoretisk skulle det ikke være noe problem.

Men Highpoint kontrolleren krangler med Sata kontrolleren om "plass" i biosen _fordi bios brikken rett og slett ikke har plass nok til å lagre dataen som kreves for at begge skal fungere tilfredsstillende i følge EPOX_ , så jeg er nødt til å ha diskene på "standard" kontrolleren. Skal jeg ha disker på highpoint kontrolleren i tillegg til at jeg har bootdisk på Sata kontrolleren, MÅ diskene på highpoint kontrolleren stå i et array!

Derfor har jeg denne kontrolleren til cd-romene.

Takker og bukker for drivere!! Skal teste når jeg kommer hjem! :)

(må huske å velge rett chipset :p )

Lenke til kommentar

MEN det er ingen ting som tilsier at cd-brenneren på denne kontrolleren skal bruke jäkla til CPU kraft ved skriving, og ikke ved lesing? I PIO mode skal det jo teoretisk sett bli brukt like mye CPU kraft ved skriving som ved lesing?

Noen som har et tips om hvordan jeg kan sjekke hvilket overføringsmodus brenneren står i når den er tilkoblet denne kontrolleren??

(vennligst ikke dra den: høyreklikk på IDE/ATAPI kontrollere og avanserte instillinger, da brenneren står på den externe kontrolleren ;) )

jeg håper for all del at MSI's drivere fixer dette problemet, da jeg er RIMELIG lei av at jeg ikke kan kjøre winamp skikkelig en gang mens jeg brenner! :D

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Flyttes pga feilposting.

uhm.. sorry. Ingen er perfekte :p

trodde at et konkret PCI kort hadde lite med hovedkort, prosessor, og minne å gjøre, men jeg tok tydeligvis feil. Hadde det vært snakk om den integrerte kontrolleren på hovedkortet hadde jeg naturligvis postet den der, men gjorde ikke det i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...