pseudofilosofen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei, Hvordan installere jeg LAME som codec for Grip, slik at jeg kan rippe CDene mine til MP3 i Linux. Det er jo svært enkelt i Windows da... Men nå, siden jeg nettopp har installert suse 9.0, ønsker jeg å gjøre alt i Linux.... også dette... Så hvordan, når jeg har lastet ned sourcen...? Takk, Anders H. Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 En god idè er å lese installfila som følger med pakken. Der finner du: ======================================================================= Building the software on *NIX platforms using configure: ======================================================================= Run the following commands: % ./configure % make % make install Om du har problemer med å pakke ut sourcen, så fungerer kommandoen: tar -zxvf lame-3.95.1.tar.gz Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ok, Takk, akkurat det rådet fant jeg et eller annet sted i går kveld. Men problemet var at i den versjonen jeg 3.95.1 (tror jeg) lastet ned, fant jeg ikke noen install-fil... Men skal prøve igjen, jeg. Anders Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 INSTALL heter fila, og den ligger inne i pakken. Du finner den lette etter at du har fått pakket det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå