Gå til innhold

Hvordan vite at maskinen er ustabil p.g.a overklokking

Anbefalte innlegg

Driver å prøver å finne den stabile hastigheten med min 1700+, men hvordan vet jeg at den er ustabil.?

Er det når maskinen booter i hytt og pine eller når jeg får blue screens? Jeg får ikke kjørt 3dmark eller amd n-bench f.eks pga av da klikker ati2dvag.dll pga av loop saken og får blå skjerm. Så jeg får ikke stress testa den. andre forslag hvordan teste systemet?

Maskinen henger seg oftere enn på den forrige maskinen. både at den freeze'r helt og blue screens, men dette skjer også på 1,46ghz. Så vet liksom ikke hvor mye av problemene som kommer fra overklokkingen og hvor mye som kommer fra driver problematikk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg SiSoft Sandra 2002, der kan du kjøre en benchmark som stresser cpu til det ytterste. Du BØR kunne kjøre 3dmark også, hvis ikke så kan det ha noe med at hastigheten på AGP-porten eller PCI-porten er for høy slik at kortet sliter. Dette er et tydelig tegn på ustabil maskin. Du kan jo også presse den med tunge krevende spill det plager å gi deg en viss formening om hvor stabil maskinen er. Bluescreens og reboot er også tydelige tegn.

P4 Northwood 1.8 ghz @ 2.25 ghz.

Lenke til kommentar

ATI Radeon 7500 på Soyo Dragon plus skal klare AGPx4 den? Får kjørt 3dmark, men bare en gang =) Er vist en kjent driver problem fra ATI. Får vel prøve å kjøre hu sandra også, men trodde det ikke var loop mulighet der.. prøver ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...