Gå til innhold

Shaved or not?

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. men jeg synes vi er inne på noe som virkelig er viktig.. Det at jenter som det visstnok skal mer til for at det skal gjøre like vondt skriker og hyler med en gang noen som vidt er nær dem.

Mens vi alltid må bite det i oss slik at vi kanskje kan virkelig litt ufølsomme til tider.

Jeg kan veldig lett begynne og grine hvis jeg er rasende og noen tar opp noe som jeg feks har opplevd som jeg ikke liker og tenke på. Jeg tror det er for at sinnet skal komme lettere til overflaten og adrenalinet pumpe. Derfor er min teori at menn virkelig er mest sårbare når de i forbanna som f....

Lenke til kommentar

CFD: Det er mulig at du har rett i at gutter er like følsomme som jenter, men slik jeg har oppfattet det så er ikke gutter så nærtagende som jenter.. Det finnes selvfølgelig unntak - det vil det alltid gjøre. Jeg vil bare understreke at jeg ikke nødvendigvis mente at gutter ikke gråter, eller slikt.. jeg gikk stort sett ut i fra det jeg har oppfattet fra samtaler jeg har hatt med gutter. :)

Lenke til kommentar

hehe.. Det du har opplevd stemmer sikkert det. Man vil jo ikke vise alle følelsene sine heller. Så hvis situasjonen byr seg så vil nok alle av det maskuline kjønn virkelig åpne seg. Hvis stemningen er riktig og man virkelig kan slappe av.

Det er iallefall tilfellet for meg og et par andre jeg kjenner.

Men.. det er egentlig kjipt at det skal være en så stor misforståelse mellom kjønnene.. sånn generelt sett da.

Lenke til kommentar
Samfunn og samfunn både her og der. Man kan ikke bruke gruppepress og sosial dynamikk som forklaring på alt.

Det finnes faktisk kvinner (og menn) som gjør ting fordi dem innser at det er fordelaktig / positivt etter deres personlige vurderinger.

Det er jo akkuratt det samme som afrikanske jenter som legger på seg fordi slik er skjønnhetsidealet der. Nei, det blir raskt en vanskelig diskusjon, om man skal forsøke å isolere mennesker fra det kulturelle / sosiologiske rammeverket dem har fått innprentet i seg.

Ser faktisk ikke at det er negativt i seg selv at et samfunn har det og det skjønnhetsidealet. Med mindre det blir skadelig eller usunt, slik som overdreven slanking, seff.

Og til eksempelet mitt om vasking, det syntes jeg var såpass bra at jeg ser gjerne at du tar stilling til det.

Tja, gruppepress blir feil ord å bruke, men at samfunnets forventninger til oss, behandlingen de første leveårene, oppveksten og venner påvirker mennesker til å gjøre ting det aldri ville gjort om forslaget ble slengt ut i luften, mener jeg er svært klart.

At det finnes folk som gjør ting fordi det er fordelaktig for dem stemmer, men så kan man se på hvorfor det er fordelaktig. Det er fordelaktig for en kvinne å oppfylle skjønnhetsidealet, men svært få har mulighet til å oppfylle dette idealeet og vil ødelegge seg i forsøket på å oppnå det.

De aller fleste skjønnhetsideal vi har sett opp gjennom tiden er skadelig for det store flertallet eller veldig mange. i Japan bandt de pikebarnas føtter sammen for at de skulle slutte å vokse (mange herrens år siden), det førte til mange japanske kvinner som ikke kunne gå. Dagens skjønnhetsideal, er usunt for det store flertallet, det fører til spiseforstyrrelser og at beinrangel som Paris Hilton blir sett på som deilig :p

Det eneste skjønnhetsidealet jeg kan komme på som IKKE var usunt må være når kvinner skulle være lubben, dog, det kunne jo føre til at vekten økte mer en planlagt og man ble smellfeit. Nei, la folk være som de er.

vaskeeksempelet skal jeg se på, jeg må bare lese det en gang til ;)

Lenke til kommentar
jenter har en mye høyere smertegrense enn gutter, dette er fordi...

Jaha?

Har du også en forklaring på hvorfor gutter har brystvorter?

Jepp. tidlig i fosterstadiet er alle jenter. brystvortene henger igjen fra fosterstadiet, fra du var jente ;) Penis(hodet) er en videreutvikling av klitoris, pungen som balla dine henger i er ett resultat av at kjønnsleppene lukket seg. Balla er en videreutvikling av eggstokkene om jeg ikke husker helt feil ;)

Lenke til kommentar
Jepp. tidlig i fosterstadiet er alle jenter. brystvortene henger igjen fra fosterstadiet, fra du var jente ;) Penis(hodet) er en videreutvikling av klitoris, pungen som balla dine henger i er ett resultat av at kjønnsleppene lukket seg. Balla er en videreutvikling av eggstokkene om jeg ikke husker helt feil ;)

Ha! Vi menn har forstått det. Vi gadd ikke være kvinner, vi bestemte oss for å videreutvikle oss til noe bedre. Menn. Hvorfor eller skulle noen få den æren av å videreutvikle seg om det ikke var å utvikle seg til det bedre? Vi menn fant nemmelig ut i svangerskapet at å være jente var for pyser, og det ville ikke vi være. Derfor fant vi ut at vi ville utvikle oss videre til det bedre. Eneste svake punktet vi fikk under utviklinga til gjengjeld for alle de possitive forbedringenne, det var at pungen var på utsiden. Eller er vi menn fullkommene, vi har utvikla oss videre fra et tidligere og mindre sofistikert stadie. Kvinnen. Vi bestemte oss for å ta det neste skritet, vi ville bli menn!

:p

Lenke til kommentar
Ha! Vi menn har forstått det. Vi gadd ikke være kvinner, vi bestemte oss for å videreutvikle oss til noe bedre.

Selvfølgelig sånn rent bortsett fra at Y-kromosomet har mer info enn X...

EDIT: VVV Jeg trodde da så tydelig at kvinne=XY, mann = XX...

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
og her tar vi ikke med den faktoren av at hvis kvinnene har en feil i det ene X kromosonet, så tar det andre sover, noe som ikke er mulig hos gutter...

ja..det har mye med barbert dott å gjør.

ja,,,dotten skal være minimal...eller borte...liker ikke hår mellom tenna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...