Gå til innhold

Temp. på 2500+


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

63 grader på cpu under full load er ikke direkte farlig, men du bør prøve å holde deg under 60 grader.. Jeg kjører min 2500 på 2.2ghz og maks load er på ca 45-48 grader. Idle er på ca 40.

Kan hjelpe med et par kabinett vifter, eventuelt en bedre cpu vifte. Hva ligger Vcore på forresten? Jeg kjører min på 1.65, som er standard på barton 2500+.

 

Maks temp for barton 2500 er vel 85grader, eller var det 75? Men den tåler vel litt mer, i en veldig kort periode.

Endret av vgard
Lenke til kommentar

syntes det virka litt mye jeg. Har selv hatt stabilitetsproblemer med AMD's XP serie når de nermer seg 60 grader. Dette var ikke med en barton, men en eldre. Min 2500+ ligger på 31 grader idle og 35-38 grader under load. Kjører vcore på 1,6.

 

Har en thermaltech volcano 9 på full pupp. (bråker som et lok'motiv) :p

 

hva viser bios temp btw?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg måler temp. på prosessoren min med PC Alert III. Den viser 56 grader i Windows, og opptil 62-63 grader etter at jeg har spilt et spill. Er dette for høyt? Jeg har overklokket prosessoren min fra 1.833 Ghz til 2,09 Ghz. Hvordan ligger jeg egentlig an? Er det farlig med 63 grader? :dontgetit:

uff da. over 60 C grader vil ihvertfall ikke jeg være. og det nok heller ikke så bra, da den ved mere støv og slikt med tiden bare blir varmere og varmene. de fleste cpu'er nå (AMD Ahtlon xp og AMD 64) ligger som regel rundt 30 og 40C grader. prøv og sett in noen kabinettvfter og evt ny cpu kjøler hvis du gidder...

 

ville satset på og holde seg under 50C grader helst og ihvertfall ikke over. :no:

Lenke til kommentar

Først: Takk for alle svar. Har et par ekstra opplysninger til dere:

 

1. I dag klokket jeg ned igjen til vanlig klokk for XP2500+, altså 1833 Mhz. :cry: Det hadde liten effekt, tempen gikk bare ned et par grader i idle.

2. Jeg har to kabinettvifter, begge går vel på ca. 2000-2500 rpm.

3. Jeg har en CPU-vifte som er for opptil XP3200+, så det skulle vel ikke være noe prob? Den går på ca. 3000 rpm, og er av merket EKL. Jeg betalte bare 200 kr. for den, men, men...

 

Prøvde å ta bort litt støv, skal prøve å blåse bort mer. Ellers kan jeg fortelle at min VCore står på 1,650, og at folka på www.overclocking.com er helt absurde, og mente at CPU'en døde så snart den kom over 55*C... :laugh:

 

Har noen noen andre synspunkter? Bare del dem med meg! :yes:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Kan hvertfall si det at de folka som snakka om 55grader er litt på jordet..

Hvis du kikker litt på denne linken, så kan du se at maks temp for barton er 85 grader.

http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI....,Case=obj(1224)

Ellers så kan det være en idè å sjekke kjølepastaen.. Bruker du thermalpad som fulgte med kjøleren, eller smurte du på kjølepasta selv? Isåfall, hvor mye? Skal bare være et syltynt lag.. Arctic Silver er best.

Lenke til kommentar
Kan hvertfall si det at de folka som snakka om 55grader er litt på jordet..

Hvis du kikker litt på denne linken, så kan du se at maks temp for barton er 85 grader.

http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI....,Case=obj(1224)

Ellers så kan det være en idè å sjekke kjølepastaen.. Bruker du thermalpad som fulgte med kjøleren, eller smurte du på kjølepasta selv? Isåfall, hvor mye? Skal bare være et syltynt lag.. Arctic Silver er best.

Brukte det som fulgte med...

Lenke til kommentar
Kan hvertfall si det at de folka som snakka om 55grader er litt på jordet..

Hvis du kikker litt på denne linken, så kan du se at maks temp for barton er 85 grader.

http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI....,Case=obj(1224)

Ellers så kan det være en idè å sjekke kjølepastaen.. Bruker du thermalpad som fulgte med kjøleren, eller smurte du på kjølepasta selv? Isåfall, hvor mye? Skal bare være et syltynt lag.. Arctic Silver er best.

Brukte det som fulgte med...

bruk as5!

Lenke til kommentar
Brukte det som fulgte med...

Vil anbefale deg en tur på nærmeste datasjappe for å kjøpe en tube Arctic Silver 5 eller 3. Om du ikke kan smøre dette på selv, eller ikke har en kompis som kan hjelpe deg så anbefaler jeg deg denne guiden.

Lykke til.

Endret av vgard
Lenke til kommentar
1: Har du sjekket temperaturen i BIOS eller med andre programmer?

2: Bruk skikkelig kjølepasta, men ikkje for masse.

3: Pass på at ALT er 100% når du setter på kjøleren, ei liten glipe kan gje store tap.

1. Ja, den viser det samme

2. Skal kjøpe ekstra om det ikke koster en formue

3. Har sjekket det, den ser ut til å sitte perfekt

Lenke til kommentar

Helst ikke bruk fingeren.. Bruk heller et kredittkort eller noe sånt fint flatt no. barberblad er å anbefale. Grunnen til at du ikke skal bruke fingeren er at det er en del fett og sånt som setter seg på cpu'en/kjøleren/pastaen og hindrer varmeforflytningen. Men det er nok ikke stor forskjell i temp'en da, men skal det være så skal det være. Synes jeg hvertfall. Fingrer aldri på kjernen eller kontaktflaten på kjøleren.

 

Bare følg den guiden som jeg linka til tidligere, så går alt som det skal.. :)

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Tror du greier deg fin jeg. Har min xp2500 liggende på 60-70 grader 24/7.

 

Folk som påstår at de ligger godt unner 50 grader med denne cpuen har enten vannkjøling, en vesentlig bedre utgave enn meg, eller de bør sjekke målingene sine. Asus Probe er for eksempel ikke verdt en pipe dritt. Det er veldig lett å måle temp på gal sensor, og da ligger den i området 40-50 grader. Men dette er ikke kjernetemperatur...

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Tror du greier deg fin jeg. Har min xp2500 liggende på 60-70 grader 24/7.

 

Folk som påstår at de ligger godt unner 50 grader med denne cpuen har enten vannkjøling, en vesentlig bedre utgave enn meg, eller de bør sjekke målingene sine. Asus Probe er for eksempel ikke verdt en pipe dritt. Det er veldig lett å måle temp på gal sensor, og da ligger den i området 40-50 grader. Men dette er ikke kjernetemperatur...

Ok, takker... Fikk ned tempen til 55*C, men det er i idle uten overklokking... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...