Gå til innhold

Distro som støtter _full_ ssh basert innstalsjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes dte en distro som man bare kan stappe inn cden, gå til en annen klient og gjøre innstalasjonen derfra ?

Gentoo.. Knoppix. I gentoo gjør du noen av de første stegene og setter opp ssh. Så går du og kobler opp. I knoppix starter du bare opp og velger ett nytt vindu slik at du får bort X liksom også setter opp ssh og instalerer, vet ikke om du vet kommandoen for install av knoppix?

Lenke til kommentar
poenget er at det er et ****** å få ut serveren, slik at jeg får satt skjerm på den.

Hehe, kjenner meg godt igjen der :)

Er ikke akkurat ssh, men Fedora støtter vel VNC-basert installasjon (tror jeg)

Har ikke fått testet det ennå, men det hadde jo vært litt tøft å bare kunne smekke cd'en inn i en maskin uten skjerm og ta hele installen fra en annen PC. Må må helt sikkert skrive et par kommandoer for å få det til, men kanskje det er såpass enkelt at du kan prøve å sette igang install'en på en annen PC og lære tastetrykkene så du kan skrive i blinde.

Har litt erfaring med skriving i blinde på servere. Har bla prestert å føkke opp iptables-script slik at jeg har låst meg ute fra min egen server, og har derfor måttet logge inn lokalt og rekonfigurere iptables i blinde. Kjempefestlig :p

Lenke til kommentar
poenget er at det er et ****** å få ut serveren, slik at jeg får satt skjerm på den.

Hvis du hadde forventet at du kunne instalere uten skjerm tror jeg det blir vanskelig. Går kanskje an og lage en egen boot cd hvis du kan programmering, og få den til og sette opp ssh med brukernavn og pass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...