Geni Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 CPU-tempen min viser stabilt 72grader, men hvis jeg tar opp kabinettet og tar på kjølinga mens PCen er på, brenner jeg meg ikke, kan CPUen virkelig være 72 grader da? har en amd athlon xp2000+ til opplysning.... Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg blir heller ikke helt klok på det der. I biosen står det ca 45 grader på CPUen, og med AIDA32 viser den så vidt 31 grader etter ca 15min med 3Dmark 03 Lenke til kommentar
Geni Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 den viser likt i aida og bios hos meg! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 ja, den kan lett være 72 grader (og fungere fint). Men de innebygde målerene er ofte meget unøyaktige. Likevel er 72grader litt unormalt å se... Eneste grunnene til en slik høy temperatur (hvis den vikrelig er så varm) må være at du enten har en kjøle+vifte som er aaaalt for dårlig til din CPU, kjøleren er feilmontert slik at den ikke får kontakt, eller du har en røff kjøler+du bruker ikke kjølepasta. Høres noe her kjennt ut? -Stigma Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 den viser likt i aida og bios hos meg! Tror egentlig tempen nærmer seg 45 grader egentlig... men den viser bare 32 grader i skrivende stund. Varierer faktisk voldsomt Er det ofte stor feilmargin på målingene? Lenke til kommentar
Geni Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 hadde ikke jeg brent meg hvis jeg tok på kjøleren, og CPUen virkelig var 72 grader? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Er du sikker på at kjøleren sitter skikkelig på cpu. Hvis den er kjølig, tyder det på dårlig kontakt. Burde jo ikke være så høy temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå