Lars_Olav_N Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har kjøpt med NEC 1300 +-RW brenner og har tenkt til å ta backup av mine egne DVD-filmer, men får det ikke helt til. Jeg har lasta ned og installert programmet DVDShrink samt komprimert en DVD-film slik at den passer inn på en 4,7 GB dvd plate. Problemet er at da jeg i NERO 6 Ultra brenner ut filmen på en dvd plate greier ikke Pioneer "Stue"-DVDspillern min å lese den. Den har greid å lese DVD'er jeg har brent fra Image, men jeg vet ikke hvordan jeg lager disse imagene. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få stue spillern min til å lese Backup'ene mine? Enten ved å lage image av DVD'ene eller hvordan jeg skal brenne det jeg har komprimert med DVD-shrink. Stue spillern min leser både + og - R. Lenke til kommentar
chill1981 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ta en titt her -> www.dvdrhelp.com Lenke til kommentar
OBF Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har kjøpt med NEC 1300 +-RW brenner og har tenkt til å ta backup av mine egne DVD-filmer, men får det ikke helt til. Jeg har lasta ned og installert programmet DVDShrink samt komprimert en DVD-film slik at den passer inn på en 4,7 GB dvd plate. Problemet er at da jeg i NERO 6 Ultra brenner ut filmen på en dvd plate greier ikke Pioneer "Stue"-DVDspillern min å lese den. Den har greid å lese DVD'er jeg har brent fra Image, men jeg vet ikke hvordan jeg lager disse imagene. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få stue spillern min til å lese Backup'ene mine? Enten ved å lage image av DVD'ene eller hvordan jeg skal brenne det jeg har komprimert med DVD-shrink. Stue spillern min leser både + og - R. I Nero så velger du at du skal lage en ny video-dvd. Da lages to directories; audio-ts og video-ts. Dra alt innholdet som dvd-shrink har lagd over i video-ts mappen, og brenn. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Kjöp deg en divx spiller(kiss 450 for stue bruk) og du får minst 4 filmer(som funker) på en dvd plate etter komprimering. Endret 27. januar 2004 av loggon Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har Nec 1100 DVD+ brenner og bruker Dvdshrink til å "ta sikkerhetsbackup" av DVDène mine. Jeg ripper og kompremerer det som er nødvendig for å få det inn på en plate. I Nero 6 så velger jag at jeg skal brenne en DVD video, deretter drar jeg alle filene som Dvdshrink laget over i video mappa i Nero, og vips så har jeg en fullt brukbar kopi. Min stue DVD spiller er en Phillips, de fungere også på Sony,panasonic og flere stuespillere som jeg har testet dem på, til og med PS2 som ikke er "chippa" funker de fint på. Viktig! Aldri sett menyen til stillbilder, da vil du ikke kunne få startet filmen. Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ok, da var det som jeg trodde. Problemet er at jeg velger DVD-video i Nero, men den greier likevel ikke lese den på dvd-spillern. Det kommer riktignok opp en feilmelding da jeg skal starte brenninga med at et eller annet er galt så den kanskje ikke kan lese den, men jeg husker ikke helt hva den meldingen var. På jobb nå så får ikke sjekka akkurat hva som står:/ Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 det at du får feilmedling etter brenning tyder på at noe går galt ja og at dvden mest sannsynlig ikke vil virke i DVDspilleren din. Dette kan kanskje relateres til hvilke media du bruker. DVDrw vil ofte produsere slike feilmedlinger. Har samme brenner selv og bruker også samme programmvare. Har ikke opplevd problemer med framgangsmåten beskrevet ovenfor. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Eller så kan du bare skaffe deg DVDXcopy. Ripper, komprimerer (om nødvendig) og brenner ut en DVD, kun med noen få tastetrykk, og alt i samme programmet. Programmet er ikke shareware, men de få kronene det koster er verdt det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå