andesam Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har klokka min xp 2800+ til 2400mhz (12*200). men jeg må stille opp core volten noe sykt for å få dataen til å bli stabil. kjører den på 1.81 volt nå, men jeg vet ikke om det er helt stabil enda. Er Husker ikke helt hva som står i BIOS en, men jeg har stilt den opp 4-5 hakk.. Hvor mye må jeg stille den til for å få den stabil? CPU en ligger på nesten 40 grader eller noe sånn etter jobbing i 10 min (100%). Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 AMD XP tåler som regel 2V men da blir det fort for varmt. Forsøk stegvis med 1,85 - 1,9 - 1,93 - 1,95 og sjekk om du får maskinen stabil. NB! Pass på temperaturen. Hvis du ikke får den stabil ved 1,9 - 1,95 så bør du heller klokke litt ned, med mindre du er villig til å risikere både CPU og HK. Oftest så klokker prosessorene ganske lett til et visst punkt, og for å kommer høyere enn det "punktet" så krever CPU mye høyere Vcore. Så da blir det en vurdering om det er værdt å hente ut de siste Mhz'ene. Selv så liker jeg å teste hvor høyt jeg kan få CPU stabil, for deretter å finne en fornuftig balanse mellom hastighet/Vcore/varme. NB! husk også at AMD prosessorene liker aggressive minne timings, så Mhz er ikke alt... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har klokka min xp 2800+ til 2400mhz (12*200). men jeg må stille opp core volten noe sykt for å få dataen til å bli stabil. kjører den på 1.81 volt nå, men jeg vet ikke om det er helt stabil enda. Er Husker ikke helt hva som står i BIOS en, men jeg har stilt den opp 4-5 hakk..Hvor mye må jeg stille den til for å få den stabil? CPU en ligger på nesten 40 grader eller noe sånn etter jobbing i 10 min (100%). 1.85 volt skal fint gå ihvertfall. prøv det før du evt går høyere en dette... Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 om man har XP2500 der CPU ikke er klokka, og du setter opp fsb fra 166 til 200 (xp3200) og PCn ikke blir stabil, kan man da bare klokke den tilbake så er alt normalt igjen? Petter Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 om man har XP2500 der CPU ikke er klokka, og du setter opp fsb fra 166 til 200 (xp3200) og PCn ikke blir stabil, kan man da bare klokke den tilbake så er alt normalt igjen? Petter ja den vil gå normal igjen ja, selvom det er mulig du kan ha ødlagt cpu'en ved enten for høy varme (som overklokking gjør) og litt slittasje vil det nok altså bli, men ikke noe merbart om den virker etterpå du har klokket. kjøling er det viktigste. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Minne timings har en del å si om pc'en er stabil eller ustabil ved høy klokking. Så du burde sjekke hva de står på og eventuelt stille litt på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå