Gå til innhold

Skal kjøpe HD

Ond-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ikke sp veldig flink med hardware og lurer på hvilke harddisk dere anbefaler meg å kjøpe, min harddisk på 40 gig bli for liten og nå tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en ny en. Rundt 80 - 120 gb ca. (om dere lurer på hvilket hovedkort jeg har fant jeg denne infoen: "Intel® 82801AA Bus Master IDE -kontroller", er dette feil kunne det være fint om dere sa akkurat hvor jeg fant det man trenger..)

Håper på seriøse svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes 2 typer tilkoblings typer til hardisker u-ata og s-ata. Du skal ha u-ata, de har en vanlig brei kabel.

Så finnes det forskjellige hardisker etter hvor rask de er. Det vanlig for stasjonære maskiner er 7200rpm mens det er mindre på bærbare. De som er raskere kalles ofte raptor disker de har 10000rpm

Ville anbefalle deg å kjøpe en Seagate 160 GB. De er svært gode, ikke at det fines ande produsenter som er like gode, men de har gjort gode kompromisser når det gjelder lyd/hurtighet/pris. Maxtor er også helt kurante

Lenke til kommentar
Det finnes 2 typer tilkoblings typer til hardisker u-ata og s-ata. Du skal ha u-ata, de har en vanlig brei kabel.

Så finnes det forskjellige hardisker etter hvor rask de er. Det vanlig for stasjonære maskiner er 7200rpm mens det er mindre på bærbare. De som er raskere kalles ofte raptor disker de har 10000rpm

Ville anbefalle deg å kjøpe en Seagate 160 GB. De er svært gode, ikke at det fines ande produsenter som er like gode, men de har gjort gode kompromisser når det gjelder lyd/hurtighet/pris. Maxtor er også helt kurante

Kalles ofte? Det er S-ata disker fra Western Digital som heter nettopp Raptor. Er ikke noe kallenavn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...