Klette Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Finnes dte en distro som man bare kan stappe inn cden, gå til en annen klient og gjøre innstalasjonen derfra ? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Finnes dte en distro som man bare kan stappe inn cden, gå til en annen klient og gjøre innstalasjonen derfra ? Gentoo.. Knoppix. I gentoo gjør du noen av de første stegene og setter opp ssh. Så går du og kobler opp. I knoppix starter du bare opp og velger ett nytt vindu slik at du får bort X liksom også setter opp ssh og instalerer, vet ikke om du vet kommandoen for install av knoppix? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Fungerer ikke det med Gentoo, da? EDIT: Noen var før meg... Endret 26. januar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 poenget er at det er et ****** å få ut serveren, slik at jeg får satt skjerm på den. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 poenget er at det er et ****** å få ut serveren, slik at jeg får satt skjerm på den. Hehe, kjenner meg godt igjen der Er ikke akkurat ssh, men Fedora støtter vel VNC-basert installasjon (tror jeg) Har ikke fått testet det ennå, men det hadde jo vært litt tøft å bare kunne smekke cd'en inn i en maskin uten skjerm og ta hele installen fra en annen PC. Må må helt sikkert skrive et par kommandoer for å få det til, men kanskje det er såpass enkelt at du kan prøve å sette igang install'en på en annen PC og lære tastetrykkene så du kan skrive i blinde. Har litt erfaring med skriving i blinde på servere. Har bla prestert å føkke opp iptables-script slik at jeg har låst meg ute fra min egen server, og har derfor måttet logge inn lokalt og rekonfigurere iptables i blinde. Kjempefestlig Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 poenget er at det er et ****** å få ut serveren, slik at jeg får satt skjerm på den. Hvis du hadde forventet at du kunne instalere uten skjerm tror jeg det blir vanskelig. Går kanskje an og lage en egen boot cd hvis du kan programmering, og få den til og sette opp ssh med brukernavn og pass. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Sett i installasjonen på din egen PC. Lær deg prosedyren for å sette opp SSHd og skriv ned akkurat hva du gjør på tastaturet. Koble så til et tastatur til serveren og gjør det samme uten skjerm Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Fungerer det ikke å bruke Gentoo livecd? Starte opp, vente litt, trykke Enter, vente litt osv.? Er jo ikke mange kommandoer som skal til. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hacke deg inn på pc'n og gi deg selv tilgang til ssh Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Boot fra en eller annen liveCD distro. Så er det bare å partisjonere, formatere, og legge inn nødvendige filer på harddisken og sette opp bootloaderen. Ok - er kanskje ikke bare enkelt - men det burde gå. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Viss maskina har Linux frå før, kan du logga deg inn og installera Debian på ein ledig partisjon utan å røra maskina fysisk http://www.debian.org/releases/stable/i386...s-linux-upgrade Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Her er det du leter etter: http://www.daemonology.net/depenguinator/ Dette lar deg installere FreeBSD kun med ssh-tilgang på ei linux-maskin. Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Sett inn gentoo cd. Boot opp, vent ... passwd root /etc/init.d/sshd start Enkelt og greit . Lenke til kommentar
Klette Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 har tatt ned serveren, heh- I blinde er pes + at jeg må alikevel klatre for å få inn keyboard, kunne like gjerne ta ned hele skiten Men takk for hjelpen for det.. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Til fedora/redhat kan man lage xml-filer (gui-sak) som gjør hele installasjonen Lenke til kommentar
Klette Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 men, så liker man ikke rh og fedore Deb, fsb, gentoo og slack er de beste imo Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jo, men da kan du bruke fedorainstallasjonen til å kopiere over til en annen disk, chroote, og dd'e hele RH til ******. Kickstart heter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå