Skandinav Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg oppdaget forleden dag at pc'n ga ifra seg merkelige lyder, trodde først at det hadde noe å gjøre med at jeg skiftet CPU-vifte. Etter en nærmere undersøkelse oppdaget jeg at vifta på grafikk-korttet har tatt kvelden. Den har ikke stoppet helt men den akselererer mot fullt turtall og i øyeblikket den når dit så begynner den å vibrere å så sakker den til nesten stopp før den starter opp igjen på neste syklus som varer i 15 sekunder. Spørsmålet mitt er: Hvor finner jeg en slik vifte? Det sitter jo noe spesialkjøle-element som på de fleste grafikkkort. På eska som kortet ble levert i står det at det er "3 year warranty", kortet er kjøpt i sin tid på Datorbutiken.com. Hvordan fungerer det med garanti? I tillegg har jo mitt kort gått ur sortiment for lengst. Siden det er et kort jeg er svært fornøyd med, vil jeg nødig skifte det ut. Jeg får jo ikke all verdens kort som erstatting eller hvordan det nå fungerer. Jeg er takknemlig for forslag på hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) her ligger nokre kjølere. Ikkje alle vil passe. Men skal du ha bare vifta så passer denne denne har eg og den funker fabelaktig. Bare pass på at du har nok plass til den Endret 26. januar 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Er det 3års garanti skal forhandler reparere vifta. Er ikke noe mer å si om den saken. Og gjør de ikke det, kan du ta en titt i forbrukerlovene Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for hjelpen så langt. Jeg er enig i at garanti skal dekke. Men tatt i betraktning hva det koster å sende kortet, frustrasjoner over forsinkelser/reparasjoner etc. Så er 159 spenn for en ny vifte ikke hele verden. Jeg har sendt en returforespørsel så får vi se hva som skjer. Takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Med tanke på reparasjoner tror jeg, husker ikke helt (sjekke litt i forbrukerkjøpsloven), at selger skal betale frakt og porto for retur av kortet. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Databutikken er ikke kjent for god service. Så hvis du sender inn kortet så kan det ta lang tid før du får det tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå