Wattengård Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg og dama kjørte oss en tur på smartclub i kveld fordi vi tenkte å få i et rimelig kamera. De reklamerer for Kodak DX4530 til 2999,- og mamoz.no har det til 2531,- Når vi kommer dit går samtalen ca. som følger: <Vi> Heisann. Vi er interessert i dette kameraet *peker på annonsen* <Selger> Ja. Det har vi inne. <Vi> Ja. Men så har vi funnet det til 2531,- på en annen butikk *gir utskrift av mamoz' webside* <S> Jaha. Selgeren tar med seg utskriften bort til en maskin og sjekker om den stemmer, ringer sjefen, snakker en stund, og kommer etter hvert tilbake. <S> Jeg har fått tillatelse fra sjefen min til å selge deg kameraet til 2531,- <Vi> Men dere har 200% prisgaranti, ikke sant? <S> Ja, men siden dere ikke har kjøpt kameraet allerede så gjelder ikke den. <Vi> Så hvis vi hadde kommet inn og kjøpt det til standard pris, gått ut og inn av butikken, vist fram kvittering, så hadde vi fått tilbake ~1000,-. <S> Ja <Vi> Men hvis vi kjøper det nå så må vi betale 2531,-? <S> Ja <Vi> Da skal vi ikke ha det. Får vi kjøpe det til full pris da? <S> Nei jeg har fått tillatelse til å selge det for 2531,- <Vi> Så alle som kommer etter oss nå får det også for den prisen <S> Ja, du kan si det slik at vi har tilbud på det fra nå av. På dette tidspunktet er vi så sinte at vi bare går. Vi lurer lenge på om vi skal spørre om å få snakke med salgssjefen og kjefte litt på han men vi dropper det. Skal tilbake i morgen med en kompis for å sjekke om vi får kjøpt det til 2999,- og får vi det så blir det ****** meg baluba! Dette er misbruk av reklame og kan da umulig være lov. Andre som har kommentarer/synspunkter? Christian... Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg blir så sur på sånn! Når de reklamerer med en slik 'super' garanti får de søren meg stå for det. Si fra hvordan det går da. Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette er vanlig praksis når det gjelder prisgaranti. Har ofte gjort slik på Lefdal som har 150% prisgaranti. Kjøpe først, gå inn og få tilbake penger. Ikke noe å bli sur for, de gir jo ikke bort penger hvis de ikke må. + At de skal ta 200% av levert på døren. Så du må plusse på porto og slikt. Så at dere fikk det for ca.2500 bør du være fornøyd med.... FRD Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette er vanlig praksis når det gjelder prisgaranti. Har ofte gjort slik på Lefdal som har 150% prisgaranti. Kjøpe først, gå inn og få tilbake penger. Ikke noe å bli sur for, de gir jo ikke bort penger hvis de ikke må. + At de skal ta 200% av levert på døren. Så du må plusse på porto og slikt. Så at dere fikk det for ca.2500 bør du være fornøyd med.... FRD Tull, jeg kjøper stadig ting på prisgaranti på lefdal, og får den alltid til fullpris -150% av prisforskjellen til den andre prisen .... - aldri noen diskusjon, trenger ikke å kjøpe den først. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Dette er vanlig praksis når det gjelder prisgaranti. Har ofte gjort slik på Lefdal som har 150% prisgaranti. Kjøpe først, gå inn og få tilbake penger. Ikke noe å bli sur for, de gir jo ikke bort penger hvis de ikke må. + At de skal ta 200% av levert på døren. Så du må plusse på porto og slikt. Så at dere fikk det for ca.2500 bør du være fornøyd med.... FRD Det var derfor jeg hadde med utskrift fra mamoz.no Hos de kan du hente varene på lagret i Trondheim (bor i Trondheim) så det blir ikke noe porto osv. Skal si ifra hvordan det går i morgen... Christian Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Uff så kjipt. Bruker selv alltid å kjøpe ting først før jeg klager, da kan de ikke nekte på det. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Dette er helt vanlig policy både på lefdal og smart club og det står faktisk i garaniten deres at de skal være billigst i "kjøpsøjjeblikket". Om de setter ned prisen før de har solgt varen er de jo billigst og du har ikke krav på noe refusjon. Alle brenner seg på dette første gangen. Men for all del, prøv igjen i morgen sjansene er store for at det funker da. Mvh Simen A. Farstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå