Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Jeg får heller ikke installert noen driver til SM-busskontrolleren. Fant ikke noen brukbare drivere på cdene som fulgte med heller. Noen ide om hva det er? Søkte litt rundt og fant www.smbus.org. Men det gjorde meg strengt tatt ikke mye klokere.

 

Ser det er kommentert i testen på dinside at tastaturet gir litt etter på midten. Dette var også tilfellet på min. Da var partiet rundt det cdspiller-kontrollpanelet mye høyere en resten. Dette kan jo være tilfelle med flere av maskinene og kanskje føre til kontakt mellom tastatur og skjerm.

 

Gjorde i alle fall følgende for å løse problemet:

 

Det var helt tydelig at det ikke skulle være sånn og det virket mye mer naturlig når jeg presset det ned, men det ville ikke holde seg på plass.

 

Jeg vippet derfor opp den plastlista som sitter rett over tastaturet. Da la jeg merke til at det lå bittelitt av en ledning i mellom. Jeg dyttet den ledningen ned der den skulle være og satt alt på plass igjen. Problemet er løst og tastaturet sitter helt nede som det skal.

 

Kanskje en ide å sjekke? På min var det en liten bue opp på midten ved cdknappene, her skal det altså være helt flatt.

Endret av OleJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1394 er firewire.

 

Satt å fikla i natt, og fikk til slutt den sm-buskontrolleren installert. Brukte den inf driveren som fulgte med, evt ligger på aopen sine sider.

 

Bare vær oppmerksom på at denne herjer usb portene hvis du har sp1 installert i xp. Les fila som ligger ved.

Lenke til kommentar

Issue: At the end of executing the Chipset Software Installation Utility the USB keyboard and mouse will stop functioning. This problem only occurs when using Windows XP with SP1 on a system configured with a USB keyboard and/or mouse. This condition is temporary until a system reset.

 

Solution 1: A recommended fix has been provided by Microsoft in Knowledge Base article (822603). For additional information, please refer

to this article located at: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];822603

 

Please use the following installation sequence:

1. Windows XP installed with SP1

2. QFE (822603)

3. Latest Chipset Software Installation Utility

 

 

Dette står i dokumentet i INF katalogen. Det som skjedde hos meg var at jeg fikk bluescreen midt i installasjonen og etter restart så funka ikke usb portene mine. Fikk det etter hvert til da jeg starta opp i sikkermodus og installerte den der. Da funka alt normalt når jeg starta opp igjen, og sm-buskontrolleren var også installert.

 

Men, et bra tips.... ikke reparer noe som funker.

Lenke til kommentar

Hepp!

Nå har jeg også blitt den lykkelige eier av en TUNDRA 1557P. Standard oppsett med noen modifikasjoner

 

cpu:1600 Mhz

ram:512 Mb 333Mhz

hd: hitachi 5k80 60 gb, 8mb buffer, 5400 rpm

 

Kjøpt den seff hos den aller aller beste og mest seriøse leverandøren nemlig psdata :thumbs::D:w00t: Bestilte på en fredag fikk den på onsdag

 

Er fornøyd med den så langt. Eneste er at jeg synes volumhjulet sitter litt knotete til, ellers trodde jeg at tastaturet skulle begynne å lyse blått siden det er gjennomsiktig, de hadde jo vært litt kult :)

 

Hadde ikke noe problem med innstallere os eller drivere, men de kan jo være fordi jeg brukte denne utmerkete guiden

 

Nå har kjørt en del ytelse og stabilitetstester på den, og de har forsåvidt gått greit, bortsett fra prime95 da tok den kvelden etter 11 time og 30 min, men men tar ikke det så tungt.

 

3dmark03 ver 340: 2530

pcmark 04 ver 110: 3139, cpu:3031, memory: 2389, graphics:2119, hdd: 3055

 

Aquamark03: 20664, gfx: 2382, cpu: 7812

Disse er vel helt gjennomsnittlig tenker jeg, ikke verre eller bedre enn de andre

 

I tillegg så bruker jeg ms intellimouse explorer 4.0 med ice mat og koss sportapro hodetelefoner på denne bærbare og det fungere kjempebra.

 

nå skal jeg prøve det batteriprogrammet så får vi se hvordan det går da

 

 

mvh nerd-light

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=176&g1=3...47&l=2&lantall=

Enda en ny levererandør av vår kjære 1557 ser det ut som...

 

Enig i at chassiset er veldig likt, men innmaten later til å være litt annerledes. Det er f.eks ikke noe Cirrus Logic i Tundra'en.

Nå ser ikke jeg noe Cirrus logic i den annonsen men tenker du på skjermkortet så finnes 1557 med vanlig innebygd skjermkort også..(Intel extreme greier) er nok en Aopen 1557 det der ja...

 

B

Lenke til kommentar
Nå ser ikke jeg noe Cirrus logic i den annonsen men tenker du på skjermkortet så finnes 1557 med vanlig innebygd skjermkort også..(Intel extreme greier) er nok en Aopen 1557 det der ja...

Linken leder tiil en Fujitsu Siemens Amilo M, ikke sant? Og den har et Cirrus Logic lyd-kort. Jeg aner ikke om det er samme maskinen under (nok) et annet navn. Men det virker rart at digre Fujitsu-Siemens skal kjøpe av AOpen. men chassis er chassis, det er jo hovedkortet det kommer an på. I Tundraen er det Wistron som står bak det meste.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Et lite spørsmål! :roll:

 

Er det noen som får de knappene på det lille kontroll panelet til å virke? (play/stop osv)

 

Skal det være slik at det bare virker når pc'n er avslått og en har en musikk cd i cd rom?

 

Virker det ikke i hele tatt når pc står på?

 

eller er det rett og slett bare pynt!

 

det er det den blir mest brukt til her i hvertfall... :cry:

 

Håper noen kan svare meg på dette og evt hjelpe meg med mitt lille STORE problem..

Lenke til kommentar
Hei!

 

Et lite spørsmål! :roll:

 

Er det noen som får de knappene på det lille kontroll panelet til å virke? (play/stop osv)

 

Skal det være slik at det bare virker når pc'n er avslått og en har en musikk cd i cd rom?

 

Virker det ikke i hele tatt når pc står på?

 

eller er det rett og slett bare pynt!

 

det er det den blir mest brukt til her i hvertfall... :cry:

 

Håper noen kan svare meg på dette og evt hjelpe meg med mitt lille STORE problem..

Den fungerer bare når pcen er av og er absolutt en komplett idiotisk løsning på alle mulig måter....

 

B

Lenke til kommentar
Hei!

 

Et lite spørsmål!  :roll:

 

Er det noen som får de knappene på det lille kontroll panelet til å virke? (play/stop osv)

 

Skal det være slik at det bare virker når pc'n er avslått og en har en musikk cd i cd rom?

 

Virker det ikke i hele tatt når pc står på?

 

eller er det rett og slett bare pynt!

 

det er det den blir mest brukt til her i hvertfall... :cry:

 

Håper noen kan svare meg på dette og evt hjelpe meg med mitt lille STORE problem..

Den fungerer bare når pcen er av og er absolutt en komplett idiotisk løsning på alle mulig måter....

 

B

Det er ikke en så dum løsning da.

Når du ikke har CD Walkman kan du bruke PCen som CD Walkman.

Når PCen er på bruker den mer strøm, derfor kan du spille av lengre når PCen er av.

Når den er på bruker du bare et program f.eks. MPlayer...

synes at det er en bra løsning jeg...:D

Lenke til kommentar
Noen som har fått IR porten til å virke mot en Nokia 5100 ???

Hvis så , hva var fremgangsmåten ??

For å å få IR-porten til å funke md Nokia 6610, måtte jeg sette hastigheten ned fra 4.000.000 bps til 115.200 bps. Det later til at Nokia ikke støtter FastIrDA.

Gå til Device Manager / Infrared devices / Advanced. Velg "Maximum Connection Rate" og velg "115,200" som Value.

 

Legg inn Nokia programvaren.

Endret av zeitgeist
Lenke til kommentar
Hei!

 

Et lite spørsmål!  :roll:

 

Er det noen som får de knappene på det lille kontroll panelet til å virke? (play/stop osv)

 

Skal det være slik at det bare virker når pc'n er avslått og en har en musikk cd i cd rom?

 

Virker det ikke i hele tatt når pc står på?

 

eller er det rett og slett bare pynt!

 

det er det den blir mest brukt til her i hvertfall... :cry:

 

Håper noen kan svare meg på dette og evt hjelpe meg med mitt lille STORE problem..

Den fungerer bare når pcen er av og er absolutt en komplett idiotisk løsning på alle mulig måter....

 

B

Det er ikke en så dum løsning da.

Når du ikke har CD Walkman kan du bruke PCen som CD Walkman.

Når PCen er på bruker den mer strøm, derfor kan du spille av lengre når PCen er av.

Når den er på bruker du bare et program f.eks. MPlayer...

synes at det er en bra løsning jeg...:D

da er 1557 den største discmanèn jeg noensinne har sett.. og i disse dager har du vel alle cdene dine også på mp3, isåfall ser jeg ingen vits i å drasse på masse cder hvis du ikke har discman.. sorry men idiotisk løsning sier jeg da men, men det er vel kanskje bare min mening...

 

B

Lenke til kommentar
Hei!

 

Et lite spørsmål!  :roll:

 

Er det noen som får de knappene på det lille kontroll panelet til å virke? (play/stop osv)

 

Skal det være slik at det bare virker når pc'n er avslått og en har en musikk cd i cd rom?

 

Virker det ikke i hele tatt når pc står på?

 

eller er det rett og slett bare pynt!

 

det er det den blir mest brukt til her i hvertfall... :cry:

 

Håper noen kan svare meg på dette og evt hjelpe meg med mitt lille STORE problem..

Den fungerer bare når pcen er av og er absolutt en komplett idiotisk løsning på alle mulig måter....

 

B

Det er ikke en så dum løsning da.

Når du ikke har CD Walkman kan du bruke PCen som CD Walkman.

Når PCen er på bruker den mer strøm, derfor kan du spille av lengre når PCen er av.

Når den er på bruker du bare et program f.eks. MPlayer...

synes at det er en bra løsning jeg...:D

da er 1557 den største discmanèn jeg noensinne har sett.. og i disse dager har du vel alle cdene dine også på mp3, isåfall ser jeg ingen vits i å drasse på masse cder hvis du ikke har discman.. sorry men idiotisk løsning sier jeg da men, men det er vel kanskje bare min mening...

 

B

Ok!

 

da blir den bare til pynt her i huset i hvertfall..

 

Men er ening med at det er en teit løsning..

 

Jeg trodde jeg kunne bruke den til å skifte sanger med når pc, sto på også.. Ikke bare når den er av...

 

såg for meg at jeg kunne sitte med andre programmer og bare trykke på knappene for å skifte sanger, slik det er mulig på andre pc..

 

:no:

 

jeg får vel gi opp og inn finne meg i at de er HELT ubrukelige..

 

men jeg skjønner ikke helt hvorfor den plutselig ser ut til å virke i Cyberlink PowerDVD. der slår den seg på og en ser hvilket nummer som spilles av, men det også det hele. Knappene kan ikke brukes til noe der heller.

 

I give up!

Endret av SpøkELSE!!
Lenke til kommentar

ja ja, nå har whitebox kommet med oppdatert hjemmeside. Maskinen vår har gått ned i pris fra 15000 til 13000. Trodde vi som kjøpte tidelig fikk introduksjons tilbud. Ikke fornøyd nå. Kan jo ikke sette prisen ned med to tusen på halvanden måned.

Lenke til kommentar
ja ja, nå har whitebox kommet med oppdatert hjemmeside. Maskinen vår har gått ned i pris fra 15000 til 13000. Trodde vi som kjøpte tidelig fikk introduksjons tilbud. Ikke fornøyd nå. Kan jo ikke sette prisen ned med to tusen på halvanden måned.

det er vel bare å innse faktum (for de av oss som ikke har orket å gjøre det ennå), vi har blitt grundig lurt og snytt for ca 1500 kr, men jeg tror ikke jeg gjør noe med det, er tross alt fornøyd med pcen...

 

noen som har mottatt bærevesken forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...