formannen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Etter at jeg sa jeg hadde fått bort lyden på kameraet til en SGH E-700 fra Samsung har jeg fått en storm av private meldinger. Så jeg svarer alle under ett. LES OG FORSTÅ HELE TRÅDEN FØR DU GJØR NOE SOM HELST MED TELEFONEN Du tar ikke bort kameralyden egentlig... bare lager et trinn som er helt stille. Bruk koden på eget ansvar, gjør akuratt som jeg sier så går det fint... - *#8999*8378# (de fire siste tallene vil vise - på skjermen) - Du får opp en meny som heter "Testmodus". Denne menyen inneholder 5 steg: Versjon, H/W-test, Sperrestatus, SIM Info og Production - Vi velger H/W-test og får tre nye menyvalg. Videre velger vi Lydinnstillinger. Da kommer det opp enda en meny med 9 valg. Velg Melodiforsterker. - Det kommer en verdi opp på skjermen. Endre denne til 0. Trykk en gang på lagre, da kommer en ny verdi opp. IKKE endre disse verdiene. - Så trykker du deg ut av menyene på vanlig måte. - Trykk videre så på volumknappen på siden av mobilen. Velg laveste nivå(blå kuber på skjermen)(Det nivået vi endret til 0). - Du er nå klar for å ta bilde uten lyd. For å ta lyden på igjen trykker du bare volumet (ved hjelp av knappen på siden av telefonen) opp igjen. PS: Når kameralyd er tatt bort er også ringetone tatt bort. Så du må endre volumet fra laveste niva til ønsket nivå for å høre ringetone. Håper dere er fornøyd med beskrivelsen. Og til moderatorer: Dette er ikke ulovlig, eller stridig med forumets regler. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Noen flere som har prøvd ? Scary Redd for å ødelegge Men har jeg forstått det rett : Når jeg har endret nummerene og er tilbake i vanlig modus igjen er ikke kameralyden borte før jeg har laveste nivå på volumknappen på siden? Så lenge den ikke er på blå kube har jeg lyd på kameraet? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 You got it... Det er kun på det nivået som vi endret som ikke har lyd... På min telefon har jeg endret alle nivåene på min telefon. Kan være lurt å skrive ned verdiene som kommer opp i på skjermen om du skulle angre... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette høres skikkelig fristende ut men jeg tør ike å gjøre det.. kansje når den begynenr å bli gammel.. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Testa nå. Det funket egentlig greit. Men: Vet ikke hva jeg gjorde, men kameralyden er bare borte fra gul kube og nedover. Når jeg mottar anrop kommer det ingen ringelyd uansett. (Vibrering er som normalt) Men hvis jeg går på lyder så hører jeg ringelyden helt vanlig. Når jeg kom inn i det siste menyvalget for å endre den koden som sto der gjorde jeg følgende: Det sto 6 der. Så trykket jeg C og endret til 0. Så kom et nytt tall opp. (18 tror jeg). Så begynte jeg å lure litt, så jeg trykket C noen ganger før jeg skjønte noe. Men når jeg endelig trykket lagre, kom det opp 24. (såvidt jeg husker). Hva er det egentlig som skjer når tallet endrer seg etter at jeg har trykket lagre? Hva er det som er standard? Kan jeg bare gå inn igjen å trykke C, 6, lagre og så er alt normal? Forhører meg isteden for å ødelegge Endret 26. januar 2004 av merl1n Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kan jeg forresten resette de instillingene ved å gå på telefoninstillinger, slett alle instillinger, slett alle lydinstillinger? Hva er koden? Lenke til kommentar
mphones Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kan jeg forresten resette de instillingene ved å gå på telefoninstillinger, slett alle instillinger, slett alle lydinstillinger? Hva er koden? 000000000 (altså 8 ganger 0) Lenke til kommentar
formannen Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Merl1n: dersom man kun endrer den første verdien så skal det gå greit. de andre verdiene kommer opp når du trykker på lagre. EDIT: skrev i første post at du måtte les og FORSTÅ hva du skulle gjøre før du begynte å trykke på telefonen. Endret 26. januar 2004 av formannen Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det funker jo helt fint da. Eneste som ikke stemmer med din beskrivelse er at kameralyden blir borte fra gul kube og ned. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Dersom du har gjort det riktig er det kun ved blå kube det skal gå bort lyd på. Selv har jeg tatt bort lyden på oransje kube og kun på oransje kube. Lenke til kommentar
obos Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvorfor ta bort lyden? Lyden er da ikke så ******* høyt... eller er det bare meg? Lenke til kommentar
Motig Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Denne måten å ta bort kameralyden på virker for meg både unødvendig og tungvint. I følge beskrivelsen må man sette volumet til 0 med volumknappen, og da forsvinner lyden til kameraet samtidig som man heller ikke får ringelyder. Det er altså ikke mulig, med denne metoden, å skru av kameralyden uten å samtidig gjøre telefonen lydløs. På bakgrunn av dette vil jeg si at det må være mye enklere, og ikke minst sikrere, å sette telefonen på lydløs hver gang man skal ta bilde uten lyd. Dette gjøres enkelt ved å trykke inn og holde #-knappen et par sekunder. Da forsvinner riktignok ringelydene og, men det gjør de tydeligvis også dersom man bruker teknikken beskrevet i denne tråden. Forskjellen blir altså bare at istedet for å stille inn volumet til 0 med volumknappen, trykker man inn og holder #-knappen i noen sekunder. Fordelen er at man ikke trenger å være redd for å skade telefonen. Hvorfor gjøre det komplisert, når dette er så utrolig enkelt? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det kommer litt lyd når jeg tar bilde selvom den er på lydløs. plager meg ikke... eller lit.. på skolen.. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Det kommer litt lyd når jeg tar bilde selvom den er på lydløs. plager meg ikke... eller lit.. på skolen.. Du kunne ikke dy deg nei... He he Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg og vennina mi kjeder oss sånn i tilvalgsfag at vi bare må sitte å ta køddebilder og ha det gøy med funksjoner osv.. hehe Lenke til kommentar
Andreas2k Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 vet at det ikke handler om kameraet, men må spørre likevell (kjøper E700 idag) en person påstod på et annet forum at E700 ikke kunne ha vibrering samtidig som det var lyd fra ringetonene (stemmer dette)?? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har først vibrering så tone. Men har lest litt om vib på tonene på www.howardforums.com Lenke til kommentar
g0b Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Denne måten å ta bort kameralyden på virker for meg både unødvendig og tungvint. I følge beskrivelsen må man sette volumet til 0 med volumknappen, og da forsvinner lyden til kameraet samtidig som man heller ikke får ringelyder. Det er altså ikke mulig, med denne metoden, å skru av kameralyden uten å samtidig gjøre telefonen lydløs. På bakgrunn av dette vil jeg si at det må være mye enklere, og ikke minst sikrere, å sette telefonen på lydløs hver gang man skal ta bilde uten lyd. Dette gjøres enkelt ved å trykke inn og holde #-knappen et par sekunder. Da forsvinner riktignok ringelydene og, men det gjør de tydeligvis også dersom man bruker teknikken beskrevet i denne tråden. Forskjellen blir altså bare at istedet for å stille inn volumet til 0 med volumknappen, trykker man inn og holder #-knappen i noen sekunder. Fordelen er at man ikke trenger å være redd for å skade telefonen. Hvorfor gjøre det komplisert, når dette er så utrolig enkelt? altså! Jeg har da ffs prøvd å sette den på lydløs, men den forbanna lyden er der fremdeles! "ja hvorfor gjøre det så tungvint" lol! Lenke til kommentar
formannen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hvorfor gjøre det komplisert, når dette er så utrolig enkelt? Kameralyden er på selv om du slår av lyden på mobilen. Lenke til kommentar
Motig Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Det må vel være en feil i firmwaren? Dette fungerer jo på samtlige andre Samsung-modeller. EDIT: Ble så nysgjerrig på dette at jeg ringte Samsung Norge. Det viste seg å være svært opplysende: I Korea har man nylig fått en lov som sier at det er forbudt å produsere telefoner der man kan skru av kameralyden. Siden alle Samsung-telefoner produseres i Korea blir også telefonene som selges her i Europa berørt av dette. Siden dette er en helt ny lov, var ikke dette et problem med tidligere Samsung-modeller. Bare med E700. Så kan man jo spørre seg hvorfor de har fått en slik lov i Korea. Ifølge Samsung har det noe med snikfotografering å gjøre. Etter min mening er imidlertid en slik lov ytterligere ett skritt på veien mot en politistat der alt skal kontrolleres og sensureres, særlig ny teknologi som lovgiverne ikke forstår seg på (som Internett og mobiltelefoner). Jeg mener at begrensningene en slik lov legger på menneskelig frihet ikke kan forsvares ut ifra et argument om snikfotografering. Ønsker man virkelig å snikfotografere finnes det faktisk mye bedre utstyr enn mobiltelefoner til dette. Vi får bare håpe at ikke de kristenfundamentalistiske høyrepopulistene i Europa og USA begynner å fremme slike lovforslag. Så, Formannen: Må bare beklage at jeg kalte metoden din for unødvendig og tungvint. Tydeligvis er den faktisk helt nødvendig. Endret 28. januar 2004 av Motig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå