Nitromarsjipan Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Noen som hvet om en spray som er fin til å "froste" eller diffusere plexiglass? Det MÅ være en spray pga. at jeg bare skal froste et mindre ommeråde m/ mal. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hva med å sandblåse? Det kan du også gjøre med en mal. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvordan kan man sandbøåse, må man sende glasset inn til et sted der de gjør det for deg? Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har ikke prøvd selv , men kansje sandpapir går ? Lenke til kommentar
imastard Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 sandpapir skal gå fint Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Smergel-papir eller pusse-papir? Hvordan blir effekten da? Som rim eller? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 ask sparks, tror han gjorde det.,, (sandblåste vindu) Lenke til kommentar
Flames Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Bruk veldig fint sandpapir isåfall Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kjenner du noen med en liten kompressor så kan du spørre om å få låne den Trur det er greit å bruke fin sand. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 sandpapir skal gå fint Litt av poenget med at jeg maser om lakk er at jeg bare skal froste det som er inni en mal, sånn at det blir en slags logo "malt" i frost. Det blir litt dumt hvis: *pusse*masse* ... ... ... hvor ble det av malen? Men alikevel takk for svar! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Nitromarsjipan: Jeg kjøpte en sprøyboks som het "ICE crystal" med som det stod Christmas traditions på, vet ikke om det fortsatt selges sånne sprayer nå, eller om det bare er rundt juletider.. Men den sprayen funka helt supert! Det ble sinnsykt rått! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Bruk veldig fint sandpapir isåfall Fint pussepapir tar århundrer og du får ikke noen spesiell effekt. Derimot å starte på grovt også gå oppover fungerer meget bra. Har selv gjort dette for å få matt plexi til en mod, men om du kan kalle det "frost", kan vel diskuteres. Mer melkeaktig. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 ask sparks, tror han gjorde det.,, (sandblåste vindu) Hadde jeg bare fått gjort det enda Men har sett på burger king og sånn, ser ut som de har en slags "teip" som de fester med den effekten! Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 ....sprøyboks som het "ICE crystal" med som.... Deter det jeg leter etter, kan noen si i fra hvis de ser det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 prøvde å pusse det, med det fineste papiret jeg fandt, var slik man skulle pusse med vann på, ble STYGGT, IKKE puss på plexi, måtte kjøpe ny rute for at modden min skulle bli ok... Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Mener og huske at det var noen som skulle vaske plexien og hadde White-sprit eller rødsprit og de hadde fått riktig så fin frosting. Eller husker jeg helt feil? Endret 27. januar 2004 av Bateman26 Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Mener og huske at det var noen som skulle vaske plexien og hadde White-sprit eller rødsprit og de hadde fått riktig så fin frosting. Eller husker jeg helt feil? Om du har noe slags form for væske på glir jo papiret lettere og du vil minske effekten, altså at sandpapiret ikke gnir så mye... Dette blir jo da mye arbeid... Ville testet det på et annet stykke plexi (CD cover eller .no) først for å sjekke Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg trodde nå at frosting var en form for sandblåsing, og du får best effekt ved å gjøre nettop det! Den greieste (og så og si den enkleste) måten å gjøre dette på er å tegne motivet på kontaktpapir og klippe det ut slik at du får en sjablong. Så limer du dette på plexiglasset og sandblåser. Fjern så sjablongen og vips så har du resultatet du var ute etter. Dette tror jeg også vil fungere bedre enn spray hvis du skal lyse opp motivet med leds/neonwire slik at det bare det frostede området lyses opp. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 På glass gjøres frosting enten med sandblåsing eller som en etsing (etch). Ved etsing brukes syre. Jeg ville forsøkt (er på nattevakt nå, så skal forsøke om litt) å først f.eks teipe vinduet og så skjært ut motivet i teipen. Så ville jeg ha påført et løsemiddel som løser opp plexi (men ikke teipen) med en svamp eller klut og latt det virke en liten stund før jeg skyllte det av med vann. Tror det skal virke (skal som sagt sjekke..). I steden for løsemiddel (som aceton eller kloroform) kan man jo bruke sandpapir, eller selvfølgelig bare frese med...jepp; DREMEL. Det siste har jeg gjort i min første mod når jeg skulle lage AMD-logoen i front. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du kan og få frosting ved bruk av folie.Da få du logoen din ferdig utskjært klar til montering.Som et klistremerke. Her er en jeg laga til en kamerat av meg,vanskelig å få frem effekten på bildet men det ser ut som det er sandblåst,utrolig bra Mont.på undersiden av bordet. Jobba på et reklame firma for en del år siden,så dem fixa folie og utskjæring til meg. TaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå