Folo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Er det noen her som har laget winamp plugins noen gang? Logitech diNovo har en liten LCD skjærm på Media Paden, denne viser info fra WMP når du ser en film. f.eks. hva den heter og hvor lang den er osv. Logitech har kommet med en update slik at du kan velge å styre winamp, men de har selvfølgelig ikke implementert at Artist/track vises på den lille LCD skjermen. Det kan vel ikke være så vanskelig å lage en liten plugin for dette i winamp? Endret 27. januar 2004 av Folo Lenke til kommentar
Folo Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Problemet er bare at jeg har null programmerings kunnskaper, men en gang må jo være den første (eller siste) Lenke til kommentar
@b Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) http://www.winamp.com/nsdn/winamp2x/dev/plugins/langpack.php Hvordan bruker dette? Hvor gjør jeg om teksten, til f.eks. norsk? Endret 28. januar 2004 av @b Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hvis du ser på nsis skulle det vel ha tatt deg 3 sekunder å finne dette ut selv? =P Uansett, dette programmet leser tittelen i winamp og lager en messagebox med winamp-tittelen. Skal ikke være så vanskelig å få denne infoen ut på et LCD-display da.. Men finnes det en referanse til dette noe sted? Hvordan gjøres dette? Men her er ihvertfall koden #include <windows.h> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,HINSTANCE hPrevInstance,PSTR szCommandLine, int iCmdShow) { HWND hwnd_winamp = FindWindow("Winamp v1.x",NULL); // Finne Winamp-vinduet char winamp_title[1000],*p; // Winamp-tittelen GetWindowText(hwnd_winamp,winamp_title,sizeof(winamp_title)); // Finn vindustittelen tin winamp og hiv det du finner i winamp_title /* Kutte bort '- Winamp' */ p = winamp_title+strlen(winamp_title)-8; while (p >= winamp_title) { if (!strnicmp(p,"- Winamp",8)) break; p--; } if (p >= winamp_title) p--; while (p >= winamp_title && *p == ' ') p--; *++p=0; /* Alt som har med winamp å gjøre er ferdig */ MessageBox(NULL, winamp_title, winamp_title, MB_OK); // En boks som viser deg hva du spiller i winamp. Fullstendig unyttig, men bytt nå ut dette med kode for å skrive winamp_title ut på LCD-displayet. return 0; } Ehh.. plugin ja. Dette er en ekstern applikasjon.. Men uansett må du prøve å finne noe dokumentasjon på den LCD-skjermen din. Endret 1. februar 2004 av iCrap Lenke til kommentar
Folo Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Hvis du ser på nsis skulle det vel ha tatt deg 3 sekunder å finne dette ut selv? =P Uansett, dette programmet leser tittelen i winamp og lager en messagebox med winamp-tittelen. Skal ikke være så vanskelig å få denne infoen ut på et LCD-display da.. Men finnes det en referanse til dette noe sted? Hvordan gjøres dette? Men her er ihvertfall koden takker, det er jo hvertfall et stykke på ferden. Har ikke hatt så mye tid å se på det da jeg har formatert os, men får se om jeg ikke finner ut noe i helgen. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg har ikke akkurat winamp plug-in, men har lagd dll fil som kan kommunisere med winapi. F.eks. hente ut info om sanger, playlist, og ikke minst styre winamp. hvis det er ønsket så klarer du det 100% ved å lese på developer delen av winamp.com, forutsatt at du kan litt C eller C++ fra før. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 eneste jeg har laga er noen veldig enkle java applikasjoner med tilhørende gui, men det begynner å bli 2 år siden så jeg husker kun enkelte element. Uansett så er det sikkert av liten hjelp når det kommer til c/c++ men den dagen jeg får tid så skal jeg se om jeg får satt meg litt inn i det, er jo ikke akkurat snakk om det mest kompliserte. men jeg har min store tvil på at jeg får til noe før jeg gir opp (satser på at noen andre har laga det til da, eller at logitech har noen updates) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå