Gå til innhold

Shaved or not?

darkness|

Anbefalte innlegg

Det er samfunnet som gjør at kvinner tar silikon både her og der, og det er samfunnet som gjør at menn legger på noen ekstra cm på penis. Det er samfunnet som gjør at enkelte pumper jern til de blir blå i trynet.

Det gjelder begge veier, ikke bare for kvinner.

Tjahr.

Samfunn og samfunn både her og der. Man kan ikke bruke gruppepress og sosial dynamikk som forklaring på alt.

Det finnes faktisk kvinner (og menn) som gjør ting fordi dem innser at det er fordelaktig / positivt etter deres personlige vurderinger.

Det er jo akkuratt det samme som afrikanske jenter som legger på seg fordi slik er skjønnhetsidealet der. Nei, det blir raskt en vanskelig diskusjon, om man skal forsøke å isolere mennesker fra det kulturelle / sosiologiske rammeverket dem har fått innprentet i seg.

Ser faktisk ikke at det er negativt i seg selv at et samfunn har det og det skjønnhetsidealet. Med mindre det blir skadelig eller usunt, slik som overdreven slanking, seff.

Og til eksempelet mitt om vasking, det syntes jeg var såpass bra at jeg ser gjerne at du tar stilling til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Humørsvinginger og lettere for å ta seg nær av ting/mer følelser i sving

Så sant så sant..

NEI NEI NEI og atter NEI!!

Og si at det bare er jenter som tar seg naer av noe av noe av det dummeste jeg noensinne har hoert! Jeg vet ikke hvordan det er med gutter generelt ,men jeg vet at jeg kan vaere rasende inni meg pga den minste lille tingen og hvis jeg ville sagt det hoyt ville jo det vaert skikkelig kjipt for de som er rundt meg..

Derfor holder jeg (og andre jeg kjenner, siden jeg har pratet med dem om dette) inni oss. Helt til det kommer noe som man absolutt ikke kan tolerere.

Saa og tro at gutter generelt er ufoelsomme og jenter er saa mye mer forbanna foelsomme er rett og slett bare dumt. Men og si at jentene ikke vet at det kan vaere lurt og ikke si alle tingene man blir irritert over er en ting er greit nok.

Men det betyr fa.n meg ikke at de er mer foelsomme for fa.n!!!!!!

Lenke til kommentar

CFD: det har nok med det tradisjonelle kjønsrollemønsteret(?) å gjøre... Det er akseptert at jenter griner men ikke at gutter gjør det...

så hvis du hadde vært jente hadde du vært lært opp til å si hva det var som var gale, men siden du er gutt så har du blitt lært opp til at sånnt må man tåle. Og derfor føles det naturlig å ikke skrike ut om alle småting som jenter gjerne skriker ut om... :D

Lenke til kommentar

du har helt rett.. saa hvorfor sier da alle jentene at de er mer foelsomme og slikt bullshitt??? Fordi de har saa forjaevlig feil at det er helt faelt!! Blir direkte irritert naar jeg hoerer slike idiotiske utalelser som dette.

Lenke til kommentar

Omfg. Rolig nå CFD. :laugh:

Forresten eg ble lært opp av min mor at gutter ikke griner. Den dagen idag sier hun at hun angrer at hun sa det til meg. Eg er følsom men viser aldri/sjelden følelser. Eneste ganger eg viser følelser er når eg har hatt kjæreste. Eller når eg er møkka full. :blush:

Lenke til kommentar

ja... der ser du! Samfunnet har forandret seg en god del da. Men for og si det slik.. gutter er ogsaa foelsomme ,men jeg har erfart at vi blir sett ned paa av begge kjoenn hvis vi virkelig lar de foelsene (alle) komme til overflaten. Det er fordi at da ville damene rett og slett trodd at vi rett og slett var sippete og da bare dumpet oss... Det er alltid dem det er synd paa.. naar vi sier at vi har vondt saa er liksom svaret "Det skal du taale. du er jo mannfolk"

Og dette har jeg pratet med til endel folk og det er rett og slett sammen forbanna instillingen hos de fleste. Det er jo helt forkastelig!

Dette sier litt om innstillingen her altsaa!

Men naa liker jeg ikke og ha oppe dette vinduet lenger.. >

:blush:

hehe.. men jeg har faatt sagt det jeg mener og vil gjerne ha svar og tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

ok.. tilbakemelig skal du få..

forskere har funnet ut at noe som gjør vont hos en jente gjør mere vont hos en gutt...

men selvsagt, det finnes alltid unntak, de har også funnet ut at rødhårete også får mer vondt enn andre, men også her må man regne med unntak..

Lenke til kommentar
jenter har en mye høyere smertegrense enn gutter

Nåhåja.. jeg ser en god del som tatoverer og piercer seg hver dag, og det er ingen som gauler og hyler så mye som kvinner. Hvis de har høyere smerteterskel, så er de svært lite flink til å vise det. :)

der har du det med at det er lov å vise følelser for jenter, men ikke for gutter... hvis du utsetter en jente for smerte helt til hun dør, vil hun tåle mye mer enn hvis du gjør det samme med en gutt

og så får de en del hjelp av diverse dopaminer som kroppen sender ut under en fødsel og då.... men jenter har høyere smertegrense enn gutter....

Lenke til kommentar
jenter har en mye høyere smertegrense enn gutter

Nåhåja.. jeg ser en god del som tatoverer og piercer seg hver dag, og det er ingen som gauler og hyler så mye som kvinner. Hvis de har høyere smerteterskel, så er de svært lite flink til å vise det. :)

Vel, jenter er (stort sett, ikke i alle tilfeller) mer sensitive en gutter. Altså, de er flinkere til å vise følelser. Gutta derimot, biter det i seg. Bare en teori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...