Gå til innhold

Fungerende RAM, HK og CPU ?

Döden

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for A64 3000+ , Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 HK, og TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack.

Men etter å ha tittet litt rundt ser det ut som om det ikke er noen god idè med TwinMOS RAM'en eller "hur"?

Noen annen type RAM som anbefales ? (Skal ha 512*2; ikke overstige 1500,-)

Noen type dere fraråder ?

(Er "njub" ja! :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ta den twin mos rammen!!! Gjorde samme feil som deg da noen her anbefalte det:(

Gå heller for corsair som jeg er 99,99% sikker på skal funke. Også den jeg skal kjøpe nå :) Rammen har som sagt en viktig del i hele systemet så ikke nedprioriter rammen!!!! :)

Lenke til kommentar

jeg er sjøl iferd med å få bytta et par twinmos brikker her. må kjøre de ned på 166MHz for ikke å få bluescreens og plutselige reboots. så håper du holder deg unna de brikkene så du slipper å få de grå håra jeg har på huet etter mye pes ;)

Lenke til kommentar

Edit: Whatever.... MSI K8T NEO skal være "snillt" når det gjelder valg av minne (hovedkort). Corsair sine CL2 minnebrikker er å anbefale til A64, siden den innebygde minne-kontrolleren tar seg god bruk av "low latency" minne. Men dog, blir dette forlsaget en smule dyrer enn det du forespeilet. EN 512mb koster litt over 1000 kroner for de brikkene. Men det kan være en tanke å kjøpe 1 god en først, og så kanskje legge til 512mb ekstra litt senere (om du føler at du har behov for det....).

Mvh.

S.

Endret av SvUpP
Lenke til kommentar
Her er systemet jeg har bestillt:

* AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz

* MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

* Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 - "CL2" (x2)

MSI-kortet har fått meget gode kritikker, OG det støtter "Cool & Quiet" - teknologien til AMD.

Mvh.

S.

Eh? Javel...... Hva har det med denne tråden å gjøre?

Lenke til kommentar

Hmmm..

Vurderer og vurderer.

Men kanskje det kunne lønne seg å bare slenge på en 512 brikke, siden jeg ikke har nok penger nå.

Hvis jeg kjøper 512 brikken nå og senere en 512 brikke, ville det være noe problem å kjøre de dual eller ? (samme merke)

Endret av stryder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hmmm..

Vurderer og vurderer.

Men kanskje det kunne lønne seg å bare slenge på en 512 brikke, siden jeg ikke har nok penger nå.

Hvis jeg kjøper 512 brikken nå og senere en 512 brikke, ville det være noe problem å kjøre de dual eller ? (samme merke)

Ja, hovedkortet støtter ikke dual. Corsair XMS3200LL 512MB PC3200 har jeg. Koster rundt 1.2k.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg eller hadde jo akkurat det samme scenarioet for ca 2 uker siden. Jeg ville lagt inn et par 100 kr til. Fordi den rammen jeg har anbefalt og den brukes også som testbrikker.

Ville også byttet skjermkortet til et Msi. Grunnen til dette er at dette er like godt og koster litt under 400,- kr mindre og da kan du legge disse i minne isteden.

Håper dette hjelper Mvh Sebastian Skal forresten bestille dette nå hvis det er til noen hjelp :)

120304 PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

- AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail På lager:

100+ 2 095,00 2 095,00

120423 MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

- K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire På lager:

100+ 1 269,45 1 269,45

116120 Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

- Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs På lager:

100+ 2 297,75 2 297,75

109211 Enermax Strømforsyning ATX 431W (P-4)

- Whisper Series for P4/AMD

Lenke til kommentar
Ville også byttet skjermkortet til et Msi. Grunnen til dette er at dette er like godt og koster litt under 400,- kr mindre og da kan du legge disse i minne isteden.

Huh ? :dontgetit:

Du mener vel HK ? :)

Takk for hjelpen. :)

Ehh ja beklager så mye :roll:

Det er mitt råd så hva tror du det blir til?

Lenke til kommentar

Tror jeg går for MSI HK'et. Merker vel ikke stor forskjell ?

A64 prosessoren som før-

Går nok for denne RAM'en etter alle anbefalinger og det at det funker smooth. :D

(Dette resulterer vel i at jeg må utsette kjøpet av intelli 4.0 et par. dager men jeg overlever nok med en 6 år gamel hyundai mus et par dager)

Takk for hjelpen. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...