Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer

freaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men fra spøk til revolver!:

jeg har som sakt her før, fått ny hardisk og psdata lagt inn alle driverene og sendte meg pc`n tilbake...

nå har det seg slik at det har slettes ikk hjulpet! den hakker og skjermen "fryser" jeg får ikke gjort annet en å kvele den med å holde inne AV-knappen.... den bruker ca 15 min på å så komme seg på og inn på skrivebordet igjen, men noen ganger med normal tid å, får å ha sakt det.

jeg tror det er rammen her som er gåen, men hva tror dere?

kjedelig at de ikke bytta rammen når den var inne til servicen, men, men...

får sende den inn til psdata .....igjen..... huff. kjipe greier, men når den blir frisk kommer jeg også sikkert til å skryte av marskinen jeg også!!! bare litt vanskelig med alle problemene den har skapt, venting og slikt er kjipt!

Lenke til kommentar

er jo rart at de ikke sjekket rammen skikkelig da, når de hadde hatt min inne til reparasjon for samme problemet... men det er jo mulig de fant en feil på harddisken eller et virus ellerno da, og dermed trodde det var årsaken og slo seg til ro med det liksom... for det har jo hele tiden hørt ut som du har hatt samme problem med meg... håper dette snart ordner seg da! så var det jo dumt du ikke fikk dem til å legge inn alt første gangen. og så må du installere et skikkelig virusprogram tror jeg!

Lenke til kommentar

nei, jeg sendte den inn. de fant ikke noe galt på de første testene, standardtestene, og måtte fortsette å teste videre... så jeg har en mistanke om at det ikke ville hjulpet å teste minnet selv. (den hang seg jo etterhvert bare jeg skrudde på maskinen, så noen test ville uansett vært umulig å få tatt. og så fikk jeg kun skrudd den på ca hver tyvende gang... da den kom til arendal derimot så virket alt fint...)

Lenke til kommentar
Da ville jeg testet selv, memtest86 er fint til dette....!

Link: memtest86

Der kan du lage en bootbar cd, boot så med denne, så er du igang...

mvh

greiguttn

Jeg fikk også gåen ram som førte til at pcen låste seg, hør med de om de ikke sender deg en ny brikke istedet så slipper du å sende den inn i det minste.. WB gjorde dette for meg..

PS, det memtest programmet fant ingen feil for meg, så det er nok ikke 100% for å si det slik..

B

Lenke til kommentar
Å være dataingeniør er ikke automatisk ensbetydende med å være god på data... akkurat som det å ikke være det ikke er ensbetydende med at en ikke har peiling. Lang erfaring derimot, det er gull verdt, og aller best en kombinasjon...

Jeg for min del ville kanskje ikke skrytt av at jeg var dataingeniør i samme setning som jeg skriver at jeg sliter med å finne riktig oppløsning i windows... men så er jeg heller ikke dataingeniør da...  ;)

Hehe, ser at flere har moret seg på min bekostning :-)

Jeg tenkte jeg måtte si på en eller annen måte at jeg ikke var en idiot på data. ;)

Vannjenta; det er sant det du sier at å være dataingeniør betyr ikke at man er god på data. Men det er overraskende ofte at det oppstår tilsynelatende store og komplekse feil som viser seg å ha en ekstrem enkel løsning… Slik som at oppløsningen på cl1557 alltid må være på 1400x1050px får å ikke få uklar skjerm. :p

Nå er jeg egentlig programmerer da, hva er dere andre?

Greiguttn: Takk for linken! Jeg bruker Suse Linux. Har ikke installert driveren enda – men blir å gjøre det snart.

Lenke til kommentar
noen som har motatt bæreveske fra whitebox? er den evt. noe å trakte etter?

Jeg mailet dem sist uke, og da sa de at de ventet dem inn samme dag eller dagen etter....men jeg har ikke mottatt noen veske ennå......

Lenke til kommentar

Hei

Har en cl1557 maskin.....bare lurer på hvordan jeg får den knappen som skal aktivere wlan til å fungere?...det er et IEEE 802.11g Cardbus Wireless LAN Card

Er det noen nye drivere som må innstalleres for at den knappen skal funke?

Hvor finner jeg eventuelt disse?

Lenke til kommentar
Hei

Har en cl1557 maskin.....bare lurer på hvordan jeg får den knappen som skal aktivere wlan til å fungere?...det er et IEEE 802.11g Cardbus Wireless LAN Card

Er det noen nye drivere som må innstalleres for at den knappen skal funke?

Hvor finner jeg eventuelt disse?

Har du gidda å lest alt har dette vært diskutert flere ganger før..

B

Lenke til kommentar
noen som har motatt bæreveske fra whitebox? er den evt. noe å trakte etter?

Jeg mailet dem sist uke, og da sa de at de ventet dem inn samme dag eller dagen etter....men jeg har ikke mottatt noen veske ennå......

Å tro på whitebox er mer naivt enn å tro på julenissen.

- det kommer i dag( vi sier dette nå og så tar det uke før du ringer og klager igjen)

- vi sender det ut torsdag eller fredag( da vet de at du ikke plager dem før litt ut i neste uke)

listen kunne forsatt i det uendelig basert på egne og andres erfaringer, men prisen er billig og produktene bra så vi går i garnet mange av oss

Lenke til kommentar

jeg har heller ikke fått veske fra whitebox, jævlig dårlig!! Bare lover og lover

Hvis jeg har sjansen, vil jeg ALDRI bestiller noen fra whitebox igjen. De er rett og slett en elendig bedrift.

Er det noen her som har fått EN LITEN OVERRASKELSEN fra whitebox, som de påstår under "nyheten" ???

jeg har 1557

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...