vihovde Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Noen som vet om noen bra sider ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Man trenger da ingen tutorial for å lære dreamweaver. Det tar deg to dager å lære det du har behov for i dreamweaver - resten lærer du når du har begynt å bruke det for alvor. les forøvrig på http://www.w3schools.com for å lære deg HTML og CSS. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 man trenger ikke tutorials for å lære seg DW. prøv og feil metoden funker bra. er heller ikke så vanskelig å sette seg inn i. prøv og feil. lurer du på noe spør du i forumet.. gud løkk Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Man trenger da ingen tutorial for å lære dreamweaver. Det tar deg to dager å lære det du har behov for i dreamweaver - resten lærer du når du har begynt å bruke det for alvor. les forøvrig på http://www.w3schools.com for å lære deg HTML og CSS. Jaha... Så det sier du! Dreamweaver er et veldig kraftig program, og du lærer ikkje alt som er fint å kunne på to dager... Dette er nesten like idiotisk som å si at man kan alt i Photoshop (for å sette det veldig på spissen).. Det man har først behov for som webdesigner er som du sier (X)HTML og CSS, dette bør man lære seg før man rører en grafisk webeditor. Du bør uansett bruk en engelsk versjon, norsk oversetting av programvare er fullstendig håpløs... Dessuten får du fin engelsk trening. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jaha... Så det sier du! Dreamweaver er et veldig kraftig program, og du lærerikkje alt som er fint å kunne på to dager... Dette er nesten like idiotisk som å si at man kan alt i Photoshop (for å sette det veldig på spissen).. Enig der Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 [Du bør uansett bruk en engelsk versjon, norsk oversetting av programvare er fullstendig håpløs... Dessuten får du fin engelsk trening. Og.. siden HTML, CSS og veldig mange serverside språk er bygd opp/basert på nettop engelsk, er det jo lurt å få det inn på engelsk også.. er forøvrig ellers også HELT enig i det kvikk sier i sitt innlegg.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Man trenger da ingen tutorial for å lære dreamweaver. Det tar deg to dager å lære det du har behov for i dreamweaver - resten lærer du når du har begynt å bruke det for alvor. les forøvrig på http://www.w3schools.com for å lære deg HTML og CSS. Jaha... Så det sier du! Dreamweaver er et veldig kraftig program, og du lærer ikkje alt som er fint å kunne på to dager... Dette er nesten like idiotisk som å si at man kan alt i Photoshop (for å sette det veldig på spissen).. Det man har først behov for som webdesigner er som du sier (X)HTML og CSS, dette bør man lære seg før man rører en grafisk webeditor. Du bør uansett bruk en engelsk versjon, norsk oversetting av programvare er fullstendig håpløs... Dessuten får du fin engelsk trening. du lærer det du har behov for av basic layout-greier på to dager, JO, /me gjorde iallefall det .. Er klar over at det er hundretusen ekstrafunksjoner i DW, men mesteparten er 100% unyttige imo Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 du lærer det du har behov for av basic layout-greier på to dager, JO, /me gjorde iallefall det .. Er klar over at det er hundretusen ekstrafunksjoner i DW, men mesteparten er 100% unyttige imo det du trur du har behov for muligens... layout/design view er vel det man har minst bruk for uansett, ved "tung" programmering i CSS, XML, (X)HTML henger ikkje layout visningen i DW med, helt ubrukelig... Det som faktisk er bra med DW er at om du kan programmet kan du jobbe mye mere effektivt enn ved kun koding i NotePad, eg har slutta helt å bruke Design View og kjører kun Code View. Har brukt DW siden versjon 1.2, og må bære flire høyt for meg sjøl ved å lese at du mener du kan det man har behov for på 2 dager... Kan jo påpeke at eg sier dette utfra profesjonelt bruk av programmet, dvs at man bruker det som et verktøy for å jobbe mere effektivt, som f.eks bruke bandsliper istedet for sandpapir. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Et annet program som også er bra, er gratisprogrammet HTML-Kit... der er koden farget, som i DW, og det er preview på siden... eneste det mangler er vel FTP-Upload... det har også link til W3C sin CSS og HTML Validator innebygd, slik at man slipper å gå inn på siden deres hver gang man vil validere! jeg bruker bare HTML kit til redigerering og oppbygging av sider nå! men for all del, den tiden jeg brukte DW synes jeg det var strålende, men jeg liker HTML-Kit bedre, kanskje på grunn av at det er litt enklere bygd opp + at det er gratis! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det tar deg to dager å lære det du har behov for i dreamweaver. Jeg ville vel heller sagt at man lærer nok til å komme igang på to dager.... Så utforsker man hele tiden og kan det meste etter en _mye_ lenger periode. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Å "lære seg dreamweaver"? Dere mener vel å lære seg html og css? Det tar litt mer enn 2 dager. Det er ikke noe bra å bruke bare Dreamweaver sine "innebyggede funksjoner"... Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 *Host*freeweb.com*Host* Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Å "lære seg dreamweaver"? Dere mener vel å lære seg html og css? Det tar litt mer enn 2 dager. Det er ikke noe bra å bruke bare Dreamweaver sine "innebyggede funksjoner"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå