Knotte Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg hadde 2 disker i min PC (win2000 service pack 4). En seagate 120 GB En seagate 160 GB Jeg hadde satt opp en disk til server (160 GB) og den andre som operativsystem og annet (20 - 100). En dag jeg satt forran PC'en begynte 160 GB disken å oppføre seg merklig. På enkelte foldere på disken gav den meg melding om at foldere var slettet eller flyttet.... Begynte å stusse litt på dette, men tenkte at "kanskje jeg skal restarte PC'en, den hadde jo stått på i 2 uker". Restarta PC'en og nå var hele disken på 160 GB uakseserbar. Den gav meg to meldinger. 1. "F:\is not axxessible. The parameter is incorrect" 2. "F:\ is not formatet. Format now? Yes/No" Inne i Diskmanager er ikke F:\ opp ført med "file system". Jeg vet at det var NTFS. Mitt spørsmål er: Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i alle mine data på denne disken? Jeg har testet Easy Recovery, Getdataback NTSF +++++, men alle disse programmene gir litt "difuse" filer tilbake. Leste på Microsoft at disker på over 137,5 GB (fulle) kan tryne (kan hende at dette er tilfelle her). Jeg satte ikke registry settinger "riktige" når jeg satte opp denne disken. Er det noen programmer som lar meg slette enkelte filer på disken slik at filer "Plutselig" dukker opp igjen? Har noen vært borte i dette før og kan hjelpe meg?? PLEASE. Hadde 110 GB med filmer, musikk, programmer og spill. Knotte Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Programmet Getdataback er et ganske greit program til denne problemstillingen her. Sørg for å ha en disk å kopiere til, og dette programmet redder dine data. Har brukt det selv. Lenke til kommentar
Knotte Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Er det ingen måte å "dytte" NTFS tilbake på disken. Getdataback NTFS gir meg ikke alle dataene. Programmet gir meg 1/4 av filene. Kan godt tenke meg å droppe programmer og filmer, men det er musikken som tar lang tid til å få tilbake. knotte Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg fikk alle filene mine ut fra disken da min harddisk kræsja. og det var en 80 GB. vet for lite til at jeg kan svare noe fornuftig på om det går an å dytte NTFS tilbake på den ødelagte disken. Lenke til kommentar
Knotte Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ingen som har andre løsninger? Hjelp meg please Lenke til kommentar
Hainch Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 r-studio ntfs funka for meg men ikke kammeraten min. vi begge har seagate 160 gb 8mb . og begge har klikke flere ganger. men i R-STUDIO NTFS så må du lage IMAGE eller ISO av hele disken og lagre den isofilen på en annen harddisk, så tar du å åpner isofila i r-studio også kan du kopiere eller recovre filer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå