Gå til innhold

Hvordan klone pc'en til tv'en?

master2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skal kunne la seg gjøre med medfølgende programvare. Har du ikke det kan du laste det ned fra www.nvidia.com

Men det beste er å kjøpe et program som heter tvtool. bare søk på det i google. Med dette programmet får du ikke svarte kanter rundt tv-skjermen noe du får ellers.

Du vet at du må høyreklikke på skrivebordet og velge egenskaper, slik at du får opp skjermegenskapene osv? Fremgangsmåten.

Endret av Åsmund

Du trenger ikke TV-Tool for at det skal se bra ut. Legg inn siste versjon av

drivere fra Nvidia, finner de bl. annet her: Tweakup.dk

Deretter høyreklikker du på skrivebordet, velger advanced- GeForce og leter frem det som har med nview å gjøre. Der finner du alle mulighetene for kloning og andre 2 skjermsmuligheter.

Hos meg får jeg valget analog skjerm+ tv/ tv+analog skjerm under kloning. Velger da den siste og får lik oppløsning på begge skjermene (sikkert 800x600 eller noe sånn). Da blir bildet perfekt sentrert og maksimalt utnyttet på tven. Når jeg velger tilbake til enkeltskjerm igjen, blir oppløsningen på pc skjermen som før 1280x960.

Håper dette hjelper. Virker iallefall strålende hos meg.

jeg får bagrunnen til pc'en, men ikke startlinja etc.. fremgangsmåten som du nevner er kjent....

Det er sikkert fordi du har valgt "utvid skrivebordet mitt til denne skjermen". Da trenger du bare å dra vinduet med videofilmen til høyre på desktopen din, så popper det opp på tv'en din.

Personlig synes jeg dette er mye bedre enn kloning, da man kan mekke på playlist, volum, evt. andre aktiviteter uten at folk som ser på filmen blir forstyrret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...