Gå til innhold

Til deg med Abit KR7A-133-kort - problemer med minnet?

Anbefalte innlegg

Jeg har dette kortet, og har nettopp sendt inn min 512Mb-brikke til nettbutikken fordi det var feil på den.

I dag har jeg lest mye i div. forum på nettet, mest på viahardware.com sitt, og blitt litt i tvil om det faktisk kan være feil med hovedkortet også.

Det sies at Memtest-86 finner feil på nesten alle typer minne med dette hovedkortet.

Så mitt spørsmål er: Har du opplevd minneproblemer med dette hovedkortet?

Spesielt interesserte kan lese på http://bbs.pcstats.com/viahardware/message...&threadid=11225 (mange innlegg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du allikevel prøvd å teste minnet? Ville beroliget meg dersom du, med et stabilt system, allikevel fikk feilmeldinger, hvis du skjønner hva jeg mener. :smile:

AMD Athlon XP1700+

Abit KR7A-133

Gainward Geforce3 Ti/200 128Mb DDR

512 Mb DDR RAM

Chieftec Dragon DX01-BL

Zalman 6000CuAl

4stk Ethermax 80*80

IBM 7200 40Gb + IBM 5400 10Gb

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-03-13 13:03 ]

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre Memtest allikevel, selv om alt er OK? Ville på en måte beroliget meg dersom du fikk feilbeskjeder allikevel, hvis du skjønner. :smile:

http://www.memtest86.com/

AMD Athlon XP1700+

Abit KR7A-133

Gainward Geforce3 Ti/200 128Mb DDR

512 Mb DDR RAM

Chieftec Dragon DX01-BL

Zalman 6000CuAl

4stk Ethermax 80*80

IBM 7200 40Gb + IBM 5400 10Gb

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-03-13 02:10 ]

Lenke til kommentar

Jeg har KR7 og 4 brikker med unbuffered TwinMOS 256MB brikker. Dette går stabilt, men det begrenser selvfølgelig overklokkingen at jeg har 4 brikker. Skal visst være heldig for å kjøre 4 i det hele tatt, og jeg har vært oppe i 143 MHz FSB stabilt. Skal prøve den mem testen.

Lenke til kommentar

...men har du prøvd å kjøre på vanlig FSB, altså 133?

En del av de folka på forumet jeg refererte til fortalte at deres erfaring, merkelig nok, var at dersom du kjørte FSB på minumum 136 så gikk det bra (!).

Hvis du kan teste på originalinnstillingene og gi tilbakemelding, hadde det vært kjempefint. :smile:

Tror det var test 5 og 8 som det ble feil på, hvis jeg ikke husker feil(iallfall test 5).

Hvis det er belegg i dette, så spørs det om Abit ikke bør komme med en aldri så liten flash snart... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...