Gå til innhold

Asus V8460 Ultra GF4 Ti 4600

Skandinav

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget forleden dag at pc'n ga ifra seg merkelige lyder, trodde først at det hadde noe å gjøre med at jeg skiftet CPU-vifte. Etter en nærmere undersøkelse oppdaget jeg at vifta på grafikk-korttet har tatt kvelden. Den har ikke stoppet helt men den akselererer mot fullt turtall og i øyeblikket den når dit så begynner den å vibrere å så sakker den til nesten stopp før den starter opp igjen på neste syklus som varer i 15 sekunder.

Spørsmålet mitt er: Hvor finner jeg en slik vifte? Det sitter jo noe spesialkjøle-element som på de fleste grafikkkort.

På eska som kortet ble levert i står det at det er "3 year warranty", kortet er kjøpt i sin tid på Datorbutiken.com. Hvordan fungerer det med garanti? I tillegg har jo mitt kort gått ur sortiment for lengst. Siden det er et kort jeg er svært fornøyd med, vil jeg nødig skifte det ut. Jeg får jo ikke all verdens kort som erstatting eller hvordan det nå fungerer.

Jeg er takknemlig for forslag på hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen så langt. Jeg er enig i at garanti skal dekke. Men tatt i betraktning hva det koster å sende kortet, frustrasjoner over forsinkelser/reparasjoner etc. Så er 159 spenn for en ny vifte ikke hele verden.

Jeg har sendt en returforespørsel så får vi se hva som skjer.

Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...