frenzy81 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Nå har jeg prøvd både TDownLoadURL og ShellExecute for å prøve å laste ned en fil, uten hell. Jeg ønsker å laste ned filen i en URL istedet for å åpne den. Bruker jeg ShellExecute slik: shellexecute(handle,'open','www.vg.no',NIL, 0,0); så åpner jeg den aktuelle URL'en i mitt tilfelle i Internet Explorer... Så sjekket jeg om parameter nr 2, altså "Operation", kunne være download/save/saveas/etc. men det var stort sett bare 'open', 'edit', 'print', pluss noen til... Noen som har peiling? Edit: Jeg ser brukeren jonas22282460 i vBasic-forumet har laget noe som ligner det jeg trenger, men det er i visual basic. Koden hans ligger under... Jeg kan ikke vb, er DoFileDownload noe som er vanlig? LAST NED Option Explicit Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw" _ (ByVal lpszFile As String) As Long Private Sub Command1_Click() Dim sDownload As String sDownload = StrConv(Text1.Text, vbUnicode) Call DoFileDownload(sDownload) End Sub Endret 26. januar 2004 av as-man Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Funksjonen du leitar etter, heiter URLDownloadToFile. Eg hadde eit enkelt døme på det ein gang, men har rota det vekk. Derimot returnerte eit kjapt søk på Google denne sida, der du kan oppdatere ein progressbar etter kvart som fila vert lasta ned. Lykke til! Lenke til kommentar
frenzy81 Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Aiaiai, kjempegreier du... Jeg hadde mer tenkt meg å kunne bruke default-downloaderen til Internet Explorer, men det funker dette her også. Slenge på en Save-as dialog og lage en progress-bar og noe greier i et vindu så skal nok dette være godt som gull... Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg TROR det er mulig å bruke TFileStream til web-innhold, så lenge du har et filnavn. Husk å sette attributtene til KUN LESE. (fmRead) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Dette er kjempeenkelt. Bruk TCustomIPClient. Connect til HTTP serveren (www.microsoft.com for eksempel). Send en HTTP request (GET http://www.microsoft.com HTTP/1.1 for eksempel), så kjører du en enkel "så lenge det ikke er mer igjen å lese, skriv det du mottar til en TFileStream"- loop, disconnecter, freer TCustomIPClient. Og, tada, gjordt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå