Kark Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Kort beskrivelse på Swapdisk:hvis en familie på 3 deler en pc, har de hver sin hardisk som er som en kassett,som de plugger inn i en pc`n som har all annen hardware bortsett fra hd. Jeg håper å kunne få noen tips fra folk som har denne måten å dele pc med noen. Jeg trenger litt priser og hvor får en kjøpt slike disker og eventuelt negative sider ved en slik løsning. Mvh Kark Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Måtte le når jeg fant denne, orginalt påfunn. De fleste installerer krypteringsprogram osv osv og instillinger skal personifiseres, så kommer denne swapdisk greiene dine. OT: Du trenger 1.stk IDE brønn og 3.stk skuffer. Evt kan du sikkert bruke SATA, men du har strengt tatt ikke spesifisert diskene enda så jeg spekulerer ikke noe mer i dette. Du trenger 3.stk IDE (evt. SATA) disker som kan være på de størrelsene du vil (80gb til søs' og 160gb til deg?). Så stiller du bare in BIOS på AUTO på primary master og ha i disken i brønnen ved oppstart. Pris brønner; alt fra 200-> Pris HDD etter størrelse. Fordel: Genialt enkelt. Bruke vanlige HD'er og ord. tilbehør. Ulempe: IDE brønner kommer oftest med med brønn og skuff, så du må kjøpe 3 komplette sett, altså 3 brønner til overs. Du kan legge disken på en plass du ikke finner den, og det er lettere å miste den i bakken osv. Skal se om jeg finner noen linker på helt konkret. Du har noen helt simple Chieftech også har du noen kjekkere Enermax ikke store prisforskjellen, og uten tvil så er Enermax'en litt festligere. Etter det jeg har sett på så er SATA skuffene veldig dyre. Jeg har ikke tatt hensyn til at skuffene skal være Hot Swap, siden det tross alt er system diskene, => poenget som forsvant. edit2: kom på en ny ulempe. Installere og konfigurere 3 OS til "samma" maskin. Er jo et dagsprosjekt minst. Endret 26. januar 2004 av JoKr Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Sikkert mulig å få dette til å funke helt fint! Man kan jo teoretisk legge OS på en fast disk og beskytte denne for skriving av andere enn system og Admin. Man legger alle personlige data ev. på D: (datadisken som er hotswap) og installerer alle program på D: som standard... Eller, man kan bruke samme systemdisk for OS og SW sikret ved pålogging (Win 2K Pro/XP Pro/NT) og ha egne datadisker som så både er H og S sikret mot innsyn... Lenke til kommentar
Kark Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Takk til både JoKr og Trn 100,De Enermax skuffene var litt tøffe så det blir nok dem.Jeg har tenkt å bruke vanlige IDE ata 133 feks Seagate Baracuda 120Gb,det vil bli installert XP home med grafikk drivere og chipset drivere på alle diskene slik at hver bruker har sitt rene oppsett på maskinen. Jeg hjelper en venn av meg med dette og han vil hadet slik.Så får vi se hvordan det blir til slutt Dere var til stor hjelp,Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå