Gå til innhold

Spille av gif animasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe som jeg også har irritert meg over, men det kan løses. Last ned dette og legg det inn i ett prosjekt. Legg så dette inn i Formen:

Dim GIF As New AnimatedGIF

Private Sub Form_Load()

Dim Tell&

GIF.OpenFile App.Path & "\Ball.gif"
Show

Do

For Tell = 0 To GIF.TotalFrame
GIF.DrawFrame Tell, Me.hdc, 5, 5
GIF.Wait GIF.Interval(Tell)
Next

DoEvents
Loop

End Sub

Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)

GIF.CloseFile
End

End Sub

GIF'ene blir desverre ikke transparente, men det skal jeg fikse i den senere versjonen. Du kan kanskje også oppleve å få hele C roota full av små filer. Disse skal egentlig bli slettet, men i noen OS unlater å gjøre dette. Dette skal jeg også fikse litt senere. Uansett, animasjonen virker!

Lenke til kommentar

Men da må man jo ha med et bilde med .exe fila og det er ikke noe kul. Alle bildene skal liksom være med i programmet sånn som dette. Det blir kansje litt rot, men da kan ingen bare at bilder sånn ute videre (prnt scrn funker da..)

btw, vet du hvorfor alt stopper et millisekkund i det spillet jeg linker til når man trykker på en tast? jeg har brukt left og top kommando på bildene når man trykker ned en button, trykker man på en piltast bli den "nedtrykkinga" simulert.

Lenke til kommentar
Men da må man jo ha med et bilde med .exe fila og det er ikke noe kul. Alle bildene skal liksom være med i programmet sånn som dette. Det blir kansje litt rot, men da kan ingen bare at bilder sånn ute videre (prnt scrn funker da..)

Du kan legge bildefilen inn i exe filen med vb resource editor, og lagre den som en temp fil når programmet startes.

Er en bra veiledning her.

Burde se på GetTempPath og GetTempFileName funksjonene for plassering av filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...