KriB Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Fikk CL 50-en min i går og den fungerte bra etter at alle drivere var lagt inn, fikk ikke WLAN til å funke, men det går nok etterhvert. Ladet den opp ( den blå lampa sluttet å blinke) og lot den kjøre på batterier i en halv time før jeg skrudde den av for natten. I morges skulle jeg skru den på og bare knote litt til med oppsettet på WLAN, men maskinen var nesten død. Den reagerte på power-knappen, men etter 1-2 sekunder slutter den å gjøre noe som helst. Power og den røde batteri-lampa lyser, men ellers skjer ingenting. Jeg tenkte dette var et kjent mobilfenomen og koplet på laderen, men ikke noe bedre resultat. Lot den stå med laderen i i fem min, og den virket i fem sekunder før den viste alle mulige slags spraglefarger på skjermen og kun reagerte på "Hold inne power-knappen i 4 sekunder", Er det noen grunn til å være urolig, eller normal oppførsel av en bærbar? Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 La den lade seg helt ut før du bruker den Lenke til kommentar
KriB Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 La den lade seg helt ut før du bruker den Hva mener du? Jeg har ladet den helt opp (selv om det gikk sinnsykt fort, bare to-tre timer), og dro ut ledningen, og tenkte den skulle få lov å lade seg helt ut. Brukte den en halv time/en time i går kveld og skrudde den av. I morges ville den ikke starte, som nevnt ovenfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Send den inn å få ny. Eller bare ring Whitebox. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Fikk CL 50-en min i går og den fungerte bra etter at alle drivere var lagt inn, fikk ikke WLAN til å funke, men det går nok etterhvert. Ladet den opp ( den blå lampa sluttet å blinke) og lot den kjøre på batterier i en halv time før jeg skrudde den av for natten. I morges skulle jeg skru den på og bare knote litt til med oppsettet på WLAN, men maskinen var nesten død. Den reagerte på power-knappen, men etter 1-2 sekunder slutter den å gjøre noe som helst. Power og den røde batteri-lampa lyser, men ellers skjer ingenting. Jeg tenkte dette var et kjent mobilfenomen og koplet på laderen, men ikke noe bedre resultat. Lot den stå med laderen i i fem min, og den virket i fem sekunder før den viste alle mulige slags spraglefarger på skjermen og kun reagerte på "Hold inne power-knappen i 4 sekunder", Er det noen grunn til å være urolig, eller normal oppførsel av en bærbar? Ta en tlf til support du, de hjelper deg Endret 27. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
KriB Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Ringte support når de åpna, de mente at dette kunne skje når batteriet var helt tomt. Siden jeg satte den til lading, får jeg sjekke om den er ok når jeg kommer hjem. Jeg krysser fingre for at alt er ok.... (Hvis ikke kanskje jeg får den Bluetoooth-oppgraderingen jeg har suglet på som plaster på såret... ) Noen som har link til tutorial for det wlan-g kortet som står i denne, forresten? får den ikke til å søke etter nett. Den vil ikke la meg endre på kanalene den søker på. Har prøvd både Windows-innstillengen og softwaren som følger med. Får bare beskjed om at trådløst nettverk ikke er tilgjengelig. (Har flytta på WLAN-bryteren på sida av maskinen også, jeg ser ingen endring uansett om den står på on eller off) Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ringte support når de åpna, de mente at dette kunne skje når batteriet var helt tomt. Siden jeg satte den til lading, får jeg sjekke om den er ok når jeg kommer hjem. Jeg krysser fingre for at alt er ok.... (Hvis ikke kanskje jeg får den Bluetoooth-oppgraderingen jeg har suglet på som plaster på såret... ) Noen som har link til tutorial for det wlan-g kortet som står i denne, forresten? får den ikke til å søke etter nett. Den vil ikke la meg endre på kanalene den søker på. Har prøvd både Windows-innstillengen og softwaren som følger med. Får bare beskjed om at trådløst nettverk ikke er tilgjengelig. (Har flytta på WLAN-bryteren på sida av maskinen også, jeg ser ingen endring uansett om den står på on eller off) Bryteren på sidne fungerer kun på Intell B wan kortet, så den vil ikke ha noe og si med G kortet instalert. Da slår du bare av og på lyset i front. Hvordan har du satt opp nettverket fra basestationen? Prøv og ta vekk eventuele krypteringer (WEP) og set den til og brodcatse nettverket, når du så finner det og du har det under wan instilingene, kan du sette på wep og det du ønsker. Jeg kjører min med 128bit wep, no ssid broadcast, og mac adresse filtrering. Det fungerer uten noen problemer Har 3com basestation. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Endret 27. januar 2004 av KriB Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Prøv å ta ut batteriet og så start den. Det pleier å fungere Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Hei igjen Jeg fikk ikke det programet som fulgte med til G lanet til og fungere, så jeg la bare in driveren, og setter det opp i WinXP under nettverks instilinger. La in den driveren som kom på en egen CD med pcen, til G lan kortet. Endret 27. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
KriB Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Er online med det trådløse nå. Alt som trengtes var en reboot mellom hver gang man prøvde en ny innstilling... Erfaren Windowsbruker er jeg, men det falt meg aldri inn.... Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Hei igjen Jeg fikk ikke det programet som fulgte med til G lanet til og fungere, så jeg la bare in driveren, og setter det opp i WinXP under nettverks instilinger. La in den driveren som kom på en egen CD med pcen, til G lan kortet. Bare et lite spørsmål; hvorfor fikk du ikke programmet til å fungere. Mitt fungerer 100 % Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Hei igjen Jeg fikk ikke det programet som fulgte med til G lanet til og fungere, så jeg la bare in driveren, og setter det opp i WinXP under nettverks instilinger. La in den driveren som kom på en egen CD med pcen, til G lan kortet. Bare et lite spørsmål; hvorfor fikk du ikke programmet til å fungere. Mitt fungerer 100 % Lol, hadde jeg hvist hvorfor hadde jeg vell fiksa det Men seriøst, det startet faktisk ikke i det hele tatt etter instalasjon, men man trenger det jo ikke, man styrer alt fra windows alikevell. Og det fungerer som det har gjort fra første stund Endret 27. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Hei igjen Jeg fikk ikke det programet som fulgte med til G lanet til og fungere, så jeg la bare in driveren, og setter det opp i WinXP under nettverks instilinger. La in den driveren som kom på en egen CD med pcen, til G lan kortet. Bare et lite spørsmål; hvorfor fikk du ikke programmet til å fungere. Mitt fungerer 100 % Lol, hadde jeg hvist hvorfor hadde jeg vell fiksa det Men seriøst, det startet faktisk ikke i det hele tatt etter instalasjon, men man trenger det jo ikke, man styrer alt fra windows alikevell. Og det fungerer som det har gjort fra første stund Hadde samme problemet med at det ikke startet, installerte ny drivere og vips så fungerte det. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvilke drivere og software la du inn? Uansett hva jeg gjør med den softwaren jeg fant på nettsidene til whitebox's supportsider så får jeg ikke lagret kanalene og wep-innstilling. AP-en er stilit inn på SSID broadcast og ingen wep (nå, men ikke senere) Problemet er at både maskin og ap er nytt og utestet. Komponentene kan jo være defekte for det jeg vet.... Skal prøve mer i ettermiddag. Hei igjen Jeg fikk ikke det programet som fulgte med til G lanet til og fungere, så jeg la bare in driveren, og setter det opp i WinXP under nettverks instilinger. La in den driveren som kom på en egen CD med pcen, til G lan kortet. Bare et lite spørsmål; hvorfor fikk du ikke programmet til å fungere. Mitt fungerer 100 % Lol, hadde jeg hvist hvorfor hadde jeg vell fiksa det Men seriøst, det startet faktisk ikke i det hele tatt etter instalasjon, men man trenger det jo ikke, man styrer alt fra windows alikevell. Og det fungerer som det har gjort fra første stund Hadde samme problemet med at det ikke startet, installerte ny drivere og vips så fungerte det. Vell så lenge det fungerer, og jeg overfører 100MB filer på 42 sekunder, så rører jeg ikke noe DinSide hadde en stor test av wlan bokser, få klarte den hastigheten jeg har. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Bryteren på sidne fungerer kun på Intell B wan kortet, så den vil ikke ha noe og si med G kortet instalert. Da slår du bare av og på lyset i front. Jeg vil bare nevne at etter å ha blitt litt kjent med boksen så ser jeg at bryteren på siden har noe å si. Det var faktisk den som var grunnen til at jeg ikke kom på nett. Den funker på denne måten: Når man skrur den til "off", slukker indikator-lampen for WLAN, og man blir koplet av det trådløse nettet, slik den skal gjøre. Problemet er at den ikke skrur på WLAN når man skrur den tilbake til "on" Lampen tennes ikke, og reboot hjelper heller ikke. Man må skru av maskinen, og så skru den på igjen med knappen i "on" for at WLAN skal være aktivt igjen. Jeg tenker grunnen til dette er at det er en fysisk utkopling man foretar når man bruker bryteren, og ikke en knapp som gir en kommando om at WLAN skal slutte å sende. Dermed må man skru av maskinen for at den skal oppdage at det er en WLAN modul koplet til igjen. (Ikke noe hotswap her i gården) Aner ikke hvor heldig det kan være for maskinen/WLAN-modulen at man driver og skrur av og på denne knappen med maskinen på, så jeg kommer til å unngå det i fremtiden. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bryteren på sidne fungerer kun på Intell B wan kortet, så den vil ikke ha noe og si med G kortet instalert. Da slår du bare av og på lyset i front. Jeg vil bare nevne at etter å ha blitt litt kjent med boksen så ser jeg at bryteren på siden har noe å si. Det var faktisk den som var grunnen til at jeg ikke kom på nett. Den funker på denne måten: Når man skrur den til "off", slukker indikator-lampen for WLAN, og man blir koplet av det trådløse nettet, slik den skal gjøre. Problemet er at den ikke skrur på WLAN når man skrur den tilbake til "on" Lampen tennes ikke, og reboot hjelper heller ikke. Man må skru av maskinen, og så skru den på igjen med knappen i "on" for at WLAN skal være aktivt igjen. Jeg tenker grunnen til dette er at det er en fysisk utkopling man foretar når man bruker bryteren, og ikke en knapp som gir en kommando om at WLAN skal slutte å sende. Dermed må man skru av maskinen for at den skal oppdage at det er en WLAN modul koplet til igjen. (Ikke noe hotswap her i gården) Aner ikke hvor heldig det kan være for maskinen/WLAN-modulen at man driver og skrur av og på denne knappen med maskinen på, så jeg kommer til å unngå det i fremtiden. Hvis du har G nettverket så fungerer ikke den bryteren nei, det sier support på Whitebox også, dette har vi snakket om tidligere. Det er kun det innebygde Intell wlan kortet som kan kobles til den bryteren, for denne sitter rett på hovedkortet, det gjør ikke G kortet fra den andre leverandøren. Så fungerer din bryter må du ha B nettverks kortet til Intell? Jeg kan slå av og på den bryteren så mye jeg vil, uten invirkning noe sted, untatt lyset. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Hvis du har G nettverket så fungerer ikke den bryteren nei, det sier support på Whitebox også, dette har vi snakket om tidligere. Det er kun det innebygde Intell wlan kortet som kan kobles til den bryteren, for denne sitter rett på hovedkortet, det gjør ikke G kortet fra den andre leverandøren. Så fungerer din bryter må du ha B nettverks kortet til Intell? Jeg kan slå av og på den bryteren så mye jeg vil, uten invirkning noe sted, untatt lyset. Jeg har nok ikke B-kortet, ifølge egenskaper på oppkoplingen kjører jeg med 54 mbit/s, og det er det vel bare G-kortet som gjør er det ikke? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Det er nok g-kortet som er blitt integrert på hk. Det er i hvertfall g-oppkopling og knappen på siden dreper den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå