Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til ved å sette ned hastigheten på IR-porten på Tundraen (1557p). Det virker på alle hastigheter mellom 9.600 Mbps og 115.200 Mbps, men jeg får det ikke til å virke opp tom. 4.000.000 Mbps. Jeg er litt usikker på om det er Nokia 6610 som snakker dårlig med Tundra, eller om det er generelt.

 

bryhon: Hvilken hastighet har du?

Lenke til kommentar

Kampanje prisen til whitebox det der, altså ikke prutbar, så du får garantert ikke bedre deal en det, beste hadde vært om du editerer posten din og fjerner prisen slik at vi som ventet i over en mnd på maskinen og betalte en del mere en den prisen ikke skal bli skikkelige sure ...

 

RScue

Lenke til kommentar
Jeg fikk det til ved å sette ned hastigheten på IR-porten på Tundraen (1557p). Det virker på alle hastigheter mellom 9.600 Mbps og 115.200 Mbps, men jeg får det ikke til å virke opp tom. 4.000.000 Mbps. Jeg er litt usikker på om det er Nokia 6610 som snakker dårlig med Tundra, eller om det er generelt.

 

bryhon: Hvilken hastighet har du?

Den står på 4 mill hos meg... fungerer med min SE T610 så kan være nokian din og ikke 1557..

Lenke til kommentar

ja ir porten virker! jeg har samsung e700, har selvfølgelig lastet ned "pims&filemanager"...

 

du må ha programmet innstallert for din mobil for at ir komunikasjonen skal virke.

 

har ikke hatt nokia på en stund, men slik er det med samsung ivertfall...

 

innpå enhetsbehandling har jeg et spørsmålstegn på noe som heter " andre enheter" og "SM-busskontroller", den finner ikke driveren, jeg har lastet ned og gitt det som bane, og jeg har testet med å ha den cd`n i. Ikke noe skjer! annet enn at den ikke kan innstallere denne enheten, fordi den ikke finner driver.

 

jeg tenkte å sende pc en til psdata, så skulle en kikke over den der, for sikkerhets skyld... litt kjedelig, men da blir det gjort riktig! sender den om ei uke ca.

 

ellers er pc en veldig stille!!! og rask...

Lenke til kommentar

Du, dette høres vel ut som et problem det er enklere å løse selv? Istedenfor å bruke mye tid og krefter på å sende den frem og tilbake til arendal? Det er vel ikke selve maskinen, men et program eller en driver du ikke får installert? Utrolig kjedelig å være uten maskin i over en uke iallfall. Og du må jo pakke den helt ned og sende den, og blæh... jeg måtte jo det, siden den nektet å starte, men hadde ikke giddet om det var et problem jeg kunne løse ved å vente litt på svar fra noen her inne...

Lenke til kommentar

ja men hva er SM-busskontroller?

 

jeg har også laget en mappe innpå mine dokumenter hvor jeg har lagt det jeg ikke vet hva er. som f.ex: prow7100, usb20, noe autorun greier, verfile...

 

er dette noe jeg kan slette?

 

den usb20 er noe han på psdata ba meg laste ned, noe som hadde med sm-busskontrollene, jeg skulle gi det som bane for drivere, men det gikk ikke... den fant ikke noe drivere i den banen, om du fårstår!

 

 

er bare litt deppa pga. alt "surret" innpå der, ellers brant jeg akurat en musikk cd, og det funka.. ja og ellers funker ir, og det andre...

Lenke til kommentar
ja men hva er SM-busskontroller?

 

jeg har også laget en mappe innpå mine dokumenter hvor jeg har lagt det jeg ikke vet hva er. som f.ex: prow7100, usb20, noe autorun greier, verfile...

 

er dette noe jeg kan slette?

 

den usb20 er noe han på psdata ba meg laste ned, noe som hadde med sm-busskontrollene, jeg skulle gi det som bane for drivere, men det gikk ikke... den fant ikke noe drivere i den banen, om du fårstår!

 

 

er bare litt deppa pga. alt "surret" innpå der, ellers brant jeg akurat en musikk cd, og det funka.. ja og ellers funker ir, og det andre...

Ja det er usb 2.0 den SM-bus greia..

Du må kjøre den usb20.exe fila og pakk ut filene, etterpå kan du høyre klikke den sm-bus og velg drivere, så velger du stedet der du har pakka ut den exe fila og velg det usb 2.0 root hub eller hva som kommer opp.. :)

Lenke til kommentar
Portene funker sikkert men de kjører antagelig på usb 1.1 hastighet...

 

Hmm jeg bruker en IntelliPoint 4.0 med USB utgang..."kjører" jeg den med usb 1.1 hastighet fordi jeg ikke har instalert noe usb 2.0 greier?

 

Ble litt usikker nå.

Lenke til kommentar

ok, da tror jeg at alt er innstallert, sikkert glemt noe men har ikke merket noe feil.

 

innpå systembeh. er det ikke noe "?" , på annet enn bussgreia... så det ser ut som alt er ok.

 

tror jeg slapper av og koser meg med denne lydløse marskinen nå jeg, slik vannjenta sa....

:)

 

dere er også velkomne til data/mobil CHAT..... (link under)

 

takk for hjelpa folkens!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å boote fra minnekort?!?

Er det noen som har prøvd dette?

-Det hadde jo vært dødskult å ha en liten linuxdistro på minnekort!! :laugh:

 

Ellers vil jeg bare si takk til alle som bidrar på dette forumet, og at det er et imponerende bra forum! :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt plasbeskyttelsen som var i området nedenfor tastaturet ved levering på. har ikke merket noe til horisontale striper på skjermen.

 

Tok det nylig av og med en gang fikk jeg også striper. Det er vel fingerfett fra tastaturet som fester seg på skjermen. Dårlig design. Men det kan ikke dreie seg om stort mer enn en millimeter. Plastbeskyttelsen jeg hadde var nok. Setter på gummiknotter som er litt større de originale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...