Gå til innhold

Direct X, kjempemerkelig problem

janken

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny maskin som jeg Kjøpt grafikkort til.

Kortet heter Gainward geforce3 Ti460TV Powerpack!!!"Golden Sample" tror det var namnet.

Men jeg får ikke til driverene føler jeg.

For det første kan jeg ikke stille Hz på skjermen optimalt. Enten på 85 Hz, 100Hz eller 120Hz. Eller lavere. Jeg kan ikke få 110Hz f.eks. Noen som er irriterende. Jeg prøvde Win2000 og til slutt det jeg nå bruker XP. Men så til det virkelige problemet.

Direct X er nødvendig for å spille spill. Direct 3D Version: 5. 01.2600.000 DirectX 0.

jeg får opp det directx, "programme" etter å ha startet det fra "dxdiag" i run. Og Skal prøve å teste "Direct draw" og "direct 3D" får jeg problemer.

På "Direct draw" blir skjermen svart med en melding "out of Range" 300Hz. Da må jeg starte opp maskinen på nytt. På "Direct 3D" får jeg svart skjerm og et lite lysglimt,deretter er Hz på skjermen satt til 72 Hz.

Kan noen forklare meg hvorfor dette rare skjer??

Jeg har prøvd mange ganger å installere direct X8 og det fungerer.Med velykket installasjon.Vurderer sterkt å skaffe meg tilbake gode gamle win98.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Installere DirectX 8? Hvordan i all verden har du klart å avinstallere den? DirectX 8 følger jo XP, og blir installert når du installerer XP. Så hvorfor i all verden installerer du DirectX 8 flere ganger? Holder det ikke med at den er installert i utgangspunktet?

120 mhz? Si meg en ting, hvilken type skjerm har du? Og hvor høy oppløsning kjører du på 120 mhz? 640*480? Du er vel klar over at oppdateringsfrekvensen ikke bestemmes av skjermkortet du har, men derimot av skjermen? Hjelper lite å kjøre 1024*768 på 120 mhz, dersom skjermen ikke klarer mere enn 85 mhz.

Kanskje jeg burde "overklokke" skjermen min, kjøre 1024*768 i 200 mhz :smile: Vært morsomt å prøvd på min Philips 107B20 for å se hva som skjedde. Tipper på svart skjerm jeg :grin:

Virker som du surrer mye :smile: Lastet ned den siste driveren til skjermkortet ditt?

Link til produsenten er:

http://www.gainward.com/us/download/GeForc...Golden%20Sample

Link til Nvidia er:

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Tilbake til Windows 98? Jøss, løser sikkert problemet ditt det :grin:

Ha en fortsatt fin natt.

Aopen AX3SP PRO-U

Intel Pentium III 1 Ghz

Apacer Original 256 Sdram

Ati Radeon 7500

Creative Audigy Player

Pioneer DVD-106S

Aopen HQ08 kabinett

[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-03-13 01:29 ]

Lenke til kommentar

He He..Jeg vet at jeg surrer litt men ikke mye.

Oppdateringsfrekvensen i Win 98 kan jeg sette på optimal, da er den optimal hele tiden. Og i Xp er det så store forskjeller. 85, 100 eller 120.

Jeg har en grei Sony skjerm. Men men nok om det.

Skjermen fungerer helt greit. Det er værre med direct x. Og jeg visste ikke at directX var med Xp.

Men Jeg skal prøve med nye drivere. Jeg brukte bare de som låg på cd en.

Takk for svaret...

O O

!

---

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-03-13 01:50 ]

Lenke til kommentar

Hmmmm....Gainward burde snart slippe en patch eller oppdatert ExpertTool...

ExpertTool og DirectX 8.1 VIL IKKE VIRKE SAMMEN!!!

Kast for guds skyld ut hele ExpertTool så fort som mulig, så ordner alt seg :grin:

Og ja...XP kommer med DX8.1...ferdig installert :razz:

Les denne tråden ID:5 og sjekk også de andre trådene jeg referer til der!

Mitt råd til alle nyblivne Gainward eiere (som har XP eller lagt in DX8.1...funker fint sammen med DX8.0 og lavere...) er: Kast hele plata som fulgte med, og last ned noen nye detonators og NVMax, PStrip eller lignende!!! :grin:

Lenke til kommentar

Her kom svaret jeg håpet på.. :smile:

Eg har det "toolet" som du referer til.

Og jeg får ikke direct X til i Xp.

Jeg får rare skjermbilder eller out "off range" på hz om jeg går inn på dxdiag. Veeeldige merkelige skjermbilder. Og spill som bruker directX kan jeg bare se langt etter. Men men..datproblemer er noe som kommer å går..

Jeg takker å bukker for svaret... :smile:

Lenke til kommentar

Gainward har en ny utgave av ExperTool som funker med XP. Tror den skal ligge på sitene deres nå. Jeg fikk den mailet fra Gainwards kontor i Tyskland. Før jeg fikk den ville ingenting av 3D virke i det hele tatt. Det kan ha sammenheng med hovedkortet mitt, et MSI K7T Turbo, som ikke er det nyeste lenger akkurat...

Problemet er fortsatt delvis til stede... jeg får ikke kjørt enkelt spill eller 3DMark2001 (eks: Shadow Force: Razor Unit vil ikke virke).

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...