Gå til innhold

Omtale av IntelliMouse Explorer 4.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt nok dritt om 4.0, men likevel må jeg prøve. Trist nok får man aldri konkludert bra nok uten å kjøpe musen selv, sånn har det alltiv vært.

Jeg bruker ms 3.0 og jeg har bindet musejulet mitt til spesielle våpen (eks.: scroll opp=ak, scroll ned=shotgun, mouse4=grenade) for å unngå at man hopper over et hakk, sånn sett skal ikke overgangen til denne typen scroll være noe problem, men hvis den tilfeldigvis hopper et hakk tilbake og slikt blir det et problem.

HVA ****** ER VITS MED SIDESCROLL? ..de bare leter desperat etter noe å oppgradere for å tjene PÆNG! før kunne vi trykke mouse3 og fly rundt som vi ville i windows (om det noen gang var nødvendig å gå sidelengs). I spill virker det som denne nye funksjonen er verdiløs. Dersom man skulle implemetere flere funksjoner på en mus som skulle brukes i spill måtte det bli på tommelen spør du meg (kunne laget en 4-veis-funksjon).

Lenke til kommentar

Lover dere at Intelli 4.0 er bra , For dere som klager over scroll hjulet bør bare slutte å syte :laugh: dette scroll hjulet kan man stille inn hastighet på osv (Akkurat passe til det "du" vil ha det.

Jeg har hat MX 500 og MX300 og 3.0, de var veldig gode . før noen anbefalte meg 4.0 + Icemate eller FunC .

Med pad surferene fra icematen flyter den lette musen oppå icematen og du har full kontroll treffer "Alltid" .

:love::love::love:

Intelli Mouse 4.0 :love:

:love::love::love:

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er et annet problem enn det trinnløse scrollhjulet.. Negativ-akselerasjon. Jeg tror dette bare gjelder de som kjører Win XP, men jeg er ikke sikker. Har også lest at det skal være dårlige drivere. Hadde dere i testpanelet noe problem med noen av disse tingene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Scrollhjulet på den er helt grusomt, styr unna. De andre versjonene med hakk-basert scrollhjul har funka mye bedre.

Jøss, det hakkeløse scrollehjulet til 4.0 er faktisk en av de nyvinningene jeg er mest begeistret for.

Det er elendig når man skal f.eks bytte våpen mens man spiller. jeg sverger til min 3.0

Eg bytta ut min msie3 mot msie4 (msie3 blir flytta til jobben) og eg angrer ikkje 1 sekund over at eg bytta! Men så er men msie3 ganske slitt... + at mushjulet er fucka... er jævlig tungt og scrolle.

Eg kjøpte steelpad og msie i lag, tha aimbot bundlen... og musmatta er genial!

Har også func musmatte, skal teste den og litt også, har til no kun testa steelpaden.

Men dei er veldig like da. nesten 1 feitt kva for musmatte du har, så lenge du har func eller steelpad.

Icemat bråker for masse! og neverglide mattene er virklig dårlige etter ei stund.

Elsker det trinnlause musehjulet! det er grunn nr 1 til at eg liker musa så bra!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har opplevd følgende negative sider med v4.0?

- Muse-hjul-knappen (mouse 3) har forsinkelse. Dvs at den ikke umiddelbart gir respons noe som er svært frustrerende dersom man bruker denne aktivt i spill (er selv drillet på å bruke denne til 'jump' i fps-spill). Driverfeil som kan korrigeres eller ligger dette i hardwaren?

- Intellimouse Explorer programvaren v5 er ikke programmerbar som v4.12. En del spill har ikke innebygd støtte for knapp 4 og 5 og denne nye programvaren umuliggjør effektiv konfigurering. Man må benytte v 5 av programvaren for å få støtte for tilt-funksjonen til IE4-musa dessverre. Hvorfor i all verden tillot Microsoft seg å degradere softwaren?!!!?

- For radikal forandring av formen. Hvorfor er knapp 4&5 blitt så radikalt endret/flyttet? Bruker man knappene mye i spill vil faktisk man være mer tjent med å beholde IE3-musa (f.eks om man har 'walk' på mouse4 i en del fps-spill).

- Musa har et større 'plastpreg' enn de tidligere versjonene (v1.0 og v3.0)

- Utformingen av musa er ikke dårlig men den er faktisk bedre på v3.0 dersom man har lange spill-økter.

- Hjulet er glimrende i generell Windows-bruk, men i spilling er det faktisk frustrerende med trinnløs hjul. Ja...vanesak sier mange....greit nok, men det er allikevel mer effektivt med 'trinn' i stressede situasjoner.

Kjøpte meg en bundle med Icemat Black v2 og IE4.0 fra komplett, og må si at jeg angrer på kjøpet. Jeg gav v4-musa en sjanse og har spilt en del med denne, men jeg har nå gått tilbake til min gamle v3-mus siden dette ble langt effektivere for meg.

Kan ikke gi min anbefaling til folk som anskaffer v4-musa kun for spilling.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Noen som opplever at venstre museknapp enkelte ganger ikke fungerer? 5-10% av gangene jeg trykker vil den ikke virke. DET er veldig frustrerende.

Absolutt, dette virker som et kjent problem med en god del modeller av denne musa. Men det tok nærmere 3-4 måneder før det begynte å merkes på min modell. Har bytta til en annen nå, for å se om det samme skjer med den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...