Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

For det første så er det originalt 80gb disc på den, og skifta du til 7200 rpm betyr det at du går ned til 60gb(de er omtrent like dyre). Rammen har også vært diskutert og flere har visst fått 333 uten noe pristillegg( WB leverer bare med 333)

4x dvd-brenneren har de ikke fått inn enda og denne er av en eller annen grunn billigere enn 2x brenneren på psdata sine sider..

du fikk 1000 kr av på den.. jeg kjøpte samme bare 1.6 istedet for 1,7 for 2500 kr under det 1557x koster.. OG skal visst få veske med etterhvert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

Nøyaktig hvilken pc har du fått og til hvilken pris?

 

Sikker på at du ikke har sett på bedriftsprisene, dvs uten mva?

Lenke til kommentar
Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata  i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

Nøyaktig hvilken pc har du fått og til hvilken pris?

 

Sikker på at du ikke har sett på bedriftsprisene, dvs uten mva?

hehe.. Tror du jeg er dum :)? Jeg har bestillt maskinen da..

 

Bestillte Tundra 1557x med 7200 disk, 333 mhz ram og 4x dvd brenner.

 

Dette fikk jeg for 1000 under standardprisen for 1557x (beste maskinen altså..)

og dette er INKLUDERT MERVERDIAVGIFT.. haha

Lenke til kommentar
Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata  i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

Nøyaktig hvilken pc har du fått og til hvilken pris?

 

Sikker på at du ikke har sett på bedriftsprisene, dvs uten mva?

hehe.. Tror du jeg er dum :)? Jeg har bestillt maskinen da..

 

Bestillte Tundra 1557x med 7200 disk, 333 mhz ram og 4x dvd brenner.

 

Dette fikk jeg for 1000 under standardprisen for 1557x (beste maskinen altså..)

og dette er INKLUDERT MERVERDIAVGIFT.. haha

Du ler ikke så mye når de ikke har fått inn 4x brenneren og ender opp med 60 gig disk da.. til 2000 mer enn whitebox sin pris..

Lenke til kommentar
Ler like mye uansett :) HAdde aldri i verden kjøpt av Whitebox uansett.. Et så lite firma, å kjøpe hardware til 20 000? neppe.. i hvert fall ikke en laptop.. Da stoler jeg heller litt mer på psdata som har vært en god del år..

Du som skrøyt av din fabelaktige pris bare.. og ting som ikke eksisterer..(hd)

tenkte bare jeg skulle nevne at den ikke var så veldig bra pris alikevell..

Fornøyd blir du nok uansett om du kjøper den til 18000 eller hva du kommer til å betale, er langt under kjente merker som f.eks acer og lignende..

Grunnen til at jeg skrev det første innlegget var bare at han psdata fyren hadde smurt deg litt med ting som ikke er holdbart, høres ut som han dro nytte av din uvitenhet.. men slik er vel selgere? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ler like mye uansett :) HAdde aldri i verden kjøpt av Whitebox uansett.. Et så lite firma, å kjøpe hardware til 20 000? neppe.. i hvert fall ikke en laptop.. Da stoler jeg heller litt mer på psdata som har vært en god del år..

Du som skrøyt av din fabelaktige pris bare.. og ting som ikke eksisterer..(hd)

tenkte bare jeg skulle nevne at den ikke var så veldig bra pris alikevell..

Fornøyd blir du nok uansett om du kjøper den til 18000 eller hva du kommer til å betale, er langt under kjente merker som f.eks acer og lignende..

Grunnen til at jeg skrev det første innlegget var bare at han psdata fyren hadde smurt deg litt med ting som ikke er holdbart, høres ut som han dro nytte av din uvitenhet.. men slik er vel selgere? :roll:

Eid :laugh:

Lenke til kommentar

heh.. Maskinen kom på 16 000 ett eller annet..

 

Vis meg en maskin med samme specs til samme pris av noen kjente merker da.. Er nok ikke mange du finner da tenker jeg :)

 

Jeg satt lenge og vurderte om jeg skulle kjøpe en dell eller Tundra.. Valget datt på Tundra til slutt.. lettere, tynnere og bedre specs.. Har hatt dell nå i 3 år.. er fornøyd med den, men det er for stor og tung.

Lenke til kommentar

Intel Pentium-M 1.7GHz Prosessor

 

1024MB DDR PC-333 Minne (Max 1024MB)

 

80GB UDMA100 Harddisk- 7200

 

DVD+R/RW Brenner

 

Skjerm: 15" SXGA+ 1400x1050

 

Grafikk: ATI M10 Radeon 9600

 

Nettverk: Trådløst + 10/100Mbit

 

Batteri: ca 4 Timer

 

Garanti: 2år

 

Vekt: 2.7KG

 

Dimensjon:

Bredde 326mm

Dybde: 270mm

Høyde: 30mm

 

Tilkoblings porter

1x FireWire

1x Kortleser (MS & SD)

1x Cardbus type II

1x Line in/Mic in

1x Line ut

1x Paralell port

1x RJ-11 for modem

1x RJ-45 for 10/100 LAN

1x S-Video TV-ut

3x USB 2.0

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

 

 

Som du har betalt 17695 for? Var på ingen måte meningen å antyde at du var dum :)

Lenke til kommentar
Bryhon: Så akkurat samme maskin koster 15695 hos whitebox?

hmm.. Nei

80 gb-7200 finnes ikke..

WB leverer bare med 1,6 og ikke 1,7..

 

Jeg kjøpte ellers tilsvarende for 16, skal nevnes dette var en intro pris når jeg var en av de aller første som bestillte den.. så hvilken pris de selger den for nå vet jeg ikke..

 

Men tror det har vært flere sammenligninger på prisene her og WB kommer best ut.. nå er det en annen sak angående leveringstid...

For å si det slik, tåler du å vente litt for å spare et par 1000 lapper kjøp fra WB, er du utålmodig og har nok penger bruk psdata :D

Lenke til kommentar
Intel Pentium-M 1.7GHz Prosessor

 

1024MB DDR PC-333 Minne (Max 1024MB)

 

80GB UDMA100 Harddisk- 7200

 

DVD+R/RW Brenner

 

Skjerm: 15" SXGA+ 1400x1050

 

Grafikk: ATI M10 Radeon 9600

 

Nettverk: Trådløst + 10/100Mbit

 

Batteri: ca 4 Timer

 

Garanti: 2år

 

Vekt: 2.7KG

 

Dimensjon:

Bredde 326mm

Dybde: 270mm

Høyde: 30mm

 

Tilkoblings porter

1x FireWire

1x Kortleser (MS & SD)

1x Cardbus type II

1x Line in/Mic in

1x Line ut

1x Paralell port

1x RJ-11 for modem

1x RJ-45 for 10/100 LAN

1x S-Video TV-ut

3x USB 2.0

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

 

 

Som du har betalt 17695 for? Var på ingen måte meningen å antyde at du var dum :)

Er det noen som fremstår som dum, så er det du.. kikker du to hakk over innlegget ditt, så sa jeg at jeg betalte litt over 16 000 for min.. Med alle oppgraderingene.. JEg vil nå virkelig si at det er verdt 4-500 kr ekstra for å kjøpe maskinen av PSdata fremfor Whitebox.. Lenge har whitebox vært på markedet? 5 mnd? Skal ikke mye til for å velte en bedrift som det der..

 

Skulle maskinen din da gå i stykker, så kan du bare dytte garantien din på 2 år laaangt opp i ræva :)

Lenke til kommentar
Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

Tror du strever litt..

18649-1000 i rabatt = 17649..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lenge har whitebox vært på markedet? 5 mnd?  Skal ikke mye til for å velte en bedrift som det der..

 

Skulle maskinen din da gå i stykker, så kan du bare dytte garantien din på 2 år laaangt opp i ræva :)

Og her snakker man av erfaringer? Du skriver jo som en idiot. Whitebox ble opprettet for rundt 1.5 år siden og har en meget god kundeservice når kunden først har fått maskinen. Ikke uttal deg om ting du rett og slett ikke har peiling om.

Lenke til kommentar
Har lest det meste i denne tråden.. Ser at de fleste har måtte betale endel for å få oppgradert disken til 7200, ram til 333 mhz osv..

 

Jeg registrerte meg på ps data i går som bedriftskunde.. tenkte å bestille 1557x Tundra.. PS data altså.. Men bestillte ikke maskinen fordi det sto ubekreftet på siden deres.

 

I dag tidlig så ringte en fra PSdata meg.. Sa at de hadde foretatt en kreditt sjekk, bla bla bla.. også spurte han om det var noe jeg skulle ha.. Da sa jeg at jeg skulle ha tundra pc'en.. ja vel.. ok ..

 

Det endte med at jeg fikk maskinen 1000 kr billigere, 7200 rpm disk, 333 mhz ram og 4x dvdbrenner i maskinen.. heh.. Jeg spurte ikke om rabatt, ingen ting.. han bare anbefalte meg disse oppgraderingen.. og jeg spurte om pris, da sa han at jeg skulle få det med på kjøpet...

 

Må si jeg er imponert over PSdata  i dette tilfellet, i hvert fall i forhold til mange andre som har betalt endel for oppgraderingene osv..

Jeg har ikke handlet der før med denne kontoen eller noe ting :)

Tror du strever litt..

18649-1000 i rabatt = 17649..

Beklager.. jeg betalte litt over 16000 for den.. tror jeg ga 16 200 eller noe slikt jeg.. Fattern har fakturaen i regnskapet.. så har ikke den her så..

 

Fikk i hvert fall masse rabatt og oppgraderingen jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Må vell si dette om de fine oppgarderingene, det er faktisk biligere og kjøpe en 512MB 333 en en 512MB 266, så PS data tjente 260kr på og bytte de for deg.

 

SODIM 333 1110,-

 

SODIM 266, 1240,-

En ting jeg lurer på.

Hvorfor er eldre og dårligere RAM dyrere?

Se på Dvd-brennerne de har til 1557...

2.4x er 400 kr dyrere enn 4x :cry:

 

hehe.. ikke godt å si hva psdata driver med :green:

 

men kan være dyrere pga utgått produksjon og lignende da..

Endret av bryhon
Lenke til kommentar

:cry: Hallo alle sammen. Forsøker igjen. Har noen gode/dårlige erfaringer vedr Tundra 1557 maskinen? Er dette den beste maskinen til denne prisen?

Hvor stor er forskjellen på Centrino 1,5 og 1,6 Ghz?

Hvor bra er skjermkortet egentlig?? Har noen noe spillerfaring ennå med denne maskinen?

Er dette et bedre kjøp enn feks Dell??

Håper noen av dere der ute har noen svar på lur?

 

Mvh Jan. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...