Gå til innhold

Norman Ghost og Win98 SE

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt en ghostkopi av c: disken på en bærbar og har også laget en Ghost Oppstartsdiskett. Operativsystem er Win98 SE.

Nå skulle jeg legge inn GHostfilen og booter da PC'n med Ghost bootdisketten i A: Etter at a: har lest eller prøvd å lese fra bootdisketten i ca 1 time skjer det ikke annet enn at markøren blinker, diskettstasjonen sier "drumdrumdrum" og at det står "Loading..." i et "PC DOS" skjermbilde.

Jeg avbrøt denne prosessen en gang og tenkte at dette kanskje ikke fungerte, så jeg planla å ta "gamlemetoden" med å legge inn både OS og drivere på gamlemåten. Men da fikk jeg en sjokkerende melding: "Himen.sys mangler" Nå har jeg prøvd å kopiere himem.sys filen fra oppstartsdisketten til windowskatalogen, og jeg finner himem.sys fila når jeg ser i windowskatalogen, men fremdeles etter boot får jeg samme melding, at den mangler...

Så prøvde jeg å innstallere Win98 på nytt fra Oppstartsdiskett samt Win98 CDrom, men da var det noe minne som mangler... Kan jeg ha ødelagt noe ved å prøve å legge inn ting vha av Norman Ghost??? Har hørt at Himemfilen kanskje har med minne å gjøre?

Jeg synes uansett det er veldig merkelig at ting plutselig ikke virker mer :-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton Ghost. Du har en imagefil ***.gho. Og så trenger du ghost.exe. Da kan du boote fra en hvilken som helst boot floppy (så sant ikke .gho fila ligger på en NTFS partisjon?).

Høres jo ut som det var noe galt med den floppyen din, så prøv en annen.

Du må bruke fdisk og lage en aktiv primærpartisjon hvis du ikke allerede har det, så kan du legge inn ghost image (trenger ikke formatere først).

Himem.sys problem: http://www.computerhope.com/issues/ch000425.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...