Gå til innhold

hovedkort bynne å brenne!


damned

Anbefalte innlegg

jeg kobla til mitt gigabyte k8nnxp for et par dager siden alle kabler på rett plass fungerende strømforsyning ol.

OG BANG SA DET, og det bynnte å brenne.
[url="http://home.no/pakka-/faiah1.jpg"]bilde1[/url]
[url="http://home.no/pakka-/faiah1.jpg"]bilde2[/url]

sånn kan det gå med feil på hovedkort!

bare flax at jeg ikke hadde gått fra pc'en da
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er på grunn av slikt det brukes flammehemmende stoffer i print kort...fysjom stoffer (bromerte greier), men uten det hadde brannen din vært mye værre. Her brant det bare i komponenter. Vi får håpe at det snart hadde kortsluttet nok til at strømforsyningen stengte av. Komponentene brenner ikke (ordentlig) av seg selv så brannen slukker når man fjerner utvendig tilført effekt.

Lenke til kommentar

For 12 år siden så opplevde jeg å få levert ett power som ga dobbel spenning...

 

Resultatet var ikke spesielt festlig når strømmen ble skrudd på :scared:. Fra den dagen har jeg alltid passet på å koble til ett absolutt minimum av komponenter med nytt power, gjerne noe gammelt skrammel først :-)

 

Stol heller aldri på nye komponenter før du har kjørt dem inn over en liten tid.

Lenke til kommentar

Hmmm.. Det nye PSU'et fra MIST har ikke 110/220 bryter... Åssen skal jeg vite at det går bra? (Kjøpt hos Microplex)....

 

EDIT: Aha! Microplex hadde gjemt bryteren under et "Varanty Void if Removed" klistremerke... Den stod på 230 jah :D

 

Mvh.

S.

Endret av SvUpP
Lenke til kommentar

den røde bryteren er til å endre hva strømforskyninga skal få av spenning.. I NORSKE kontakter skal det være 230 volt.. mens i amerikanske er det 110.. jeg har prøvd å skifte posisjon på bryteren.... (da jeg var ung og dum..)

det sa PANG, og så måtte det skiftes en liten VDR (Volt dependent resistor) i PSU`en....

moahaha.. Det var en skole-pc

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...