Gå til innhold

Shaved or not?

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor lukter det egentlig vondt når man har svetta?

kanskje vi skulle fått vitenskapsfolk til å endre på genene våre slik at i stedet for å lukte vondt når vi svetta kunne vi lukte godt.

Det har med hva du spiser å gjøre. Spiser du sunt og "luktfri" mat, så lukter ikke svette dårlig

Lenke til kommentar

og så inneholder svette en god del avfallsstoffer som ikke lukter helt godt. Det er derfor svetten lukter mindre hvis du spiser "luktfri" mat (som Darkness sier). Luktfri mat er mat som kroppen klarer å bruke mer av, slik at det kommer minst mulig ut igjen

Lenke til kommentar
og så inneholder svette en god del avfallsstoffer som ikke lukter helt godt. Det er derfor svetten lukter mindre hvis du spiser "luktfri" mat (som Darkness sier). Luktfri mat er mat som kroppen klarer å bruke mer av, slik at det kommer minst mulig ut igjen

Ouh, look at sluffy with the brains! ;)

Back to topic?

Lenke til kommentar
[quote name='darkness|' date='27/01/2004 : 12:11'] [quote name='yummy' date='27/01/2004 : 11:10'] Ved å barbere seg nedentil, blir man samtidig mer sensitiv. Og det, mine damer og herrer, er bare positivt! :) [/quote]
*kremt* hva vet du om det. fordi om man tilfeldigvis skulle bli mer sensitiv, hvorfor skulle det være på en positiv måte? når du barberer deg i ansiktet og eventuelt blir mer sensitiv, er dette kjempepositivt fordi da er det deiligere å bli strøket over kinnet? det gjør huden sår, ikke sensitiv for kos.

jeg vil dessuten tro at om barbering utføres ofte nok så vil huden bli mer herdet, og få stikk motsatt virkning. [/quote]
Det kalles erfaring, det. Og for å ta det med skjeggvekst: jeg tilhører gruppen som må barbere seg minst 2 ganger pr. dag for å være glattbarbert. Jeg har kinn som en barnerumpe, men det kommer kun av at jeg benytter en etterbarberingskrem uten parfyme.

Så ja, dette vet jeg alt om.
Lenke til kommentar

kanskje vi skulle fått vitenskapsfolk til å endre på genene våre slik at i stedet for å lukte vondt når vi svetta kunne vi lukte godt.

Det har med hva du spiser å gjøre. Spiser du sunt og "luktfri" mat, så lukter ikke svette dårlig

hva er luktfri mat ?

Her går det mye på Kinamat, kebab, brødmat, diverse simple middager med ris o.l. Av drikke går det mye melk, juice, vann. Lite brus.

Lenke til kommentar

hva er luktfri mat ?

Her går det mye på Kinamat, kebab, brødmat, diverse simple middager med ris o.l. Av drikke går det mye melk, juice, vann. Lite brus.

Det vil si at du stinker :p

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
Haha.. Scary movie.. Hvis du faktisk tror at det blir mer og mer hår, så er du litt naiv da :p Det blir ikke mer hår før du faktisk begynner å fjerne det da :)

Det blir ikke mer hår av at du fjerner det heller... :p

For min del så kan jenter ha så mye hår de bare vil. Dette har vært naturlig i flere tusen år, så hvorfor skal det plutselig bli 'ekkelt' nå, kun fordi det er på mote?

Nei, la håret gro sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Det kalles erfaring, det. Og for å ta det med skjeggvekst: jeg tilhører gruppen som må barbere seg minst 2 ganger pr. dag for å være glattbarbert. Jeg har kinn som en barnerumpe, men det kommer kun av at jeg benytter en etterbarberingskrem uten parfyme.

Så ja, dette vet jeg alt om.

Vel - Jeg deler i hvert fall ikke samme mening om deg angående å bli mer sensitiv på en positiv måte etter barbering nedentil. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...