Gå til innhold

Hvordan skal man koble ledsene på HK

cwerner

Anbefalte innlegg

Hei.. for noen uker siden byttet jeg kabinettet på HP dataen min, jeg er litt noob i pc-bygging så jeg leverte inn dataen min.

Problemet mitt da er at reset knappen eller noen av led lysene er ikke koblet til, jeg har ikke noe bruksanvisning på hovedkortet mitt og det står ikke noe på hk hvor de forskjellige lednigene skal kobles til, er det noen som har noe erfaring med dette og vet hvordan de skal kobles? kan det skje noe ille hvis jeg kobler om feil?

Hovedkortet er et MSI MS-6577

bilder: hw.jpeg.jpg

hw.bmp.jpg

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et problem med hk som kommer fra f.eks. HP. Du ser et modellnr på det hk, men når du søker på nettet etter samme modellnr, kan du risikere å se et kort som har en annen layout. Det er fordi de svindlerne av noen PC-produsenter kjøper spesialbygde hk tilpasset sine kabinetter. Og det er noe drit. Broren min har samme problem med et hk fra en Pacard Bell-maskin. Er forresten et MSI-kort, det og.

Edit: lastet ned manualen for det hk som ble foreslått, men fant ut at led-tilkoblingene sto forskjellig på ditt kort i forhold til manualen. Slet med det samme selv da jeg hjalp broren min å finne det ut. Har ikke løst dette problemet ennå.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Vel, det er en liten mulighet på vanlige HK. Speaker er muligens koblet rett til 5V, og det vil være Gnd pinner. Disse bør ikke kortsluttes, eller kobles rett på en LED. Men den pluggen din ser ut til å ha kun 3 tilkoblinger, det er da antagelig Reset switch, Power switch, og power LED?

Da burde det ikke være noe problem. LED tåler å kobles feil vei, da går det ikke strøm. En switch vil kortslutte pinnene, men en LED utgang burde tåle det, i alle fall et kort øyeblikk.

Lenke til kommentar

Fant noe info om selve hovedkortet her Der står det: Serial Port Front Chassis Option : No Kan dette bety at det ikke støtter andre typer tilkoblinger en det som er på det vanlige kabinettet?

Som dere ser på det nederste bildet så er det en slags overgang som er kobla til selve hovekortet, og denne er lik den som er i den manualen du linka til, ulvestad.

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...