Gå til innhold

"During" i Inspire 6700

Anbefalte innlegg

Har fått en lavfrekvent during i høyttalerne mine (Creative Inspire 6700). Lydkortet er et Soundblaster Audigy 2. Noen som har en idé om hva som er i veien? Problemet oppstod ikke i forbindelse med noen endringer i hardware, så det er neppe problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kommer og går litt, og er etterhvert blitt særdeles irriterende. Som sagt er det en lavfrekvent during, og lyden fluktuerer fra en "rrr-rrr-rrr" -aktig, rolig lyd til mer "aggresiv".

Når jeg slår av systemet, kommer det ofte en lyd som minner om lyden fra en transformator. Lyden tiltar i styrke før det hele avsluttes med et sprak. Når jeg slår på systemet, spraker det en gang eller to. Dette skjer uansett volum.

Så - er det noen som har en idé om hvor problemet befinner seg? Dette begynner å bli skikkelig irriterende!

edit: Mange har visstnok klaget på at jeg bumper denne tråden her. Her er hva retningslinjene sier om saken:

"Bumping av tråder skal unngås, men i nødsfall kun 2 ganger, hver gang minimum 5 dager etter siste post."

Med andre ord har jeg ryggen fri til å gjøre dette denne ene gangen.

Endret av yummy
Lenke til kommentar

Duringen kan rett og slett skyldes en "dårlig" strømforsyning, sammenlignbart med et P/A-anlegg der du høres during/susing nesten hele tiden. Det betyr ikke at høyttalerne er dårlig. Sprakingen er en "spark" på utgangen i lydkortet ditt, altså et "sjokk". Det betyr heller ikke at lydkortet er dårlig :) Grunnen til den sprakingen, er at det ikke er releer på lydkort da disse ikke er særlig påkostet, som f.eks: En god effektforsterker har releer, så hver gang du slår på forsterkeren tar det litt tid for den kobler inn strømmen(kan være 1/10 sek). Det har nok ikke vanlige lydkort til PC, da disse er mindre påkostet. Har samme problemet selv, men hvis den duringen er vedvarende, og sjenerende kan det være andre ting. Jordingsfeil e.l Håper det har vært litt til hjelp.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg også nesten samme problem, vurderer andre høyttalere(har selv Creative). I mitt tilfelle er ikke det så veldig irriterende, utenom sprakingen, den har blitt verre og verre på mine, så jeg kvepper noe jævlig hver gang dette inntreffer. Har nok ikke mer råd å gi, utenom de mulige forklaringene jeg gav, sorry!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...