eirberen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Heisan! Skal skjære ut et 80mm vifte hull i toppen av mitt kabinett. Men jeg lurte på om noen hadde en bra måte å tegne opp viftehullet før jeg skjærer det ut og få det til å være 100% på midten av kabinettet? Mvh Eirik Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 tegn opp ? eller om du har 100% sikkert øyemål kan du jo gjøre det også nei da, du tar og måler lengdene på toppen og finner it hva som er midten og kutter i vei Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 hehe. Yess Yess Men hvordan skal jeg tegne et 100% rundt hull som er 80mm? Finnes det en gjenstand jeg kan bruke... en mal eller noe sånt? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hehe. Yess YessMen hvordan skal jeg tegne et 100% rundt hull som er 80mm? Finnes det en gjenstand jeg kan bruke... en mal eller noe sånt? En kabbis vifte ? ;D Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 hehe. er ikke så lett når bladene er i veien Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 mål lengden og ta en passer Lenke til kommentar
scoot Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hehe. er ikke så lett når bladene er i veien heeh Tenkte på hulla jeg da stikke en spritusj ned der skrue hullene på selve vifta er, har du iallefall en nøyaktig mål for skruene Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Men herre jiis at det skulle være så vanskelig. Trekk et kryss fra hjørne til motsatt hjørne over alle fire hjørner. Merk med en liten rissenål akkurat på midten. Der linjene krysser hverandre er midten 100%. Så tar du en passer, setter en liten spiker inn i stedet for blyet. Måler opp 80mm og trekker en perfekt sirkel. Mål så opp avstanden fra sentrum av viften ut til et at de fire hullene med passeren og trekk så opp et lite riss i hver av de fire strekene som vi begynte med hvir monteringshullene skal være. Deretter kjølner du midt i krysset med en spiss dor eller spiker så du får en liten fordypning der sentrumsboret til sirkelsasgen skal inn.. Så får du et 100% perfekt hull.. Er lov å tenke litt sjøl Endret 27. januar 2004 av Patience Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 http://www.crazycasemod.com/modules.php?na..._op=getit&lid=3 Google er som vanlig nyttig Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 hehe. yes får prøve meg frem. Takker for alle svar til nå og kommende Skal bruke en dremel til å skjære ut hullet!! Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 jepp jeg skjærte 120mm hullet i front med en dremel, funker fint det... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Funker sikkert fint med dremel, men jeg vil anbefale hullsag... en ting som også er viktig å huske på når du skal kutte ut, er at hullet ikke er akkurat 80mm, men rundt 76-78 mm... bare så det er nevnt! Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ville tatt boremaskina satt på en sånn sak som du kan stille lengden, målt viftebladet og bare bort et hull. Voilâ. Hullene til viften tar du bare en spiss gjenstand og vrir rundt ned i hullet så en dor til å å få nøyaktig sentrum og så tar du boremaskinen og borrrrer hullene... Det skal vere 72mm mellom vert hull på en 80mm vifte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå