FranzJosef Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kjøpte en Shuttle ST61G4 av MPX for et par uker siden. Har siden jobbet i herdig med å få innstallert win xp på den. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14703 Det begynte med at jeg skulle innstallere win xp på den. Først hadde jeg de vanlige problemene med S-ATA disken, men fant fort ut av det med F6 og drivere på diskett osv. Fikk blåskjerm med diverse feilmeldinger hele tiden. Så jeg tenkte det var denne S-ATA disken den ikke tålte, vel så jeg kjøpte en ny disk. En vanlig ATA-100. Men samme problem! Systemet vil ikke innstallere hverken win xp home, win xp pro, win2000 eller win NT. Forsøkt både orginale og kopierte CDer. Det systemet merkelig nok vil innstallere fullt ut er windows 98 1st edition (ikke 2nd). Det blir dog et særdeles ustabilt system med blåskjerm hele tiden, dessuten støtter jo ikke win 98 1st ed noe som helst av nytt hardware og vil ikke engang innstallere nettverkskortet. Så å beholde denne kriseversjonen av et OS er uaktuelt. Har også naturligvis prøvd å innstallere alle nevnte OS via win98, noe som er nyttesløst. Jeg har også forsøkt å oppdatere BIOSen, heller ikke det hjalp. Jeg skjønner ikke hva som er galt. Alle komponentene ser tilsynelatende ut til å fungere greit. Det eneste jeg kan tenke meg er at det er noe galt med hovedkortet. Men det funker jo såpass til å innstallere win98 da.. Noen som har vært borti noe liknende? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Nei men hvis du kjøper den nye utgaven av PC-world gaming norskj så har de en guide om hvordan du instalerer OS på en slik disk. Jeg føle at de gamle IDE 3,5 er greie disker og kan derfor ikke klage og verken oppgradere Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Nei men hvis du kjøper den nye utgaven av PC-world gaming norskj så har de en guide om hvordan du instalerer OS på en slik disk. En slik disk? Du tenker bare på hardisken? Jeg skrev jo at jeg har forsøkt fler disker, jeg kjøpte igår en vanlig ATA disk kun til dette formål. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kanskje du burde prøve å teste minnet ditt, har hørt om en del tilfeller hvor dette kan være skadet og gjøre maskinen ustabil, og installasjon av OS blir likeså ustabilt... memtest86 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kanskje du burde prøve å teste minnet ditt, har hørt om en del tilfeller hvor dette kan være skadet og gjøre maskinen ustabil, og installasjon av OS blir likeså ustabilt... memtest86 Til opplysning så er Memtest86+ er en nyere og mer oppdatert versjon av Memtest86 som ikke har blitt oppdatert siden midten av 2002 Memtest86+ finner dere her: http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå