Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Har hatt litt tid til å bli venner med min cd1557, vi kommer godt ut av det med hverandre. Min cl. plages allikevel av at det virker som om WB. oppererer med litt forskjellige priser. 15100 kr ink. frakt til Bergen. Nevner dette fordi jeg leste om en kar i en annen tråd, som hadde fått sin til 10000 eks. moms.

Hva har folk betalt for sine cl1557 maskiner fra WB?

 

EN annen ting, hvordan finner en ut hvilke rpm HD. har? Jeg har vist en toshiba, er den 5400 rpm? Ps., den gjør fint lite utav seg lydmessig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er virkelig høytalerne på 1557 så dårlig som tester viser?

Skal ha med den bærebare på reise, og da er jeg veldig avhengig av gode høytalere, er ikke dette pcen for meg om jeg trenger god lyd?

Nei, høyttalerene er helt ubrukelige til musikk/spill o.l, da må du bruke eksterne høyttalere eller headset.

 

Til siggs, bruk Aida32 eller et annet sysinfo-program til å finne ut produktnavnet til harddisken (eller åpne dekselet under for å se på den). Gå så inn på www.toshiba.com og finn teknisk info for harddisken din.

Lenke til kommentar
Først så vil jeg si at jeg vet det om prisen har ikke sagt at det var billig, jeg sa bare at office og selger den! Legg og merke til at det er 1.6 i officeshop sin og 1.5 i Psdata sin modell..

legg også merke til at de har med WIN XP PRO (Norsk) i prisen.

Da flater prisforskjellene straks ut litt vs PS og WB.

Dersom man trenger XP uansett...ikke så bra om vil bruke noe annet.

Lenke til kommentar

Hallo!!!

HJELP!!!! Er det flere enn meg som har merket at tastaturet på 1557 maskinene "gir etter"? Kan dette være normalt? Har dette evt noen betydning?

Ellers så lurer jeg på hva dere andre kjøpere der ute har erfart vedr denne maskinen. Er det forøvrig noe skjermdriver bedre enn originalen noe sted???

Håper noen av dere kan hjelpe?

På forhånd tusen takk!!

Mvh Jan :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med trådøse kortet i CL1557? Har problemer med at nettverket faller ut hele tiden.... Dvs, maskinen finner nettet med det forsvinner før jeg får logget meg på med VPN clienten skolen krever. Så finner maskinen nettet igjen... og slik fortsetter den.

 

 

Er dette noe man kan fikse på selv? Har lite lyst å sende den inn nå (fikk den for en uke siden)

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med trådøse kortet i CL1557? Har problemer med at nettverket faller ut hele tiden.... Dvs, maskinen finner nettet med det forsvinner før jeg får logget meg på med VPN clienten skolen krever. Så finner maskinen nettet igjen... og slik fortsetter den.

 

 

Er dette noe man kan fikse på selv? Har lite lyst å sende den inn nå (fikk den for en uke siden)

prøv den på et annet nettverk.... min funker helt supert hjemme (alt går automatisk), men har ikke fått det til å fungere på skolen ennå, har ikke akkurat prvød så veldig mye da. men jeg fant også nettverket, uten at jeg fikk gjort noe mer, på skolen. tipper at det har noe med noe settings å gjøre...

Lenke til kommentar

Takker for svar. Godt å vite at det ikke er noe feil med tastaturet da. Men det er ganske soft. Er det noen der ute som har fått testet denne maskinen ordentlig ennå? Er dette den beste maskinen til denne prisen, eller er feks noen Dell modeller som er bedre? Håper noen kan svare litt vedr dette??

På forhånd takk!!

Mvh Jan. :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Takker for svar. Godt å vite at det ikke er noe feil med tastaturet da. Men det er ganske soft. Er det noen der ute som har fått testet denne maskinen ordentlig ennå? Er dette den beste maskinen til denne prisen, eller er feks noen Dell modeller som er bedre? Håper noen kan svare litt vedr dette??

På forhånd takk!!

Mvh Jan. :dribble:

Jeg har testet den så smått og må si at jeg synes det er det beste alternativet til den prisen. Dell i8600 er også grei, men ikke alle som liker widescreen. 1557 -maskinen er en av markedets beste ytelse/pris maskiner.

Lenke til kommentar

Min ligger også i Kristiansand... Håpet også at den skulle bli sendt litt videre igår, men det gjorde den ikke. Så da må jeg vel regne med tidligst tirsdag tenker jeg, opp hit litt lenger nord.

 

Ganske gøy test av 1557 på barbara.no nå da. Enda godt jeg allerede har bestilt synes jeg, for nå blir det nok rift om å kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Det som var så surt, var at jeg ba om bedriftspakke så den skulle komme fortere til meg.. men så kjøres ikke bedriftspakker ut i helgene, er et man-fre produkt,som de sa..

 

Hadde den blitt sendt som servicepakke hadde jeg hatt den igår.

bestilte nemmlig en trådløs 3com 54mbps router, og de kom samtidigt inn til kr.sand og routeren kom i posten på lørdag :/

 

 

 

Ja, gjorde nok lurt i og bestille nå ja, blir sikkert endel som bestiller 1557 fra psdata nå frammover :)

Lenke til kommentar

Harddisken i 1557:

 

Har nevnt det før, men er det andre brukere som kan 100% si at harddisken stopper etter angitt tid?

 

På vanlige 3.5" hd'er høres det jo godt både når hd stopper og starter.

Hører aldri noe slikt på 1557. Til tross for at WB sier den gjør det, og at den susinga er noe annet?!

 

Jeg synes man får mistenkelig rask respons fra en hd som skulle vært stoppet når man vekker 1557 til live etter en lengre pause...

 

Hva er i såfall den susingen da?

Er det flere vifter der inne? Så bare en da jeg kikka under tastaturet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...