Gå til innhold

RAM OC?

FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Hey,

Lurer på åssen man OC RAM'en, vet at det er i BIOS og at det er noe med timings ettellerannet, men ikke mer... Kan noen hjelpe meg? Har 1x512MB PC3200 TwinMOS brikke. Om det skulle være til nytte har jeg også AMD Athlon 2500+ og DFI LANparty hk.

En annen ting, denne kat. er Overklokking ----> Hovedkort / RAM (Overklokking, men kan man klokke HK?!?!?!? Høres tvilsomt ut ;)

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting, denne kat. er Overklokking ----> Hovedkort / RAM (Overklokking, men kan man klokke HK?!?!?!? Høres tvilsomt ut  ;)

Ved og bytte kjøling/kjølepasta på hovedkortkjølingen eller foreta en voltmod, modifiserer/overklokker du hovedkortet til å kunne overklokke komponentene på hovedkortet mere.... Eller no sånt... :eek:

EDIT: Finnes også noen mods som gjør at du kan kjøre høyere FSB enn normalt på hovedkortet.. Sikkert mange flere ting også...

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Hey,

Lurer på åssen man OC RAM'en, vet at det er i BIOS og at det er noe med timings ettellerannet, men ikke mer... Kan noen hjelpe meg? Har 1x512MB PC3200 TwinMOS brikke. Om det skulle være til nytte har jeg også AMD Athlon 2500+ og DFI LANparty hk.

En annen ting, denne kat. er Overklokking ----> Hovedkort / RAM (Overklokking, men kan man klokke HK?!?!?!? Høres tvilsomt ut ;)

Når man klokker settes FSB opp og det er jo på en måte å klokke HK og ofte minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...