WebKnight Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Har hatt litt knussel med PC'en og IIS i det siste så dette har jeg lagt inn på nytt, har også oppgradert til Access 2003. Problemet mitt er at nå får jeg ikke koblet til noen av databasene, hverken Access eller MySQL. De fungerte bra før og jeg har ikke endret koden noe. Har dette noe med sikkerhetsinnstillinger å gjøre ? Hva må jeg gjøre for å få tilgang ? Har laget en test for å få koblet til og den er som følger : <% Dim conn dim rs dim strSQL, ConnectionString Set conn = server.CreateObject("ADODB.Connection") ConnectionString= "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &_ "DBQ=" & server.mappath ("db/wkdb.mdb") conn.Open ConnectionString set rs = server.CreateObject("ADODB.recordset") strSQL = "select * FROM nyheter" rs.Open strSQL,conn Response.Write ("Nyheter :<br>") rs.MoveFirst do while not rs.EOF Response.Write ("<b>" & rs("overskrift") & "</b><br>") rs.MoveNext loop rs.close set rs = nothing conn.close set conn = nothing %> Tror ikke det skal være noen feil her... Men fordet så får jeg ikke tilgang Noen som har noen stalltips her ? ps, har også gjort slik at jeg må bruke passord for å komme inn i XP, kan det ha noe å si ? - Hadde ikke det tidligere... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Man lærer så lenge man lever ! Det kan lønne seg og kjøre windows update etter at man har lagt inn XP på nytt. Var faktisk det som skulle til. Var noen kritiske oppdateringert jeg ikke hadde. La inn de og så var alt iordan igjen... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 viss databasen er i access 2003 format må du sannsynlegvis installere MDAC 2.8 på serveren.. MDAC 2.6 er med windows.. nedlastinga er på ca 5 mb og kan finnast på http://www.microsoft.com/data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå