Gå til innhold

T630 vs E700

Soap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6. MYE minne 6+32mb

:devil: litt mere enn 32 mb da :p

selvsagt de 32mbene kan skiftes ut med et ganske større kort.

Det at du mangler bluetooth og ir på pcn er 0 problem, er jo bare å kjøpe et bluetoothadapter ;)

Dette har jeg gjort (litt dyrt 390 men gadd ikke mase med å finne billigere adaptere)

Lenke til kommentar

hehe..Ja, ja, HABLA: Når jeg trodde du ikke kunne være mer latterlig så tar du faktisk kaka! En mer barsnlig fremgangsmåte for å takle kritikk har jeg ikke sett på 20 år og da var jeg åtte.

Kanskje vi kan, uten å lyve, fortelle litt om oss selv?

Jeg er 28 år og jobber hos en av Norges største operatører. Har før dette 6 år hos Telenor Mobil. Har vært test ansvarlig for www.mobilguiden.no. Hatt ALLE telefoner som finnes på det NORSKE markedet siden 1997 ( foruten om Qtek 8080 og 2020 ) Hva er DIN unnskylding for en oppførsel som ern 5 -åring?

Og helt ærlig. Det VIRKER ikke som du har peil. Det virker som om du er enda er i grunnskolen. Men jeg KAN jo ta feil...

Lenke til kommentar
hehe..Ja, ja, HABLA: Når jeg trodde du ikke kunne være mer latterlig så tar du faktisk kaka! En mer barsnlig fremgangsmåte for å takle kritikk har jeg ikke sett på 20 år og da var jeg åtte....

Det du kommer med er ikke kritikk....bare BS.

Kanskje vi kan, uten å lyve, fortelle litt om oss selv?.

Du kan gjøre hva du vil for meg, ser bare ikke poenget.

Jeg er 28 år og jobber hos en av Norges største operatører.

ok..innen hva? en operatør kan være så mangt..så skal det være noe poeng å nevne det så burde du også si i hvilken bransje.

Har før dette 6 år hos Telenor Mobil. Har vært test ansvarlig for www.mobilguiden.no.

Javel..Skal det at du har jobbet hos TnM gjøre at du er noe ekspert eller på noe annen måte få det du sier til å være noe spesiellt. Hvis ikke så hva er poenget med å nevne det.

Hva betyr det at du har jobbet som testansvarlig på et nå nedlagt internett sted. Det gikk rett i dass, hadde ikke livets rett. Hadde vel ikke så mye tid til å teste kameramobiler når du jobbet der......hadde du?

Hatt ALLE telefoner som finnes på det NORSKE markedet siden 1997 ( foruten om Qtek 8080 og 2020 )

Alle som har jobbet i en telebutikk siden 1997 har også det. Hva har det med saken å gjøre?Hvis du mener at du har eid alle telefonene som har kommet ut etter 1997 er så lite troverdig at du burde ikke si det en gang.

Hva er DIN unnskylding for en oppførsel som ern 5 -åring?

Les posten til Ingar. Bra at du inndrømmer at du er der, så slipper vi å krangle om det.

Og helt ærlig

Har du ikke vært ærlig før?

Det VIRKER ikke som du har peil.

Du må kunne bygge opp om dine påstander, ellers så blir det bare tull det du kommer med.

Det virker som om du er enda er i grunnskolen. Men jeg KAN jo ta feil...

Du tar nok feil. Jeg har vært der en gang, men ikke nå lenger.

Hvis du ikke har forstått noe av de jeg har sagt kan jeg gjerne fortelle det en gang til.

Ps! Bruk hodet litt mer så blir alt så mye bedre.

Hablaøks

Lenke til kommentar

Idiot!

Det er en forskjell på å eie å stikke hodet innom Telehuset å kike i glassmonteren....Jeg snakker om parymebransjen. DAH! selvfølgelig en tele operatør. og om jeg har tid eller eller ei er vel ikke du i stand til å svare på :no:

Det startet med at du ikke kunne fatte at man sammenlignet KAMERAMOBILER. anske idiotisk at man faktisk gjør det? Like rart som om man sammenligner ytelse på PC'r. Strange, er det ikke. OG når man snakker om "markedet ". Hva tror du det er? Japan? India? Eller ....hmmm.....Europa kanskje?

Siden du ikke har testet E700. Har du testet MC60? T610? 3650? Bare lurer siden du sier at E700 er CRAP....Hva er da MC60 kameraet? Bare nysjerrig...

Lenke til kommentar
T610/630 har jo zoom og da :) bare 2 x men uansett så er det zoom.

Vel, vil ikke kalle det zoom, det er jo bare at telefonen har 2 oppløsninger man kan velge mellom, ingen zoom-funksjon.

En veldig vesentlig grunn iallefall for meg, er E-post klienten som T610 har, men E700 mangler. Det er veldig greit å kunne sende bilder man har tatt med kameraet til e-post adresser, f.eks når man er i utlandet og ikke ønsker å bruke en formue på å sende en MMS. Eller til daglig. At man får e-posten sin direkte på mobilen og kan velge at den skal automatisk sjekke mailen gjevnlig, f.eks hver 4 time, setter ihvertfall jeg pris på! Og det er jo også en rimeligere måte å sende et bilde til e-posten via GPRS og printe bildet ut på PC-en etterpå, enn å kjøpe en bluetooth dongle eller kabel. Men en Bluetooth dongle er å anbefale. Det å kunne sende/ motta filer fra pc-en helt tådløst er genialt, og småting som å kunne styre WinAmp via mobilen etc. er jo unektelig tøfft! Trådløs handsfree er ganske kjekt, og her må man da ha bluetooth.

Jeg har T610, og er veldig fornøyd. Men kameraet kunne vært betraktelig bedre, dog i godt lys blir bildene helt OK. Hadde aldri valgt E700 i forhold til pris/ funksjoner.

Lenke til kommentar
Men er du også enig i at ALLE kameraene er crap og at T610 kameraet er like dårlig som T610?

Gratulerer,for første gang er jeg enig med deg :thumbup:

T610 sitt kamera er faktisk like dårlig som T610 sitt :laugh:

Og du har seriøse problemer som mener at en oppløsning på 640x480 piksler er noe og skryte av.

Lenke til kommentar
Og du har seriøse problemer som mener at en oppløsning på 640x480 piksler er noe og skryte av.

640x480 oppløsning i seg selv er ikke noe å kimse av. Skal ting legges ut på nett, er det som regel ikke noe poeng med større bilder. Kvaliteten derimot er en helt annen historie.

Når man uttaler seg om kvaliteten på kamera på mobiltelefoner, må man tenke litt på hvilken sammenheng de skal brukes i også. Inntil det kommer en kameramobil med blits, egner de seg mest til dilldall utebilder. Og inntil kvaliteten blir bedre, egner de seg best til "bare for morro" bilder og MMS.

Sammenliknet med et vanlig digitalkamera, blir da alle kameramobiler "crap". Men innenfor de rammene er det interessant å diskutere hvem som gir best bilder. Det er derfor noen av oss blir provosert når du, habla, sier at alle kameramobiler er crap. Det er som å si at alle PDA'er suger fordi de ikke har full-size tastatur...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
640x480 oppløsning i seg selv er ikke noe å kimse av. Skal ting legges ut på nett, er det som regel ikke noe poeng med større bilder. Kvaliteten derimot er en helt annen historie.

Det er jeg enig i. Men når folk f. eks kjøper E700 foran Z600 bare pågrunn av "kvaliteten" på slikt et simpelt kamera blir det bare alt for dumt.

Bildene blir alt for dårlig uansett. er det bedere og ha et lite minikamera med på 1mp.

Lenke til kommentar

Først et svar til Mobilguiden666.

Når jeg leser hva du skriver så skjønner jeg at du er på et helt annet nivå i utviklingen enn det jeg er.(ja, under) Skjønner ikke hvorfor du angriper meg når jeg bare korrigere/påpeker den elendige språkbruken din. Når du skriver så tar du så mange ting som en selvfølge at det blir meningsløst. Ferdig med deg.

Når jeg sier at kamerat til E700 er crap så er det satt på spissen. Som Tjohei nevner så er kamerat ok til sitt bruk. Selvom kamerat på e700 er det beste på en mobiltelefon i norge for tiden så behøver ikke det å bety at det er bra for det. Hvis det bare er dårlige kamerar på alle mobilene og E700 er den beste av de, betyr det nødvendigvis at kamera til e700 er bra? Nei, det gjør ikke det.

Vi har mobiler i japen som har kamerar opptil 2mp. En av dem er laget av SE :-).

"Utbruddet" mitt om E700 kom etter og ha lest så mange poster om hvor fantastisk bra dette kamera til E700 var. Noe som det da ikke er, mener jeg.

Hablaback

Lenke til kommentar

må bare si en ting.....

mobilguiden666 har alvorlige fritids problemer....

høres ut som en 13 åring som sikkert sitter å flirer seg ihjel når han leser inleggene til habla....

*huff og huff*

håper virkelig at staten betaler psykiatrisk behandling for deg; for d trenger du virkelig :laugh:

edit: litt for styggt språk

edit2: litt vel for styggt språk for en 13 åring...

edit3: litt saklig info:

du kjøper ikke en kameramobil pga. kameraet; du kjøper mobilen...

når mobilen ikke er så godt laget så kan jeg rett og slett ikke anbefale den...

t610 er en "bedre pakke" enn e700; og tviler på at t630 blir verre :thumbup:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Først, kan vi legge Mobilguiden vs Habla & Ingar striden død? Eller kan dere starte deres egen tråd om det? Alle innlegg om den striden har blitt veldig usakelige og har ingenting her å gjøre. Hvis dere syns det er så underholdende, kan der ikke bare melde dere på Big Brother eller noe sånt? :devil:

Hvis det bare er dårlige kamerar på alle mobilene og E700 er den beste av de, betyr det nødvendigvis at kamera til e700 er bra? Nei, det gjør ikke det.

Jeg er enig i det du sier. Jeg kikka på Amobils test av e700, og titta på bildene som var tatt med det, og det gir meg bare grøsninger, spesielt nå som jeg har skaffa meg et 4mpix digital kamera. Og jeg er enig i at å kjøpe mobiltelefon etter kvaliteten på kamera blir litt teit når kvaliteten er såpass dårlig uansett. Men det går fremdeles ann å diskutere hvem som er best i klassen. Hvis dere ikke liker diskusjonen, hvorfor deltar dere da...? :(

Forestill dere en tråd hvor man diskuterer 3mpix kameraer i 2500 kroners klassen. Og så kommer det en busende inn og sier at alle 3mpix kameraer er altfor dårlig, og at bare digitale speilrefleks duger. Og det kan være han/hun har rett, under sine forutsetninger. Men folk har forskjellige behov og stiller forskjellige krav.

Jeg personlig ville aldri brukt en kameramobli til å ta bilder til fotoalbumet. Men et dedikert digitalkamera (4 mpix eller 1) gidder jeg ikke å dra med overalt. Men mobilen er med, nesten uansett. Og da er det mye lettere å bare knipse noen fjasebilder som faktisk er ganske underholdende og værdt å ta vare på. De hadde jeg aldri fått uten en kameramobil. Og da har faktisk den relative kvaliteten noe å si.

Lenke til kommentar
Aritg liten diskusjon gitt :thumbs: er det virkelig noen som kjøper en mob pga kameraet??da må jeg bare få si at man ikke akkurat har høye krav om ting....

Jammen da er vi jo enige da. Kom igjen nå, alle sammen, stoooor klem. Mmmmmm.... Sånn, så var vi venner igjen... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...