Spoocy_Man Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Vil oxsygen forsterke ytelsen og motor efekten? Se for deg at du har en fleske oxsygen monters i bilen et sted, med en slange fører do oxsygenet til luft innsuget, hvor det sitter en ventil du styrer fra en knapp inne i kupe'en. Kan dette fungere? Eller vil det bare bli "the big beng" Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Teorien er jo at alle forbrenningsreaksjoner trenger oksygen (som finnes i lufta) for å antenne og brenne. Dette gjelder da også bensin. Og jo mer luft (oksygen) man får komprimert i sylinderen dess større og mer effektiv vil eksplosjonen bli. Vil tro at å tilføre ren oksygen rett i innsuget vil gi en minimal effektøkning. For å få skikkelig effektøkning må oksygenet komprimeres, slik som ved en turbo eller kompressor. *edit: post nummer 426 (heretter skal jeg skrive på hver gang jeg når et tall som representerer en amerikansk motor i muskelbilperioden). 426 hemi, elefantmotoren fra mopar Endret 26. januar 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Turbogolf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 er jo en tanke, men... tror faren for big bang er større enn faren for ræserbil ja.... Lenke til kommentar
John A Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vil oxsygen forsterke ytelsen og motor efekten? Se for deg at du har en fleske oxsygen monters i bilen et sted, med en slange fører do oxsygenet til luft innsuget, hvor det sitter en ventil du styrer fra en knapp inne i kupe'en. Kan dette fungere? Eller vil det bare bli "the big beng" Tanken din er god den. Men den er tenkt før... Søk på lystgass. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Grunnen til at NOS gir effektøkning er at det frigjøres oksygen når gassen brytes ned, mere oksygen enn om du kobler til en oksygentank. Derfor vil du ikke få all verden til effektøkning på den måte. Og noe "big bang" blir det uansett ikke. Men godt tenkt. Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Ideen med å kjøre ren oksygen inn i motoren er ikke ille. Gassen trenger ikke å komprimeres da det er det stemplene i motoren er til. Det negative med oksygen er at gassen er eksplosjonsfarlig i kontakt med hydrokarboner (les bensin). I forbrenningskammeret på motoren din vil oksygenets egenskaper føre til detonasjon, økt forbrenningstemperatur og ukontrollerbar tenning. (med motorskade som resultat.) Grunnen til at Nitrogenoksyd (N2O) kan benyttes er at gassen ikke er brennbar/reaktiv ved romtemperatur/trykk, Først ved 296 grader brytes gassen ned til nitrogen og oksygen. Dette faktum i tillegg til at gassens ekspansjon fører til lavere temperatur i den innsprøytede gassen enn i luften gjør N2O egnet til trimming. Olds69 P.S nos er et misvisende akronym da det viser til Nitrous Oxide Systems som er en stor produsent av N2O anlegg. Lenke til kommentar
realace Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Vil oxsygen forsterke ytelsen og motor efekten? Se for deg at du har en fleske oxsygen monters i bilen et sted, med en slange fører do oxsygenet til luft innsuget, hvor det sitter en ventil du styrer fra en knapp inne i kupe'en. Kan dette fungere? Eller vil det bare bli "the big beng" Hei! Søk litt på forum i utlandet.. Ren Oxy vil garantert havarere motoren din siden mengden og % innholdet i luften ikke kan kontrolleres nøyaktig nok. Tenningspunktet må justeres alt etter hvor raskt blandingen forbrenner. Forholdet mellom bensisn og oxy kan du sammenligne med krutt egentlig. Hvis du tenner på krutt som ligger åpent på ett bord vill det brenne opp sakte og kontrollert.. legger du det i en fortrengt plass så smeller det som oftest men ikke bestandig. Resultatet vil bli som nevnt av en annen her.. Det du kaller forbrenningsmotor blir detonasjonsmotor.. Det er enorm forskjell på brennhastigheten på bare 1% økning i oxy og for ikke å snakke om hvis man får inn over 24% oxy i forhold til andre gasser.. Da har du en gigantisk håndgranat og kan bli tatt for å være selvmordsbomber Mvh Realace Endret 27. februar 2004 av realace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå