Gå til innhold

Tannkrem vs Artic Silver.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Fatso skrev (2002-03-13 02:20):

Les denne

Fatso.

jeg skal ikke krangle på at det helt sikkert er liten forskjell på forskjellige goop, men folk må også være opmerksome på at når man tester goop kan man ikke bare ha på goopen, boote opp maskina, stresse cpu, kikke på MBM (eller lignende) konkludere bra eller dårlig, slå av maskina og ha på neste type goop for å skjekke den.

For ikke så lenge siden kjøpte jeg meg en alpha pal 8045. Når jeg først installerte den hadde jeg på AS2 etter alle kunstens regler og det første jeg gjorde var å koble ut kabinettviftene (kun PSU igjenn) mine for jeg ville se hvordan den taklet et varmere kabinett. På den gamle kjøleren hadde jeg hatt en load temp på omkring 48C, og uten kabinett vifter skvatt cpu'en med alphaen opp i 55C i løpet av 5min. Jeg tenkte f*** og var selvsagt skuffet, ville jo selvsagt fjerne litt støy her også. Men jeg koblet på kabinettviftene igjenn og maskina gå på halv load over natta. etter 2-3 dager lå tempen på 36C idle og 42C full load. Det er kanskje ikke kjempe imponerende, men jeg har høy kabinett temp fordi den er skumgummi-plastra (lyddemping). Poenget er at AS'en trengte noen dager med load før den nådde optimale kjøleegenskaper. En annen goop når kanskje denne fortere, men endrer seg lite. Jeg vil anta at Zinc oxsiden vil endre seg lite mens AS3 og ColerMaster guffa vil endre seg mye siden tykkere i konsistens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...