Gå til innhold

Innstalere Win Xp!

jonaso

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nå skaffet meg windows Xp, noe jeg skal legge inn. Har win 2000 innstalert nå. Når jeg putter inn cd`en får jeg beskjed om at jeg kan upgrade eller innstalere på en clean partisjon. Jeg fant ut at jeg ikke klarte å boote fra cd`en. Det beste hadde vel vært om jeg fikk formatert hardisken og så lagt inn xp. Føler at det kan bli en del tull om jeg legger xp oppå win 2000. Hva skal jeg gjøre her? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo si det slik at hvis W2K`en din fungerer greit, er det enkleste å oppgradere. Gjorde det i kveld og alle innstillinger fra W2K er behold helt inntakt!

No prob!

Men det er jo ganske deilig å ha en helt fersk, clean installasjon da...

Lenke til kommentar

Får du ikke boota fra WinXP cd´en? Men du får boota fra Win2K cd´en? Er det en piratkopi av WinXP du har?

Min booter som bare det den :smile: Men så er det også en fullversjon? Kanskje det er forskjell på en fullversjon og en oppgraderings-versjon? Hvilken versjon har du forresten?

Sjekk biosinnstillingene, står cd-rom som første boot-device?

Merkelige greier.

Aopen AX3SP PRO-U

Intel Pentium III 1 Ghz

Apacer Original 256 Sdram

Ati Radeon 7500

Creative Audigy Player

Pioneer DVD-106S

Aopen HQ08 kabinett

[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-03-13 01:47 ]

Lenke til kommentar

Fikk av en venn! Aner ikke om hvilken version det er! satt opp i Bios på 1 boot som cd. Det gikk ikke. Ble stående på Boot from Atapi eller noe. Trykket jeg på enter restartet maskinen. Da har jeg vel ikke noe valg da. Må oppgradere! USJ!!

Lenke til kommentar

Fikk av en venn! Aner ikke om hvilken version det er! satt opp i Bios på 1 boot som cd. Det gikk ikke. Ble stående på Boot from Atapi eller noe. Trykket jeg på enter restartet maskinen. Da har jeg vel ikke noe valg da. Må oppgradere! USJ!!

Lenke til kommentar

Hvis du besøker download.microsoft.com og søker på windows XP boot disk vil du finne en fil som pakker seg ut på seks disketter (pass på å ha dette tilgjengelig.) Etter dette er det bare å boote fra disse diskettene.... For en bootable diskettstasjon har du vel...

Lenke til kommentar

Herregud. det går tar lenger tid hvis du skal boote fra CD'en enn hvis du installer fra windows. hvis du ikke kan boote fra cd'en er det sikkert fordi en eller annen tulling har brent filene direkte på en cd, og ikke brent et .ISO image.

men,men.

Slik gjør du:

1. putt inn cd'en i win2k.

2. velg CLEAN !

3. velg advanced options eller noe sånt, og hak av "i want to choose drive letter blbla."

4. og trykk på next,next,next,next helt til maskinen restarter.

5. setupen vil automatisk starte. (nei den trenger ikke boote fra CD'en.)

6. lag partisjon i passe størrelse til XP (ca 4-5GB er bra)

Det er ikke verre enn det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...